Nå skal det males! + 2 Nye krakker! JuHuuu

 

I formiddag ble det plutselig opphold i regnet og eg var kjapp å hoppe i noe brukanes klær og kom meg ut og bort til bilen! Skal jammen hilse å si at det blåste! Noe så inni hamparæva også! Jaja målet for turen var MALING og KRAKKER 🙂 Planer eg har hatt ei stund er på tide å realisere og dette blir akkurat passe spennende. Malingen er fra Panduro og eg kjøpte den på Kreativ (Kvadrat/Sandnes). Er det et sted eg ikkje liker meg så er det på Kvadrat! Det er blir så utrolig stort og eg får fullstendig makk. Eg visste akkurat hvor butikken var og tok peiling rett inn og opp…..men butikken var borte!! Kjente eg begynte å svette, men surra meg nå inn på en Skobutikk og etterlyste butikken. Jo da, de hadde fått nye lokaler og var i grunnen på den helt andre siden av bygget. Det var bare å legge i vei! Idiotisk at eg fant på dette i dag haha Fellesferie og dårlig vær? Da er alle enten på Kvadrat eller Ikea…
eg var jo begge plasser i dag…sukk!

Den grå malingen er sånn Sement Grå og eg tror det passer fint til det eg skal male, du finner den HER
Var jo selvfølgelig utsolgt for svart, men eg fant den på bildet over her.
Det er vannbasert Beis for innebruk, fant den ikkje på nettsiden.

 

 

 

 

Eg har malt et strøk på Dette Serveringsbrettet som eg har kjøpt på Ikea 🙂 Må nok ha i allefall 2 strøk så blir det bra. Dette skal jo SELVFØLGELIG dekoreres med perler, what else liksom! For at det skal få samme uttrykk som den svarte krakken min måtte eg også male den hvite plata som er på brettet, selv om eg gikk over den med sandpapir ble det litt glatt. Jaja, det går bra for der skal eg jo lime på perler uansett 🙂 Dette brettet har en skikkelig GOD størrelse syns eg, større en det eg bruker som kaffibrett i dag og det passer meg fint.
Supert til å bære f.eks is og skåler inn i stua eller ut på terrassen, billig var det jo også (79,-)

 

 

 

Hovedgrunnen for at eg kjørte på Ikea var jo Krakkene ♥ Disse krakkene får du i helt hvit, svart og denne helt lyse tre som over på bildet her. Eg var litt i tvil om eg skulle ha hvit eller trehvit, men fant ut at hvite perler er finere på denne lyse over her. Ingenting er verre om 2 hvite farger som ikkje matcher 🙂 Eg tror dette blir fineste! Kjøpt jo også en til svart, begge krakkene skal jo selvfølgelig møte litt perlemagi og eg er i full sving med perlerien!
Min først krakk som faktisk har vokst ganske godt på meg kan du se HER INN – Var jo veldig skeptisk til fargene, men eg kjenner på meg at den kommer til å lyse opp kjøkkenet når det er heeelt ferdig 🙂

 

 

 

 

Selvfølgelig måtte eg plukke med meg litt sånn smådill som eg har hatt på lista kjempelenge! Derfor fikk denne søte (noe rare?) engelen min både vinger (hvite fjær) og englehår i dag 🙂 Ser at eg muligens kan slenge på litt mer hår på det hodet der. Oppskrift på selve engelen er Anja Takacs sin og du finner den i Denne Boka

 

 

 

 

Sånn ellers kan eg vel konstantere at regnet og stormen ikkje har vært til noe bry for Clematisene mine ♥
Den blomstrer som bare det og det er en hel haug med knupper!! Tror dette må være noen av de fineste blomstene eg har sett, eller hatt er mer riktig 🙂

 

 

 

 

Den vokser skikkelig og har allerede klatret godt opp over på Eføyen!
Skikkelig kjekt å se at dette lille prosjektet er vellykket 🙂

Før eg helt slår meg til ro for kwellen skal eg sette meg bort på gulvet å male strøk nr 2 på det serveringsbrettet. Vil tro eg setter meg å perler litt til før eg avslutter kwellen med litt strikking 🙂 Ungene kommer ikkje hjem før litt senere i kwell så eg får ta meg litt “Me-Time” inn til da. Håper været og temperaturene henter seg litt opp snart for eg savner å ha dører og vinduer åpne! Det er litt kjølig ute….i juli…Jaja me får kose oss inne så lenge 🙂

 

 

LAG DEN EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg