Du trenger 5116 perler og et Gratis mønster

 

Dette var den enestående ideén eg fikk eg i går *ler* Ja jo, tanken er absolutt helt ok, men eg trodde ikkje det skulle være såpass mye jobb, ikkje minst var det dørgende kjedelig å perle en helt grå en…
Bare en liten “advarsel” der
*humrer*

MEN! Det er absolutt en god “prototype” som har forbedringspotensiale, ikkje minst på strykefronten! Eg SKAL ha meg et nytt strykejerne, tror det har gjort sin misjon for å si de sånn…Det glir ikkje like godt som før og plutselig henger det seg fast og hele strykinga blir skjev, men men det problemet er løsbart 🙂

Et annet problem er å ikkje stryke for mye på ting som skal monteres, men så må det likevel strykes nok slik at flappsene ikkje knekker i monteringa, søren ikkje lett det der!

 

Ok, hvis du nå har 5116 perler tilgjengelig er det bare å sette i gang:

 

Dette er bunnen, perles over 2 brett.

 

 

 

 

En langside, perles også over 2 brett + at det trenger 2 stk

 

 

 

 

Kortsiden X 2

 

 

 

Selvfølgelig glemte eg å ta bilde av toppen (lokket) mens det var på brettene, men men.
Det er akkurat likt bunnen minus hullet på toppen.

På undersiden har eg limt ei trekule i hvert hjørne som “føtter”. Tanken var også å lime på ispinner eller noe
i hjørnene, men fant eg de?? NOP! Har tydeligvis ikkje bodd meg skikkelig inn her på Hobbyrommet ennå for det er fortsatt mye eg ikkje finner hehe

 

 

 

 

 

Men ok, selv om den ser litt rufsete ut i hjørnene, eller i hele monteringa egentlig så blir nok den neste bedre
(Ja om eg i det hele tatt perler en til) Opp i har eg en sånn blå`ish serviettboks fra Rema.
Poenget mitt var å anonymisere selve boksen og la den smelte inn når den fyker rundt i stua.

 

Har planer om flere BLOMSTERPOTTER (<—-Gratis mønster)
til utebruk i sommer
🙂

 

Ali er avhenging OG oppvokst med slike “tissjut” som de sier på arabisk. Først gang eg var i Libanon, og den først familiemiddagen fikk eg noe som lignet ei pute slengt i fanget, fikk beskjed om “Å ta” for såå sende den videre….Eg sendte den bare videre, uten å skjønne at den var en sprekk i puta hvor det altså befant seg slike servietter….De pyntet alt som kunne pyntes på og slike serviettbokser var sydd inn, strikket inn o.l i alt mulig.
Det var som regel alltid å strekke ut en arm så fant du servietter.

Men ok, mønsteret over er fritt til bruk, men setter pris på å bli kreditert 🙂

 

Nå skal eg bare sitte her på Hobbyrommet, har ryddet(!!!) og siden den nye stolen min er mye
bedre enn go`stolen skal eg sitte her å hekle og se serie.

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. WoW, for en (kjedelig) jobb. Men her kommer et lite spørsmål. Hvordan bytte ut innmaten. Kan ikke finne noe sted at det er beregnet å sette inn esken. Går ut fra at du har en løsning på det, for det er alt for mye jobb til å kaste denne når serviettene er brukt opp.
      Hadde planer om å sy trekk til slike esker og til papirlommetørkler, men men det blir bare skjøvet lenger og lenger bak på listen over alt en har lyst til å lage.
      Lag deg en fin uke.
      Klem fra Liv

Siste innlegg