Drømmer om å Turbostrikke med 2 sett armer!

Designet av Kay F Jones

 

Eg blir rett og slett svett på ryggen av bilder som dette, ja eg går rett i staver for å si det sånn! Her har eg altså den ultimate muligheten til å samle alt eg har av Opal Garn og bare strikke meg tidenes vakreste teppe! Med alt det Opal garnet eg har ville dette blitt et diger og helt vanvittig lekkert sofateppe. Oj Oj Oj!! Men…siden eg verken har 2 sett armer eller er innehaver av turbofart så VET eg at dette hadde tatt tid, selv om hele teppet er strikket i riller – Som eg elsker over det meste…sukk

 

 

 

 

Designet av Kay F Jones

 

Med tanke på hvor gnien eg er med Opal Garn Samlinga mi hadde dette prosjektet her vært helt optimalt!
Det hadde vær noe det, en flott måte å ære favorittgarnet på 😀 Eg finner egentlig få argumenter på å IKKJE strikke dette teppet….annet enn at det hadde tatt tiiid…MEN! Vettu hva som er utrolig positivt? Nei eg har ikkje lest gjennom oppskrifta, kun info`n designeren selv har lagt ut: Det er 0 montering og da tenker eg at remsene strikkes sammen etter hvert – Må jo være noe sånt?

The strips are added as you knit, there is no seaming required. – Sitat Kay F Jones

Hun skriver også at du kan bruke akkurat det garnet du ønsker, men ha samme strikkefasthet gjennom hele prosjektet for finest resultat, der er eg enig! Dette er for fint til å ende opp med
å se ut som et tilfeldig restegarnteppe 🙂

 

JELLY ROLL BLANKET
Bildene over
Str 91 cm X 121 cm
(Du kan strikke det sååå stort som du ønsker)

 

 

 

 

 

Designet av Kay F Jones

 

Altså! O`la la! Samme designer og samme herlige galskap! Domino er eg godt kjent med og det ER en herlig, gøyal og veldig tidsbesparende måte å strikke store prosjekt på, ja som et teppe er. Anbefaler virkelig å prøve teknikken om du ikkje har gjort det før. Absolutt noe en helt fersk strikker kan beherske, her strikkes det riller frem og tilbake så lenge du gidder og orker.

 

 

 

 

Designet av Kay F Jones

 

Designeren selv har strikket dette som et “Årsteppe” – Dvs at hver blokk (á 9 lapper) illustrerer en måned i farger 🙂 Du kan lage din egen greie og ditt eget system. I oppskrifter får du all den infoen du måtte trenge 🙂 Eg kan bare love deg at dette, ja det er skikkelig gøy! Det gribler godt i lilletåa mi kan du si…sukk

 

STITCH IN TIME
Størrelse? Akkurat så stort som du vil

 

 

 

* * * *

 

 

 

Oh YESSS eg kjenner på kroppen at eg var i aktivitet i går! Kjenner at eg trasket rundt i hagen til mor mi og la igjen 10K skritt hehe Ganske utrolig for den hagen er ikkje sååå stor! Med tanke på min hverdag når det kommer til hobby og helse har eg som daglig mål å komme meg over 6K skritt for å opprettholde litt aktivitet. Eg hadde nesten 12K før eg krøp under dynene – Temmelig sliten for å si det sånn, men sånn godt sliten selv om ryggen var ganske vondt. Mye tunge løft og mye arbeid blir utført krumbøyd når man jobber med hage og blomster. Må sjerpe meg litt med hvordan eg jobber tror eg.

Planen i går var å ta en rolig dag i dag og mest mulig tid ved perlebordet. Vel...det var helt til eg sto opp i dag og oppdaget at eg nesten er tom for Juice til damp`n min…da må eg jo ut å kjøre da…+ at eg også er tom for ingefær…IGJEN! Det viser bare at ukene flyr av sted! Jaja er ikkje så mye å gjøre med det, da må eg jo ut. Ser på Postapp`n at det også kommer en pakke i dag…det er noe nytt eg skal teste ut! Eller, eg har dillet med sånt tildigere, men nå skal eg draaa det litt lengre slik at resultatet blir finere 🙂 Det blir kjekt og her er det mulighet
til å lage fine Julegaver f.eks. Gleder meg til å dille 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg