Eg kan godta et blått øye….eller 2…kanskje…

 

Ok, i tastende stund er Dib på vei til Bergen og eg sitter her å tenker at eg burde blitt med….Hmm ikkje en eneste kamp har eg misset så lenge han har drevet med Kampsport. Men men, han er snart 20 år og nå passet det å reise av gårde alene denne gangen så eg håper han klarer å holde styr på alt. Når eg har blitt med så har eg hatt all info`n me trenger å vite i hodet for så å bare gi Dib beskjed at nå gjør du bla bla. Er visst nok å holde å styr på for en utøver, men men eg har ordnet det meste likevel og tatt eg overblikk på det han har tatt med av utstyr etc så alt er i boks + at han skal bo på deltagerhotellet og der er det andre som også følger med at de befinner seg på rett plass til riktig tid. Nå er det bare for han å gjøre det han kan best på: Fighte! Han er det eg vil kalle et råskinn, og eg håper det er nok denne helga.

Han hadde fått kamplistene og det er vel 3 grener han stiller i – ikkje bare det, men den ene motstanderen er nåværende Europamester…..Vel vel, han er forberedt på bank, men som eg sa til Dib: Dere 2 har aldri gått i kamp, ei heller var du med på EM, så hvem vet? Kanskje du faktisk KAN slå ha? -Ja det er sant, svarte han. Satser på at 12 år med Taekwondo og en Norgesmester tittel i bag`n har lagt et godt grunnlag for denne helga for nå er det Kickboxing han stiller i. Noooe tøffere enn Taekwondo kan du si....Det røsker litt i mammahjerte. På en måte er eg mest redd for tennene! haha Har betalt mye penger med 4 år med regulering haha God han er forsikret! Dib bare ler av meg og sier at et slag i leveren slår alt! Jaja eg later som eg ikkje hører akkurat det…

Bor du i Bergen og har lyst å fylle på ActionKonto`n er det (NorgesCup)
i Zinken Hopp idrettshall det skjer i regi av Fana Kickboxingklubb.

Kjenner du noen som elsker kamsport kan jo DETTE være noe å putte i årets julekalender 🙂

 

Nå er eg straks klar for helg,
skal bare innom dusjen først og sååå er eg klart!

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG FREDAGS KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Herlig! Det blir spennende for Dib. Heier på han! Kickboxing er noe tøffere enn Tae Kwon Do, ja, uansett titler. Jeg har drevet med Karate og Kung Fu tidligere. Savner det, men har fortsatt fighteren inni meg. 😀

      1. Uansett gren så er jo Kampsport helt supert. Ikkje bare fysisk god trening, men også psykisk. God disiplin og respekt. Trente karate selv da eg var yngre og elsket det 🙂 Krysser fingrene for helga, vitsen nå er å teste seg ut i konkurranse siden han aldri før har stilt i Kickboxing 🙂

        1. Jepp, super trening både fysisk og mentalt. Får brukt seg på mange måter, og ferdighetene kommer godt med senere i livet også. Håper han får positive opplevelser. 🙂

    2. Blir spennende å følge med deg denne helgen,regner med at vi blir oppdatert på resultater.Ønsker Dib(og mamma)masse lykke til.Ikke bare bare å sitte hjemme å vente på resultater.

Siste innlegg