En travel hverdag som StrikkeGal!

Reklame: Dale Garn/ House Of YarnDesignet av Olaug Kleppe/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Det som er gøy med min hverdag er at PLUTSELIG popper det opp uventa ting som gjør at eg må i gang med et prosjekt som ikkje var på agendaen! Vel, det skjedde i dag igjen! Fikk en mail med en koselig/herlig forespørsel fra Danmark!! Det var snakk om noe garn som vedkomne ønsket at eg skulle strikke med og fortelle hva eg syns og det er jo alltid gøy, spesielt om det er en aktør som er ganske stor og som mangen liker! Dvs at mye av det eg skriver her på bloggen blir lest langt utenfor Norges grenser og det sitter personer i flere land og oversetter mine innlegg og de er begeistret! DET betyr veldig mye for meg
og det gir meg en litt spesiell følelse av å oppnå noe.

 

Det viser bare at det hjelper å være standhaftig og ikkje bare takk ja i alle retninger, eg er mest opptatt av at det eg evn går god for skal være noe som også DU kan ha nytte av! Hvem bryr seg om eg har falske vipper eller negler f.eks?? Nei sant?? Det hjelper jo ikkje deg, gjør det vel? hehe Ååå ja det mangler ikkje på forespørsler, men eg kan ikkje se at slike ting har plass her på bloggen. Men aktører som er i samme gata som meg, ja som driver med garn og strikking det er noe eg kan gjøre noe med og det er jo også noe DU liker 🙂

 

Så ja, da er det enda mer garn på vei hit, denne gangen over Skagerak og det er gøy! Som den ivrige strikkeren eg er måtte eg jo med èn gang finne ut HVA eg skal strikke og DA elsker eg å klikke meg rundt hos blant annet Dale Garn for jaggu har de mye lekkert! + at det er gode og godt forståelige oppskrifter som du ikkje trenger være proff for å skjønne ♥ Dessuten er jo alle oppskriftene og katalogene helt gratis
og det vet eg at mangen setter pris på!

 

Eg har lenge nå hatt et øyet til den lekre Cortina serien og leita etter en unnskyldning for å strikke noe og nå fikk eg den! Om det blir en kjole eller en tunika vet eg ikkje helt ennå, men at det skal bli noe til lille skjønne Alma Sofie på 2, DET er eg sikker på ♥

 

 

CORTINA TUNIKA
Bildet over
str 6-36 mnd

 

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Det er sååå mye lekkert som er redesignet i denne Cortina serien!
Mønsteret er jo laget i alt du kan tenke deg nesten! Klikk deg inn å bare NYT ♥

 

 

CORTINA KJOLE
Str 1-10 år

 

 

 

* * * *


Nå har eg også bare 8-9 økinger igjen før eg skal dele av for ermene så i forhold til det og det å starte på nok et prosjekt er eg i grunnen i rute bortsett fra at denne kjolen eller tunikaen kom litt inni mellom nå, men men. Planen er å bruke 2 uker, max 3 på den tunikaen eg skal strikke til Amira. Regner med at garnet kommer i morgen ettermiddag eller på onsdag, uansett blir det ikkje oppstart før på onsdags ettermiddag/kwell – Jepp, gleder meg! Har i grunnen ikkje strikket så mye i sånn type pusegarn, får litt nojå, eller eg FIKK noja av det før. Dvs at “før” var mer på 80/90 tallet haha Ja DET pusegarnet fikk eg skikkelig nojå av! Pusegarnet i dag er noe HELT annet, syns i allefall eg! Nå er det sååå mye bedre og ikkje minst renere garn og ikkje så til de grader syntet som mye var før. Kan jo f.eks nevne at Kidsilk Erle er noe av det NYDELIGSTE eg har koset meg ♥ Det finnes ikkje en eneste % av kunstig bare nydelige Mohair, Silke og Ull – Det er et av 2 garn som eg skal strikke tunika av til Amira og eg tror hun kommer til å digge den pga garnet 🙂

 

Ellers i dag har eg gjort litt sånn type husmorting som bretting og rydding av klær!
Vil det noen gang en ende ta?? Eg bare lurer…ALLTID et stativ med klær,
alltid en kurv med klær som skal i skapet eller inn i vaskemaskinen…

 

Har nå sett et par episoder av Heimebane og strikket. Før eg sette meg til rette med dagens siste strikkeøkt må me få noe ny kaffi på kanna og så bli det Heimebane frem til Farmen litt senere 🙂 Siden det er ferie er jo faren stor for at det blir litt rangling også og så har me det gående haha

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN SKIKKELIG HERLIG KWELL

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille i Feriemodus 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg