ELSKER denne Strikkedesigneren! Hvorfor?

Designet av Jacqueline Cieslak

 

En ting eg syns me alle bør tenke på er at me f.eks ikkje kan få alt, eller for den slags skyld bruke alt. Om man er tynn, tjukk, akkurat passe eller akkurat ikkje passe, om man er svart, hvit eller en alien, man kan ikkje alltid bare gjøre som alle andre eller bruke akkurat samme kjole eller jakke som nabokjerringa BARE fordi den er så fin!
Hvor mange ganger har ikkje du sett et bilde av ei dame med en lekker kjole, du stormer avgårde til butikken, finner kjolen i din størrelse, sprinter inn på prøverommet, klærene dine flagret, og en ny kjole sklir ned over hodet ditt og du bare…..WHAT!?!? “Jammen….en var jo sååå fin på bildet!” Ikkje sant! Been there and done that!!! Mange ganger og blir akkurat like skuffet hver eneste gang…

 

Derfor elsker eg Jacquline:
As a designer, I am deeply invested in creating patterns that are inclusive and accessible for a wide range of body types and abilities. I believe that creating clothes to fit your own body is a practice of self-care, and for those in the most marginalized bodies, it can be an act of resistance. Whatever their circumstances, I hope my designs empower makers to realize they (and their bodies) are worthy of comfortable,
well-fitted clothes that reflect their personal style.

 

Forenklet oversatt:
Som designer er hun veldig opptatt av å designe mønster som er inkluderende og passende for et bredt spekter av kroppstyper. Hun mener at å designe klær som passer til egen kropp er en form for egenomsorg ♥ Uansett omstendighet, håper hun at hennes design kan gi alle en mulighet til å innse at de og kroppene deres er verdige komfortable, veldesignede klær som kan gjenspeile deres personlige stil.

Bare som et eksempel bør du svippe innom HER (<— Et blogginnlegg av Jacqueline) å se hvordan denne jakken passer akkurat like flott til mange forskjellige personer og ikkje minst kroppstyper!

 

 

 

Designet av Jacqueline CieslakDesignet av Jacqueline Cieslak

 

Eg liker veldig godt ermer som dette med en slik liten “vrangbord”, det må være sånn eller veldig lange vrangborder for min del – Eller: Ingen, bare et erm rett ned uten noe form for mikkmakk 🙂

 

 

 

Designet av Jacqueline Cieslak

 

Nok en detalje eg elsker! Et lekkert kantebånd på innsiden av stolpene!
Slike detaljer hever jo et design veldig, det er slettes ikkje et hastverkarbeid – Dette er håndarbeid!

 

 

 

Designet av Jacqueline Cieslak

 

Se så flott! Selv om Jacqueline er en stor dame bruker hun en croppet jakket! Er så glad for å se hvor flott hun er for eg er den som bare må ha alt neden for rompa…Kanskje eg nå skal prøve å stoppe ved hofta nesten gang?

Ideén til jakken har hun hentet fra Beatrix Potter’s tidløse illustrasjoner. Har du sett de skjønne eventyrfigurene? Det er en akkurat passe herlig magisk verden av eventyr ♥ “Bandit” er en lunefull jakke for den lekne tyven som finnes i oss alle sier hun 🙂

Jakken, i akkurat den fargen som er på bildet er i DETTE GARNET, lekkert…..! Strikkefastheten er 22 m/32 row på 10 cm 🙂 Ååå sååå lekkert!*Noteres på ønskelista* ALLE hennes design har minium 150 cm i brystvidde som den største størrelsen og hun har MYE fint og flott! En av mine virkelige favoritter er DENNE og DENNE 🙂

 

 

BANDIT
Bildene over
10 størrelser/ Fra 90 cm til 180 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Da var det jaggu meg laurdag morgen og eg har veldig lite annet enn dette:

 

På planen for i dag!
Narren er i gang! Har vel kommet sånn ca rett over anklene, eller litt opp på leggene til han. Eg har ingen mønster så her må eg tenke sjæl og da tar det noooe mer tid. “Setter på 5 perler, fjerner 2 og flytter på 1” – Ja og sånn fortsetter det til eg er fornøyd! Har et bildet da, og gudene skal vite at eg har googlet og scrollet etter et bilde som kan minne om den narren eg ser for meg! Har leita helt siden eg startet på Tinnsoldaten og nå er jo både den
og nøtteknekkeren i boks og det er kun denne narren igjen. Jada, eg har også ballerina`n, den er i et litt mindre format, men ser ikkje vitsen med å gjøre henne større. Håper bare at “totalen” av julepynten eg har i hodet blir koselig 🙂 Men du? Har du noen erfaring med å spraye sånn “Snøspray” (slik me bruker til vinduer) på en betongvegg??? En ting er jo om det henger godt nok, men hvordan er det evn å fjerne? Er det bare å ta høytrykkspyleren og spyle rent, eller blir det bare sørpe og kliss? Tviler på at eg orker å perle snøen! *ler*
Det beste er jo om det bare kommer dalende en halvmeter fra himmelen,
meeen eg har ikkje store forhåpninger for å si det sånn.

 

 

 

 

Må bare vise hva eg unnet meg selv denne uka!! Kjøpte de tirsdag kwell og torsdag morgen kl 07:00 lå de på trappa! Har i flere omganger sett på disse superfine koppene og nå hoppet eg på å kjøpte hele serien (á 4 krus). Eg er ikkje glad i et kaffikrus om de blir for store, dette er akkurat passe stort uten at det blir for mye kaffi. Mener det rommer 2 dl 🙂 Budskapet er det jo intet å protestere på! Dette er forholdsvis litt dyre kopper (syns eg da) men akkurat når eg kjøpte de og ennå er de på tilbud!! Du får 4 kopper til prisen av 1!! Flotte julegaver vil eg påstå!
Du kan se de HER! De har utrolig mange flotte kopper (ja eg elsker kopper! Får man noen ganger nok egentlig??) Det neste blir å klikke hjem noen Strikkekopper! De har jo omtrent kopper for en hver anledning og person 🙂

 

Jaja, tro om eg skal ta meg en dusj før eg parkerer ræva ned ved spisebordet?
Hmm
hadde vært deilig om ikkje annet 🙂

 

 

LAG DEN EN DEILIG LØRDAG
OG HUSK Å KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg