En stadig påminnelse….Norsk Strikkeoppskrift

Designet av  Lene Holme Samsøe

 

DENNE! Ååå den popper opp til stadighet nå i det siste…ser den omtrent daglig…Har blogget om den før så det er absolutt en genser eg liker…Vel, eg klikket hjem oppskriften så får eg se da…Den er strikket i Tynn Peer Gynt
og Silk Mohair, nå er ikkje eg den som pleier strikke i Sandnes Garn (egentlig aldri…!) Men, eg kunne f.eks strikket den i Holst Supersoft sammen med 1 tråd Kidsilk, eller kanskje også Mini Sterk og Kidsilk – Hadde fint fixet det, kunne evn bare regulert i forhold til størrelsen 🙂 Eg er ikkje så veldig glad i KidSilk heller da
men eg kunne ha testet det ut.

 

 

 

Designet av  Lene Holme Samsøe

 

Genseren får du i 6 størrelser. Dessuten er dette en genser for alle å strikke…Fordi: I oppskriften er det nemlige lagt opp til at du kan både starte oppe og strikke ned, eller starte nede og strikke opp 🙂 Så genialt!

 

PORCELAIN SWEATER
Bildene over
Fra str 95 cm til 143 cm
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Ellers kan eg jo opplyse om at det nå er VÅR, bjørka spretter og det er bare velstand.…Ja hvis eg ser bort fra at det plasker ned ute, men det er 8 gr ute så det går da riktig vei! Blir vel en liten handlerunde i dag, Dib opplyste
i går høylytt om at me var tomme for dopapir f.eks så noe må fylles på hver uke uansett hvor mye mat det er
i skapene…Det ytret også et ønske om en tur på Obs…på en fredag…Etter min mening burde me allerede vært der nå fordi Hillevåg er ikkje et ønsket sted å være når fredagsrushet starter…! Hmm kanskje det er noe bedre
i dag siden det er vinterferie..? Uansett, det er helg og det er meldt opp til 11 gr! Sånt liker eg!

 

 

 

HA EN FIN FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

1 kommentar
    1. Favorittgenseren min 😍
      Strikket den i høst, og bruker den nesten daglig. Brukte Drops Karisma i lys eik og mosegrønn, og droppet mønster på armene.
      Neste “vintergenser” jeg skal strikke til meg selv blir nok Terracotta Sweater. Den har jo likhetstrekk med denne, men struktur i tillegg til mønster.
      Skal bruke sommeren til å gruble på hvilket garn jeg skal bruke, og lande fargene. Det blir iallefall ikke Holst, for jeg bestilte ikke nok til at noen av fargene kan brukes til bunnfarge.
      Jeg har handlet, varene var i kjøleskapet kl 9. Godt for alt som er gjort 😊 Det regner, og skal gjøre det gjennom hele helga. Helt perfekt, så kanskje all snøen blir borte 👏
      Ha en flott, kreativ fredag 🌺☔🌺

Siste innlegg