EN DRØM! NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame Linker fra Dale Garn/ House Of YarnDesignet av Strikkelisa

Som eg nevnte for noen dager siden så er det noen år siden sist eg fikk strikke noe til ungene og DET er seriøst noe eg har savnet! Her om dagen fikk eg jo spørsmål fra Amira om eg kunne strikke Headband, nå har eg strikket 3 stk! I går vettu da trodde eg ikkje verden skulle stå til påske!! DibHassan hadde lyst på en genser!! Dvs eg spurte hva han syns om denne Skorsteinsgenseren og svaret var: “Se greie ut den” – I Dib sin verden er det det samme som at “Den vil eg ha!” Da gjaldt det å smi mens jernet var varmt så eg sendt han en link på Lerke Pluss og ba han velge 1 eller 2 farger! Han var LYNKJAPP og bestilte en genser i Denimblå så da var det avgjort da vettu 🙂 Nå er også en bestilling på garn sendt avgårde så da har eg enda et nytt strikketøy på pinnen over helga! Bestilte også 1 nøste i Lille Lerke i samme fargekode til å strikke I-Cordsnora med 🙂 Tror det kan bli vanskelig med Lerke Pluss i den der “Mølla” mi og når eg først har den så MÅ den brukes!!
Er jo kjempegøy 🙂 

Da Dib var liten brydde han seg aldri om at garnet klødde litt, han er oppvokst med at “Jo mer det klør jo varmere er genseren” og siden han hatet å fryse var aldri det et problem, men nå er han større, vet bedre og liker fortsatt ikkje at det klør – SÅ ja, da får eg jo testet ut Lerke Pluss for første gang! Regner med at det går kjapt! Hvis det er like deilig som vanlig Lerke å strikke med så gleder eg meg!

 

Designet av Strikkelisa

Eg strikket nylig Skorsteinhalsen til Strikkelisa, kjempeflott! Problemet er at eg hadde aldri fått Dib til å bruke hals, så nå var det toppers med denne genseren for da får eg pakket inn halsen hans litt 🙂 Han har alltid så åpen jakke!!

 

SKORSTEINSGENSER
Bildene Over
Str fra 87 cm til 122 cm i overvidde
NORSK Strikkeoppskrift

 

 


Så ja, eg må jo si meg godt fornøyd med strikketilværelsen denne uka! Selv om eg liker å strikke til meg selv så er det jo MYE kjekkere å strikke til andre, spesielt når de blir godt fornøyd og faktisk bruker det de får 🙂

I dag er det tilbake til Chauncey Genseren min og den blir skikkelig fin! Går litt sakte, men det kan eg skylde på tynt garn og tynne pinne og ikkje minst pausen den fikk da eg strikket de 3 “hårbåndene” til Amira over her 🙂 Har også vært en del fraværende fra nett denne uka hehe Har fått ganske så mange meldinger om hva eg bedriver på med hehe Vel, som sagt så ble eg jo totalt hekta på “TYRANT” serien på Netflix, men nå er den ferdig!! Håper virkelig at det kommer flere sesonger!! Kan jo umulig bare si takk og farvel nå vel?? Har Googlet i vildensky, men finner ingenting om sesong 4!?!?! Åååååå nei

Vel vel, da går det vel minst et halvt år til før eg finner en serie eg liker…Nå er eg jo skikkelig giret så hvis du vet om en GOD serie (helst med mangen sesonger eller som bare varer evig…“I gode og onde dager” haha) så hyl ut under her i kommentarfeltet! Har sett ganske mangen på Netflix/Viaplay, men nå syns eg det begynner å tynne seg ut gitt.

Tja, får vel svinge meg å stelle meg litt! Det er slettes ingen bombe, men eg har igjen sovet med fuktig hår og som man vet er jo det lite smart…Lærer aldri! Etter på blir det å lage en bolle salat til Lasagnen som ungene bestilte til i kwell 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Yr Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg