Du trenger en slikt lappeteppe i livet -Strikkeoppskrift

Designet av Susan B. Anderson

 

Ikkje bare er det kjempegøy å strikke, men det blir som en positiv fargeklatt i tilværelsen etterpå og det er noe me alle trenger 🙂 Sleng det over en stol, eller la det ligge å vente på deg i sofakroken 🙂 Du kan ha det som et strikketøy du tar frem hver gang du har samlet opp litt rester fra andre prosjekt, bruk tiden på det, eller du kan være heldig å kjøpe en del singelnøster på salg, f.eks.

 

 

 

Designet av Susan B. Anderson

Designet av Susan B. Anderson

 

Altså!! Hadde det ikkje vært for jakken eg snart er ferdig med hadde eg nå kastet meg rundt og funnet frem mange fargerike nøster! Orginalt er teppet strikket i et noe tynnere garn enn hva eg hadde valgt meg, men så lenge du holder strikkefastheten gjennom hele teppet kan du strikke i det garnet du ønsker 🙂 Bruk gjerne dobbel tråd på tynnere garn for å brukt opp det du måtte ha av rester 🙂 En annen ting er jo at det som kjent er perfekt med lappestrikking på sommeren, enkelt å putte i strandveska 🙂

 

100 SQUARES FIELD GUIDE
Bildene over
Str 104 cm X 104 cm
Hver lapp er ca 10 cm X 10 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

 

I går var det atter en gang på sin plass med et fargerikt middagsbord. Dib sin 22 års dag og Eid ble feiret sammen 🙂 Alltid koselig å pynte med dette serviset syns eg!

 

 

 

 

Det var Mansaf på menyen! Det er ris m/diverse krydder, og så fylles det på med kalkun- og lammekjøtt + en hav av stekte mandler og valnøtter 🙂 Virkelig et herremåltid! Eg kokte meg en brokkoli siden eg styrer unna risen, men akk det var digg altså! Laban m/agurk er alltid et must, og absolutt helt nødvendig til et måltid som dette!

 

 

 

 

Siden det også var Dib sin dag er Sting Sjokoladekake (m/extra sjokoladekrem) på sin plass, han er ingen kakemons, men denne må han ha! Veldig mektig, helt klart!

I dag tar eg meg en rolig dag, 7 dager på tur i strekk nå, så det er innafor å slenge rundt i pysjen nå 🙂
Tror eg skal ta å vaske litt på Hobbyrommet før eg slår meg ned i dag 🙂 Utover det blir det nok både
maling og strikking i løpet av dagen 🙂

 

 

 

HA EN FIN SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg