Ekspresstoget mot Suksess går via Kvinneguiden!

Foto: Namdalsavisa

 

Redigert inn fredag 3.september 2021: Ganske rart, men sommeren 2019 skrev eg dette innlegget….Tenk! Hvem skulle vel visst?

 

Siden eg ikkje er medlem av Kvinneguiden må eg bare si noe ord her inne hos meg selv. (Rediger i dag 3/9-21: Eg har en profil nå, men ikkje anonym) Bare for å påpeke det; Eg er IKKJE irritert og i allefalle IKKJE sjalu, hvorfor i all verden skulle eg vel være det? Til hvilken suksess dette ekspresstoget er på vei mot vites ikkje, men eg har ingen ønsker om å være passasjer for det kan neppe være noe bra?? Me som befinner oss i denne bloggverden, som faktisk både er kjempegøy og givende, rister vel gjerne like mye på hodet over det som foregår for tiden?? Me har vært med på det før og nå er det jaggu meg i ferd med å skje igjen! OMG sier eg bare!!

En etter en popper de opp! Hvem? Åja, nei de “NYE” bloggerne vettu! De blir “anbefalt” inne på Kvinneguiden enten av seg selv(???) eller en “venn”! De blir diskutert, ja for det er det som skjer på Kvinneguiden. (I det offentlige rom klager bloggeren på at de blir diskutert inne på det forhatte forumet!) Det synses og menes i øst og vest, som eg har PÅPEKT flere ganger er det i mange tilfeller veldig informativt! Felles for disse “nye” bloggerne som popper opp inne på KG er at de har samme mentor, en mentor me som har vært med ei stund Kjenner” både på godt og vondt! Mentorens egen uttalelse da hun havnet på KG var noe sånn som “Nå er målet nådd! Alltid drømt om en tråd på KG” (Nei det er ikkje ordrett, men at det hadde vært en mål var tydelig). Nå er det jo da mulig for hvem som helst(??) i Bloggverden å melde seg på Bloggkurs hos denne mentoren og det er jo helt tydelig hva som er regel nr 1? Joda, det er å få seg en tråd på KG! Er diskusjonen på tråden i ferd med å ebbe ut? Vel, da er det enten bare å slenge inn en kommentar selv (kamuflert bak et intjevettande nick) ELLER, bare å komme med en djuice erkjennelse på bloggen, samma det! Sleng litt bensin på noe som brenner i allefall så er det i gang igjen.

Det som skjer i kulissene er garantert som følger: Bloggeren selv sitter med ei GIGANTISK skål med popcorn, mauler innpå mens h*n gnir seg i hendene i ren fryd for på bloggen suser det inn med skuelystne! Ja, det er akkurat sånn er det. Når så bloggeren blir diskutert og alle har en mening om alt det som blir vrengt ut på bloggen produseres det blogginnlegg over en lav sko om alt hatet! (Les: Kritikk og meninger som bloggeren selv ber om!) På denne måten kan en blogger leve i lange tider, ja så lenge tråden holdes levende (Noe bloggeren og tilhørende “venner” sørger for). Det som blir diskutert på KG er selvfølgelig også stoff til flere 10 talls blogginnlegg.

 

Ja, eg har selvfølgelig lest en del drøye kommentarer selv inne på KG og nei eg er ikkje enig i alt. Men på mange måter føler eg det blir litt som: “Er du med på leken så må….” Ja du skjønner…? Mye blir moderert bort, ofte over veldige lave sko, men men..Uansett, blogger du, ja så må du være forberedt på at ikkje alle er enig med deg. Dvs ikkje si at det er hat, man MÅ lære seg å skille mellom HAT, MOBBING, KRITIKK, en ufin kommentar og konstruktiv kritikk. Husk at det ofte av leserene dine du lærer mest som blogger 🙂

 

Sannheten er jo den at bloggeren burde faktisk TAKKE Kvinneguiden!! Ja det syns eg! Uten Kvinneguiden er det ikkje sikkert at bloggen hadde blitt særlig stor for det genereres mye klikk inn til diverse blogger via KG.
I utgangspunktet trenger jo ikkje det være negativt, men når situasjonen er som hos disse bloggerne er eg ganske sikker på at de fleste som klikker seg inn er kun nysgjerrige på hva som skjer! Bloggerne går virkelig inn for å provosere til tider, ja mye av det ER bevisst! Det forsvares med at de har jo lov å mene/skrive hva de vil, men da bør de vel også tåle det som kommer? Spesielt med tanke på at de selv har sørget for å få seg en tråd på KG!?

Det eg mange ganger undrer meg over er: Om de (Bloggerne) tror at me som leser er stokk dumme? Som sagt, om du har vært med ei stund, så er det ikkje såååå vanskelig å se et mønster i det hele! Det blånektes det selvfølgelig for og det skjønner eg jo, ja for hvem hadde vel innrømmet å gjort noe slikt??
Det hadde jo vært dritt flaut, ikkje det?

Vel, dette er nå det EG har observert de siste årene så ikkje skyt meg for det *ler* Selvfølgelig kan eg ta feil, men da er me mange i tilfellet, ja som tar feil. Vil tro at me er ganske så mange som mener og syns mye av det samme. Noe av “problemet” er at det kan skrives side opp og side ned inne på KG om hva man skulle mene, tro og syns, men bloggerne vil uansett bare avfeie det som hat og misunnelse.

(Husk at også eg er en blogger, ergo har eg også lov å mene og syns det eg vil på egen blogg *humrer* En “regel” de fleste bloggerne ser ut til å forholde seg til)

 

Det er da eg undrer meg enda mer…Måtte det ikkje vært sååå mye koseligere (Ja eg elsker det ordet….koseligere!) å være en LIKT blogger enn en som de fleste sitter å klikke seg inn på for å se hva som skjer når ekspresstoget til suksess smæsjer i veggen…???

 

 

Bare noen tanker fra meg…

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Legg merke til at eg ikkje er anonym,
siden det stadig klages over anonyme nettroll!

11 kommentarer
    1. (hehe) Jeg ER faktisk fremdeles å regne som relativt fersk i dette gamet, og uansett har jeg i allefall mye igjen å lære. -Men jeg anser meg i det minste berettiget til å konstantere at kr. 14 000,- for å kurses i blogging og livet som influencer fra nasjonens mest utskjeldte i sitt slag, etter alt å dømme vil vise seg å være like bortkastet som om en skulle kastet pengene ut av vinduet 😉

    2. Hei.
      For et flott innlegg. Helt enig med deg. Er ikke medlem av KG. scroller gjennom av og til. Blir nysgjerrig.

      Ha en flott dag.

      Lise

    3. Foregår mye rart i bloggverden for tiden ja.
      Synes det er litt rart når bloggere går ut sier at de kun vil ha positive kommentarer på bloggen sin og at de som ikke er enige i det som er skrevet i et innlegg ikke skal kommentere. For meg blir dette litt merkelig. Hvor blir det av mangfoldet da? Jeg synes ikke det er greit å være ufin, mobbe, men vi må vel tåle at vi er ulike og har forskjellige meninger?
      Mange av de som kommenterer bør tenke seg om flere ganger før det trykkes publiser på en kommentar. Ironi og humor er ikke heller alltid lett å skjønne/forstå når det leses

      1. Ja det er mye rart og sannheten er jo den at et kommentarfelt er aldri rosa med hjerter. Eg la igjen en kommentar hos en av disse bloggerne, slettes ingen ufin, men fikk beskjed om at bare kunne slutte å følge henne…Vel, jaja

    4. Jeg ville nå sagt at å skrive negativt om andre bloggere uansett hva, hvorfor og hvor, heller ikke er veien å gå for å bli en likt blogger. Synes heller ikke at det er noe koslig 😊. Synes derimot det er mye bedre å være seg selv, være stolt av det og samtidig behandle andre bra.

      1. Aha veien å gå er altså da å lyve? Ta kred for andre sitt arbeid f.eks?
        Eg har på samme måte som deg lov å observere og ytre hva eg mener (kanskje noen ganger tror?) om enkelte ting og situasjoner, ikkje det? Gi meg f.eks EN god grunn for hvorfor du ikkje godkjente kommentaren min i går? Ikkje var den stygg, ikkje var den frekk, MEN den poengterte at teksten du så fint blogget om burde vært kreditert rettmessig eier for den kom så absolutt ikkje fra din mann 😉

        Å ja, eg er meg selv, eg er også stolt av meg selv og eg behandler de aller fleste veldig bra, men eg HATER når folk lyver! Enten om det hadde vært mine venner, familie, ELLER andre som lyver for å selv bane seg frem, da sier eg det og påpeker det. Det har eg faktisk rett til å gjøre, men eg skjønner jo at det kan være vanskelig å bli tatt i en løgn 😉

        I grunnen er det jo veldig merkelig at hver gang eg skriver om NOE som eg observerer i bloggverden så føler du deg truffet hver eneste gang…? Du er slettes ikkje alene om å gjøre det du gjør.

        1. Hvor skrev jeg at jeg følte meg truffet?

          Jeg lyger ikke og har absolutt ingen grunn til det heller. Det jeg skrev at min mann sa, det sa han…

          Men fint om du tror du vet bedre enn oss som snakket sammen!!

          Jeg liker ikke bloggere som skriver kritikk om andre bloggere (ikke alene om det). Så dette er siste gang jeg går inn på din blogg 😊 Har sett det i bloggverden før og det er ikke noe jeg vil være med på eller vitne til.

          Nb. Damene som har denne mentoren er fantastiske damer og en bør absolutt ikke skyte noen på bakgrunn av hvilken mentor de har.

          Bloggerene som hjelper hverandre opp og støtter hverandre fortjener ros og god omtale. De som sitter å skriver kritikk om andre bloggere på bloggen sin fortjener absolutt ikke det….

          Takk for meg

Siste innlegg