En alt for enkel genser – Dansk Strikkeoppskrift

Designet av Katrine Hannibal

 

Uansett hvor mange Top/Down gensere med raglan som kommer til å poppe opp så blir eg like mo i knærene hver eneste gang! Det er bare noe av det fineste eg vet! Ja eg vet også at de aller fleste er nokså like, men det eg elsker med denne type oppskrift er at DU kan strikke den akkurat hvordan du vil 🙂 Vil du ha den stripete?
Eller med prikker? Ruter? Eller ditt helt eget virrvarr mønster?
Vel, det er såre enkelt så bare sette i gang 🙂
Det aller beste er jo at genseren kommer til å passe akkurat til den du strikker den til 🙂

 

 

Designet av Katrine Hannibal

 

Akkurat til denne bruker du en tråd av DETTE GARNET gjennom hele genseren og sååå bruker du DETTE GARNET i alle de fargene du vil – Du strikker altså med 2 tråder av 2 forskjellige garn, men det er kun den sist nevnte du evn bytter farge på 🙂 Vær du sikker, men en dag skal eg ha en genser som dette 🙂
Tenk; Så enkelt kan du strikke den en helt herlig og unik genser som bare er din!

 

CHLOE SWEATER
Bildene over
Fra 96 cm til 138 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

Ok, da er det i grunnen bare å fortsette der eg slapp i går! Mye er på gang ved spisebordet og smiler eg extra bredt i dag monterer sikkert Dib en krakk eller 2 for meg 🙂 Serveringsbrettet eg malte 2 strøk i går ser vanvittig bra ut i dagslys nå i dag!! Det står på boksen at skal brettet brukes og vaskes en del bør det lakkes. Tja, eg har 2 typer lakk; En til å pensle på og en som kan sprayes på, så ja, hvilken skulle man da velge tro? Hmm tror eg må ta å lese meg litt opp for eg akter ikkje å ødelegge brettet og starte på nytt! Har forresten bare litt igjen på perleriene som skal på den ene av de 2 krakkene eg kjøpte i går, det skal noe mer dill dall på den krakken enn det som er på min, men det er sånn småting som skal perles og glitres 🙂 Mye kos på gang, og mange ganger er det litt extra kos som dette som får deg gjennom hverdagen 🙂

Ute regner det i tastende stund…..Jepp, fortsatt fellesferie…stakkars folk! Eg mener!! Det var 9 grader i natt og denne dama sov med 2 dundyner! Jepp, man skulle tror det var slutten av oktober med tilhørende høststormer på gang! Høyeste meldte temperatur i dag blir 13! HURRA! (<—Not!) Men men, eg er en tålmodig sjel og gleder meg til en flott sensommer i august 🙂 Da har eg faktisk også jubileum
og det er som regel alltid fint vært rundt min bursdag 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg