Jævla Kryp!

 

Tok meg en tur ut på terrassen nettopp, Ali hadde plukket med seg en blomst da han var ute å handlet så da hadde eg litt jobb 🙂 Han hadde tømt den ene store krukka for stemor i går og da må den jo fylles med noe fint…Sannheten er vel at eg mer eller mindre også i år har gitt opp hele terrassen….Det skjer ikkje hvert år, men nå er det blitt noen ganger de siste årene…Det er surt når man bruker 100`vis, ja noen kommer opp i noen tusen kroner fordi man vil lage det fint rundt seg…Åsså kommer det noen krypende da vettu som sluker hele
herligheten i et par javs! Gir opp…eg ga opp i dag…

 

 

 

 

Eg så tendensene allerede i vår da de små hvite kål“sommerfuglene” kom på besøk, eg var rimelig kjapt ute
å dekke til alle grønnsakene med duk…Men, skadene var nok allerede plantet kan du si….det MYLDRER!!
Å ja, de er ganske så flotte å se på, men de tar over alt! Det er lov å si det er surt, ja det er skikkelig kjipt, kjipt
og jævla kjipt! SURT! Neste år blir det kun gressløk og plastblomster….Å ja, ikkje tro at de nøyer seg med det som er i grønnsakkassen….Nei Nei, ALT av solsikker er også så og si oppspist….De har spist mengder av bladverket på begge Clemtisene som me har ute ved inngangen også…Røsket bort en del blader på den digre flotte eføyen som også står der…Shit Shit Shit! Hva er møll godt for, sånn EGENTLIG!? Den har vel et viktig formål bortsett fra å spise opp klær og planter/grønnsaker!??

 

 

 

 

Liker mye bedre slik som han her! De passer eg godt på
og hjelper de ut om de forviller seg inn ♥

 

 

 

 

Eg klippet rent! Dro opp alt som ikkje kommer opp igjen, men klippet bladpersillen og ruccola`n helt ned i HÅP om at eg kan få plukke inn en gang til før snøen kommer….De har også spist om ca alt av koriander som står
i drivhuset….GJE MEG STYRKE! Squash kan eg også se laaangt etter, blir neppe chilisaus i år…
da blir det i såfall med kjøpechili

 

 

 

 

Tok et kjapt overblikk etter at eg hadde klippet alt ned, røsket til meg alt som kunne krype, fullte opp en pose med jord fra kassen i håpe om at eg fikk med meg alt….men der vettu, var det jammen meg en jævel til i full sving på de små stumpene…Eg gir opp….! Nå får eg heller se frem til når eg kan plante lyng, vinterroser og heller pynte med granbar…Grønnsaker og nydelig blomster er herved en saga blott for i år….
*Tusler inn på Hobbyrommet igjen*

 

 

 

HA EN NYDELIG DAG VIDERE
*Prøver hard å tenke positivt” hehe

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Huff, her kaller vi den bare “Larven aldri mett”.
      Tror vi fant 20 stykker på en nyinnkjøpt blomst i går.

    2. Fortærende ja. Her er det snegleklipping hver kveld. Noen få grønnkål planter står igjen. Salaten har vi ikke fått smakt engang. Ingenting igjen. Bra at vi ikke er avhengig av grønnsaker vi dyrker selv.

      1. Det er sant, men det er jo helt nydelig å gå ut på terrassen og plukke med seg det man trenger til en god salat…Ble vel mye proteiner i år 😀

    3. Fortærende, er det ikke brunsnegler så er det jammen kålsommerfugllarven. Du har vært svært uheldig med de glupske larvene. Nå er det vel snart slutt. Kanskje får du ny avling på sensommeren. 😢

Siste innlegg