Elsk på Norsk Strikkedesign!

Designet av Pinneguri

 

Og elsk på Pinneguri sine design, eg blir alltid litt sånn i fyr og flamme når hun kommer med nye design! Tror ikkje hun har publisert noe eg ikkje har likt!? Føler hennes design er så ordentlige, ikkje noe viss-vas og ingen ting er en tilfeldighet, det er orden om du skjønner. Sist eg strikket et Pinneguri Design var da eg strikket 2 kjappe Grankvist. Det skulle være 2 bursdagsgaver så eg strikket litt på akkord med meg selv. Skikkelig kjekke forresten!
Eg er ganske så sikker på at denne oppskriften er akkurat like perfekt som alle de andre hun har ♥

 

SYKKELJAKKA
Bildet over
Fra 79 cm til 133 cm i overvidde

 

Bor du i eller rundt Oslo er det jammen ikkje dumt med en sykkelgenser eller jakke…vel var det vanskelig med parkering når me bodde der, men nå er det jo tilnærmet umulig så da er det jo bare å finne frem sykkelen
og ta på jakken…ehee..SYKKELJAKKEN 🙂

 

 

Designet av Pinneguri

 

Vettu ka som gjorde meg extra glad?? HA! Eg leste gjennom lista med forslag til garn til denne og der står det…“Trommevirvel”…Holst Supersoft!! Jepp, så ja, denne jakka eller genseren bør eg få inn i samlingen min ASAP! Egentlig så trenger eg en lett jakke og da hadde jo Supersoft vært helt perfekt ♥

 

 

Designet av Pinneguri

 

Genseren på det siste bildet er strikket i minste størrelse med en strikkefasthet på 26 m/ 10 cm (altså strikket i tynnere garn) og passer fint til en 7 åring 🙂 Ellers er strikkefastheten på både jakka og genseren 22 m pr 10 cm.

 

SYKKELGENSEREN
Fra 80 cm til 132 cm i overvidde
Elsker også når barmfagre damer kan strikke den uten å måtte regne seg halvt i hel!

 

Om du som meg skulle ønske deg både jakka og genseren kan du kjøpe oppskriftene som eBook og spare noen kr 🙂 Det kan du gjøre HER INNE 🙂 20 kr av hvert salg går til det fantastiske fellesprosjektet
Sykkelkjøkkenet i Oslo, i år og neste år.

 

 

* * * *

06.20 våknet eg!! Hadde alarmen på 08:00, men neida! Gode tips mot forstyrrende znorking mottas! haha Dette vil da si at eg allerede er i manko på 1,5 t søvn, hadde litt manko natt til i går også så ja, eg er på underskudd!
Det sies at man ikkje kan “ta igjen” søvn, tapt er tapt liksom…Har så lite lyst å legge meg midt på dagen også for eg har mye annet eg heller vil gjøre…Må nok gjøre alvor av å kjøpe meg “Sov i Ro”,
skal i allefall prøve å se om det hjelper.

Planer på en mandag? Hmm skal ned på posten en tur for eg har en viktig pakke å sende! Endelig har eg fått pakket og gjort klar DISSE så håper eg bare at de faller i smak 🙂 Kanskje eg bare skal stikke innom apoteket
i samme slenge å kjøpe en boks med Sov-I-Ro? Skriver det på lappen eg så ser eg hva eg får gjort, må sikkert innom butikken uansett…ser at det går en del mer melk når det er O`boy og Honnikorn i skapet *hehe* Fikk litt sånn akutt(?) lyst på ChiliSuppe i dag?? Ja, ikkje bare det, me sånn Chili Gryte – DET er godt det! Har laget sistnevnt kun en gang tidigere og eg syns det var helt FANTASTISKT godt! Ungene rynket litt på nesa, de spiste, men de kastet seg ikkje over det…så eg vet ikkje. Fikk ei oppskrift for noen år siden av ei eg kjenner her på nett
og det er ei sånn skikkelig amerikansk chiligryte, ja sånn typ “de” pleier å spise på film hehe Ahaaa den er så god!

Tror bare eg starter med å brette et stativ med pysjamaser som står her i stua og kommer meg ut å ordner
det eg skal gjøre 🙂 Mandagen kan jo ikkje bli bedre enn det eg gjør den til selv likevel 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Litt Trøtt Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg