En Fredagskveld i Desember…+ En kjapp og Gratis Strikkeoppskrift

 

ENDELIG! Nå har eg fått beina litt opp fra gulvet og litt sånn i deilig vadder! Har også smørt inn den vonde akillesen med Voltarol Forte og satser på at den blir bedre 🙂 Me kom oss avgårde ganske tidlig i dag faktisk, ja sånn i halv 12 tia var me på hjul! Dvs eg fikk viljen min for eg ville jo bare bli ferdig og komme meg hjem og få gang vettu! Me handla for oss selv og for mor mi, det inkl også en tur innom Nille for mor mi trengte pyntelys til vinduene på loftet(!) Jadda, her skal det lyse og skinne i hvert eneste vindu 🙂 Selv glemte eg å kjøpe noe julekort som eg t.o.m hadde på handlelappen (Dette kan du høre mer om på Snapchat). Tilbake hos mor mi ble det en kopp kaffi og litt skravling. Ut i hagen ble det også, i regn, men det gikk greit og eg fikk julelysa på plass mens Ali monterte minijuletre i loftsvinduet så nå begynner hun å får det veldig koselig 🙂

Vel hjemme så laget Ali og eg hver vår middag; Han laget Kibbe (Rå kjøttdeig blanda m diverse) og eg smelte 2 poser med Jegergryte på kok og ei gryte med pasta. Kjørte litt luxus i da og hadde kjøpt med meg ferske rosenkål så ja, det ble jo nesten feststemning da ungene kom hjem 🙂

Med middag i magen satte eg i gang og er halvveis på ei stor form med Troika! Nå venter eg bare på at gelèn skal bli kaldt nok til å helles over. I morgen blir det dypping i sjokolade + eg skal klippe opp den siste porsjonen med flesk 🙂 Kjøpte også med meg 1 stor pose sliced mandler for her må det bakes mer Mandelflam 🙂

 

 

 

Designet av Melinda Goodfellow

 

Siden det er fredag og helg tenkte eg det kunne være greit med noen kjapper luer som neeesten strikker seg selv! SVUPS så er det søndag og du har kanskje enda flere gaver å gi bort 🙂

 

PINE TREE HAT
Bildet over
Str fra Baby til Voksen Large

 

 

 

 

Designet av Stephanie Jessica Lau

 

Trenger du enda kjappere gaver så er jo denne lue en vinner! Du vet, med pinne 9 og 10 går det lynkjapt! 🙂

 

CHUNKY DOTTY BEANIE
Str Voksen
Gratis Strikkeoppskrift

 

Hvis du f.eks skulle ønske deg et skjerf til lua er det å få kjøpt HER +
oppskrift på lua i flere størrelser 🙂

 

 

 

 

 

Trenger slettes ikkje ha julemiddag for å spise Rosenkål – Funker flott til Jegergryte og de forsvant på et blunk!
Det er bare så digg! Siden eg har hatt meg en lang dusj og tatt på Julepysjen skal eg ikkje kokkelere mer i kveld, dessuten trenger den foten min litt hvile. Det eneste eg skal gjøre som sagt er å tømme geleèn over formen som står i kjøleskapet. Såååå blir det rett og slett strikking og en ny serie eg ble tipset om: “Hjem til Jul”, en norsk kjempekjekk serie!! Håper det kommer fort flere sesonger eller episoder for eg har bare 3 igjen!!
Du finner den på Netflix 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Godt fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg