Eg hater dyr og dreper insekter

 

Eg har lenge visst at eg ikkje på noen måte kan være negativ i strikkegrupper, der blir man systematisk halshugget om man ikkje er enig med “flokken”. Men altså...eg postet et noe fortvilet innlegg i går...Å ja, selvfølgelig var eg ganske pizt, det må være lov? Når man har brukt en del penger på å plante/så for å kunne nyte og kose seg med alt når det vokser til…så kommer det en haug med kryp som bare snapper alt rett foran deg. Tror ikkje noen hadde (der og da) sagt til seg selv: “Å ja, stakkars små, de var nok bare sultne??” Er sikkert på at alle, i allefall 99% av oss hadde bannet for seg selv….mitt problem tyrdeligvis var at eg sa det høy. Gjør dette meg til en person som verken liker dyr eller insekter av den grunn? Ja eg bør heller holde meg inne med potteplantene min…Her er det ingen nåde, alt eller ingenting – alt er fryd og herlighet 🙂 JuHuuu Det finnes sååå mange perfekte mennesker som alltid gjør og sier alt det riktige…uansett (Garantert at de også følger brunsneglene tilbake til skogen…?)…Det er ikkje lov å blir kraftig irritert og sur…ALDRI. Men, det er helt ok å klippe en snegle i 2 og strø salt på den??
Er ikkje det passe makabert? De har vel en misjon de også?

Bare for å unngå flere meldinger: Ekornbabyen på bildet over var det Milo (<—Katta) som kom inn med i fjor vår…Helt uskadet, fortsatt varm. Eg satt lenge med den, klappet og strøk på den i håp om at den bare var i sjokk, men den var dessverre død. Eg hosjer t.o.m vepsen ut når den er inne, kunne enkelt ha klapset den med tøffelen, men har ingen grunn til det. Eneste eg aktivt dreper er flått…brenner de om eg må

 

 

 

Eg var sååå uheldig å poste i en “SERIØS OG KOSELIG” gruppe…Faktisk…Her er det kun hjerter og kos som gjelder, man må for all del ikkje dele litt fortvilelse…Det er NO GO

 

 

 

Vel…me har ikkje hage, ergo ingen fuglehus…
Har insekt/bi/vepshotell…teller det??

 

 

 

 

 

Hvem sa at de ikkje skulle få leve?? Selvfølgelig vet eg de er en naturlig del av hagen, også på en terrassen…
Eg har hatt læren om “blomster&bier”

 

 

 

Det er møll, men skal la den passere siden hun faktisk skjønte at innlegget ble skrevet med et glimt i øyet samtidig som eg var sur fordi alle de gode grønnsakene var en sagablott!!

Har du sett prisen på grønnfór på butikkene eller? hehe Ikkje sant…

 

 

 

Det er en selvfølge og gre alle i gruppa under en og samme kam…
Gje meg styrke!

 

 

 

 

MØLL! Det blir en møll, eg bagatelliserer ikkje dens rett på liv av den grunn….Denne dama er nok ikkje særlig aktiv i gruppa…eg mener; Hun har virkelig ikkje fått med seg alle blomsterbildene/innleggene eg har postet.
Med en gang det ble litt negativ så poppet hun frem…

 

 

 

 

Jadda, selv i denne gruppa fins det perfekte hagefolk som gjør absolutt alt riktig…Greit å få fortalt “alle” om hvor flinke de er, sikkert ingenting som irriterer denne “gartneren”...

 

 

 

 

Cirkle of life…ENDELIG, det finnes håp for meg også, eg må rett og slett bare forsone meg med det…Neste år kan eg plante nye som også etter hvert vil dø…Ja for det er sånn naturen fungerer, nemlig

Hjelper ikkje, eg er faktisk fortsatt litt sur fordi eg ble snytt for alle de gode grønnsakene og de flott blomstene – Det er lov faktisk, ja å bli oppgitt og sur…Men for gudsskyld: Ikkje si det høy for da hater du dyr og dreper alt så flyr og kryper – Ja for det er tydeligvis sånn det funker i den gruppa…

Ok, det er fredag…Eg skal en tur på kjøkkenet å lage litt fredagsmat: Lasagne og salat…salaten måtte eg forøvrig kjøpe i dag, var noen Jæ…Kryp som spiste opp alt sammen, men sånn er livet og det er bare å finne seg i det 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

14 kommentarer
    1. Gårsdagens innlegg var nok ikke “fortvilende”; men heller _fortvilet_ 😉

      Kall en spade for en spade videre også, du. Og så er det SÅ fint at du skriver på nynorsk!

      Ønsker en fortsatt fin frædda ^^

      1. Nja…ok, mulig det er litt nynorsk da, men eg er siddis og skriver på dialekt 🙂
        Takk for rettelse. Etter at Amira flyttet har eg ingen som leser korrektur, må gjøre det selv og da blir det fort noe glipp 🙂

    2. Milde himmel. Hva feiler det folk? Her var det jo en total invasjon, og til å gråte over. Ja, etter at alle de stygge ordene og frustrasjonen er over. Godt du er en smule tykkhudet og tør å legge ut alle de “teite” kommentarene du har fått.
      Håper ikke disse er vegetarianere, for da spiser de jo maten til disse ekle krypene.
      Klem fra Liv

      1. Ikkje sant…Men du, krabber…Det var en hinsides krangel ang ei som bare slapp de ned i gryta uten å avlive de…EG trodde seriøst DET var en spøk, men det er jo en ny lov…Me slipper å avlive rekene da siden det ville vært uoverkommelig siden det er sååå mange…Moralen er da: “Så lenge man er mange nok!” Vel, det var hinsides med larver her hos meg så da har eg i det minste dyre(insekt)velferden på min side hehe

        1. Disse gruppene er fantastiske.. husker du jeg nevnte Platy og Kampfisk i samme akvarie… det gikk jo ikke an mente disse folka i alvariegruppen og hisset seg opp, Platy er jo fra Amerika og Kampfisk fra Asia.. hadde man sagt det samme om mennesker 😜🐰

    3. De som det ER lov å torturere uten dårlig samvittighet er brunsnegler har jeg skjønt, de har INGEN medlidenhet med.. For en gjeng i det feltet, liker du ikke møll liker du ikke fugler heller så klart 😝

    4. Kjære vene! Dette blir for dumt🤦‍♀️
      Det må da være mulig å forstå at folk blir frustrert over å få grønnsaker og blomster rasert, uten å lire av seg bare svada? Du har da vel lagt ned både tid og penger på dette

Siste innlegg