En Syrlig Optimist midt i kaoset – Svensk Strikkeoppskrift

Designet av Lotta Lundin

 

Var jo egentlig ikkje votter eg skulle fortelle om nå, men da de poppet opp rett foran meg måtte eg bare plukke de med meg 🙂 Virkleig freshe og flotte votter, absolutt 🙂 Her snakker med virkelig myke og deilige votter som er strikket i Arwetta. Hadde nok sikkert valgt enten Finull eller Røros Lammeull for skikkelige vintervotter.
Størrelsen kan du regulere med pinnestørrelse.

 

JUICY FRUIT
Bildet over
En størrelse
Svensk og engelsk oppskrift

 

 

 

 

 

 

Men altså!! I dag tok eg grep i heimen! ENORME grep om eg kan si det sjøl, tror ikkje Ali fikk med seg hva som skjedde før det var for sent! Han er ikkje i form og vandrer rundt på halv maskin så alt som er gjort i dag har eg gjort sjøl. Me, Amira og eg, startet med svippe innom Elkjøp for å kjøpe sånne vakumposer og de rommet ganske mye! I disse 2 ferdigstøvsugde posene på bildet over er alle genserene som fylte hele denne hylla + alle julegardiner, trekk til puter og juleduker + litt sånn sjerf, sjal etc. GANSKE mye og de er virkelig tunge, men begge 2 fikk jo plass der hvor halbpartene av klærene lå tidligere. Det er også god plass til høyre hvor eg har lagt halvparten av sparringsutstyret til Dib 🙂

 

 


I denne overhylle her hadde eg ganske mye klær….Ingenting av det har eg brukt de siste årene så eg gjorde kort prosess: Rett i sekker og skal leveres til Fretex 🙂 Eg ryddet litt i alle skapene og samlet en haug som eg ikkje kunne kaste så eg suuuget de inn i pose og la de på hylla her! Jepp, det der er jo helt fantastisk! Det er jo heller ikkje noe problem om man vil ha noe i den posen! Det er bare til å åpne den, ta det du vil ha og suge den igjen på nytt! GENIALT! Eg har også kvittet meg med MYE som hang i skapet mitt så nå fikk nesten
ALLE Ali sine skjorter plass å henge her 🙂

I det store skapet på gangen som eg tømte var det mye ROKKEL i hylla over der hvor skjortene hang! Gamle duker, masse duker som faktisk eg har heklet(!!!) Eg har samlet alt i sekker! Orker ikkje vaske (De stinker røyk!)
og styre, dessuten bruker eg veldig lite hekleduker og uansett ikkje i de fargene eg heklet med på 90-tallet.
De 3 tørkestativene og strykebrettet som sto mellom skapet og veggen på hver siden har eg balansert
inn på vaskerommet – Ut av synet…Bla bla.

Taaa-Taaaaa- SEEEE……

 

 


AMAZING og sååå deilig! På dette tidspunktet satt Ali på kontoret (innen for vaskerommet) så han hørte ikkje at eg skjøøøøv det store skapet helt ned til lillegangen!! Hvis eg skulle ha ventet på han…? Ikkje godt å si, ut i neste uke kanskje? *ler* Vettu? Hvis eg ropet “Ho-Ho” på vei inn på badet nå så er det EKKO i gangen! *humrer*

Jadda, eg kan virkelig SE at denne lille kroken her kommer til å bli et eldorado selv om det er en liten krok 🙂
Bare vent å se 🙂 Eg skal dandere det “visuelle rotet” så fristende at alle som må på badet stopper opp
og legger noen perler på veien 🙂

 

 

 

Så ja, da ser det ut for at eg ganske snart har en velegnet oppbevaringsplass til disse her! Jammen godt er det for det ser ut for at det er akkurat like mye perler på vei hit nok en gang…ja så da må eg jo også sende en ny bestilling til Jula på flere glass! Så sånn er det med den sveisen!

Som eg sa på Snapchat har eg bare fått hentet 2 av de 4 hyllene eg skulle hente, var ingen som lukket opp hos den ene plassen eg var. Har vært i kontakt etter på hvor vedkomne mener eg var i feil hus….hmm…merkelig, vel vel, det kan være eg svipper ut i morgen. Får se! Fikk heller IKKJE skrivebordet eg ville ha, så da fortsetter jakten og hvis det ikkje dukker opp noe passende er ikkje veien lang til IKEA 🙂 Ikkje verre enn det 🙂

Vettu hva som er det GØYESTE av alt? Det er faktisk ganske mange som har vært i skapene å hentet frem perlene de hadde stuet bort for noen år siden, andre har vært på butikken å hamstret! SÅ tja, blir det ei ny dille tro? Eg “jobber” med å se om eg kan fixe en GiveAway med litt perlestæsj i premier 🙂 Får sjå får sjå 🙂

Jajaja du du du! Herregud!! VETTU KA EG OGSÅ HAR GJORT?? Du vet, for 2 år siden flyttet jo Amira hjem igjen, da hadde Ali og eg hennes rom. Da ble eg nødt til å stable alle mine klær på gulvet på vårt soverom, enn så lenge liksom! Siden dette var midt i den tiden hvor me pusset opp over alt + me fikk en saftig vannlekkasje har disse klærene bare blitt liggende….Til i dag…Eg bare lempet alt i svarte sekker! Nå har eg 6 stappfulle sekker som står utenfor!! De skal ned i Fretex Containeren jo før jo heller. Hekkan eg har gjort mye i dag og eg føler meg vridd
og delt på midten! Frem til ungene kommer hjem skal eg ta en runde på Finn.no på jakt etter skrivebord, hvis eg ikkje finner så kan det være at det blir en tur på Ikea…i morgen??

 

 

 

LAG DEG EN
AVSLAPPENDE KWELL!

 

 

 

 

Go`klem fra ei superivrig Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg