ELSK! Striper OG Farger! -Svensk Strikkeoppskrift

Designet av Emilia Jensen

 

Du snakker meg om å smække 2 digre fluer i en og samme smekk! WOoOW! Masse striper og masse farger! ♥ Love It! Hvor mange farger du vil bruke er jo helt opp til deg, du kan dempe den ned med bare et par farger. Kanskje du liker mer ton-i-ton slik at jakken blir lekker, eller kanskje bare 2 farger? 2 sterke kontraster kanskje? Eller….slik som eg ville gjort; Flere farger som på bildet ♥ Her har du muligheten til å få frem nesten akkurat det uttrykket du måtte ønske.

 

 

 

Designet av Emilia Jensen

 

Jakken på bildene er strikket i Merino (Dette garnet) Du kan også fint strikke den i f.eks Finull, da snakker me en deilig jakke som du kan ferdigstille til høsten vettu 🙂 Strikkefastheten på jakken 22 m/28 row så det er i grunnen bare å sjekke hva du har på lager, vettuuu *Friste-Friste*

Jakken strikker du Top/Down, ergo kan du også enkelt strikke den noe lengre om du skulle ønske det 🙂 MEN! Her har du også muligheten til å strikke noe eg vet flere har ønsket seg etter at eg strikket meg Dette Hysteriske Prosjektet!! *Humrer* Her har du en fiks ferdig jakke og det eneste du trenger å tenke på, eller å gjøre er å “tegne” din egen rygg og kose deg med Intarsia teknikken. Bare husk hvem som eier selve jakka og kreditér i riktig retningen 🙂 Når eg strikket mitt kunstverk brukte eg Hverdagsjakka til Ann Myhre som en “base” kan du si 🙂 Spørsmålet er jo bare da: Liker du Rundøking eller Raglanøking best?

 

JOHANNA
Bildene over
Str fra 88 cm til 160 cm i overvidde
Svensk og Engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Tja, da var det søndag igjen gitt! Kjenner at eg la igjen nesten 10K skritt i mor mi sin hage i går, men ikkje mer enn at det vil gå seg til utover dagen 🙂 Våknet faktisk til sol i morges og vurderte om eg bare skulle fortsette hos henne i dag? Nå blåser det en del og det er ganske kjølig, i forhold til værmeldingen skal det veksle mellom litt regn og sol utover dagen. Får sjå hva det blir til 🙂 På tide at gradene begynner å stige snart…bare noen dager igjen til juni liksom…! Reddikene har nå i allefall kommet over jorda og sukkerertene fyker i været,
men det hadde gjort seg med litt varme for å si det sånn.

Tror bare eg starter dagen litt rolig, litt strikking og planlegging på hva eg etter hvert skal angripe 🙂
Har i grunnen litt planer om diverse små sommerfugler i perler til mor mi sin hage, kan være en fin finish når alt er noen lunde på stell. Får se hvordan dagen blir 🙂

 

 

 

KOS DEG OG NYT DEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg