ENDELIG! En skikkelig kjip sommer er over!

Foto: Vibbedille/ Huawei P30 Pro

Etter å ha laget min egen Ingefær Shot i neste 2 år nå vet eg med sikkerhet at den norske sommeren = Kleine Appelsiner! Ååå gjett om eg har vært frustrert flere ganger! Ikkje bare har appelsinene vært dyre, ja for nå du betaler 28,90 pr kilo for appelsiner som smaker BLÆ er det skikkelig kjipt! Ikkje bare smaker de BLÆ og ingenting, men du må omtrent vrenge de innvendig ut for å få ut noen få dråper, skikkelig trevlete og tørre. Dette har virkelig gått utover kvaliteten på min Ingefær Shot, så til de grader også! Eg har måttet spedd på med vanlig juice og ingen minst måttet friske den opp med sitronsaft på flaske = Kjipe greier! Vanligvis presser eg 7-8 appelsiner og får på snitt ca 9 deilig dl saft, men i sommer har eg vært “Lykkelig” om eg fikk 3-4 dl….Derfor var lykken GIGANTISK i dag da eg startet på neste ukes porsjon. Eg hadde kjøpt 8 appelsiner i går, jadda, til den nette sum av 28.90
(Eg betalt 78 kr for 8 appelsiner, er ikkje det dyrt??) Uansett, det sprutet formelig da eg delte de opp og eg fikk hele 1,2 LITER med deilig frisk og god appelsinjuice! *Hverdags Lykke*. Siden vinteren er den beste tiden for gode appelsin kan jo dette nå bare bli bedre og bedre 🙂

Siden eg begynte med Ingefær Shot i januar 2018 har eg sluttet helt med Afipran som eg brukte 3 X daglig mot en intens og kronisk kvalme. Eg drikker en shot morgen og kveld, gjør virkelig underverker. Dette gjør jo også at eg slipper noen kjipe bivirkninger som Afipranen gir. Har også merket av Shot`n har god innvirkning på migrenen. Selvfølgelig så har nok også det at eg er i starten på overgangsalderen en innvirkning på migrenen, men eg har våknet med migrene, drukket en shot og migrenen har forsvunnet! Ingefær hjelpe på mye, vil tro at hva det hjelper mot/for varierer fra person til person. MEN!! Som me alt annet som kan ha innvirkninger på kropp og helse bør du ta en prat med fastlegen din før du begynner å hyle ned på med ingefær. Eg gjorde det og fikk beskjed om å prøve (noe eg allerede hadde gjort da eg spurte hehe) Startet med en shot om morningen og fant fort ut at det hjalp på magen
og begynte da å drikke en om kvelden også. Om du vil kan du plukke med deg
min oppskrift som eg selv syns er veldig god!

 

Press 7-8 appelsiner
200-300 Fersk ingefær
1 ts sukker evn Honning etter ønske
8 dl vann

 

Eg har ca 8 dl vann og 1 ts sukker i ei gryte. Skreller og skjærer opp ca 300 gr Ingefær (smak deg frem, eg liker den litt sterk), ha dette opp i gryta og la det koke godt opp. Det koker vel ca 5 min, så skrur eg av plata og gryta står på varmen mens eg presser alle appelsinene. Har fått det for meg at eg må ha minst 9 dl presset juice for at den skal bli god. Har dette opp i gryta, putter også oppi så mange eg får plass til av de utpressa halve appelsinene. Setter lokket på og la det stå til det er kaldt. Som regel setter eg gryta i kjøleskapet når eg legger meg om kvelden. Neste dag siler eg alt og har det på tette flasker. Oppbevares i kjøleskapet. Dette er for meg nok til 2 shot hver dag i en uke. Har laget mer på en gang også, men da blir shot`n harsk,
så en uke er liksom max har eg funnet ut.

 

 

 

HÅPER DET SMAKER!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Kvalmefri Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg