Endelig kan eg også bruke votter!! – Gratis Oppskrifter

Designet av Maria Sjöstedt, @stickomamma

 

Ja tenkt du, i går gikk det faktisk opp for meg at til vinteren kan også eg nå bruke votter!! Hæ? Tenker du muligens, men det er ganske sant! Har i grunnen ikkje brukt votter sånn skikkelig på over 30 år!!! haha Med det mener eg at eg har stort sett gått med vottene i hånda og ikkje hatt de på meg! Grunnen til dette er jo fordi at mye av tiden utendørs har blitt brukt til røyking! Sigaretter og votter funker ikkje! Prøvde vel en gang med fingervotter, men DET anbefales ikkje da de lett kan ta fyr! haha (Jepp, snakker av erfaring!) Startet som regel godt med vottene på før de ender opp med å bli bært på fordi eg bare måtte ha en røyk til og en til! Til gjengjeld har eg jo stått/gått der med tidenes neglesprett og eg ser faktisk frem til en vinter hvor eg kan ha vottene PÅ og ikkje bruke tiden ute på å benytte muligheten til å tenne meg en sigg! Mulig du tenker at dette var en “Tåpelig” forklaring, men når eg kom på det så ble eg faktisk veldig glad og fikk lyst å strikke meg nye votter!

 

KRISTINA FELTED MITTENS
Bilden over
Svensk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Johanna Marshall

 

WAULKING SONG MITTENS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Sandnes Design

 

MARIUS VOTTER
Gratis Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Maja V. Rød / Foto: Vibbedille

 

MAJIUS- PULSVARMERE
Gratis Norsk Strikkeoppskrift
Disse strikket eg i Nepal

 

 

Mine aller siste favorittvotter er uten diskusjon BÅREVOTTENE til Pinneguri!! Ikkje bare er de supergode å ha på, men fy søren de var kjekke å strikke!! ANBEFALES!! Mine votter kan du se HER 🙂 

 

 

* * * *

Åååå aller siste dag før hverdagen er tilbake! Lykkelig er eg for det, selv om eg vet at den garantert klasker meg i bakhodet i morgen! Eller, kanskje allerede i kwell når eg er på vei i seng kommer på at eg har glemt matpakken!!
Å ja da, eg kommer selvfølgelig til å fortsette med gode matpakker til Dib også dette skoleåret. Å ja, eg VET han blir 18 til våren 🙂 Men, som eg har sagt sååå mange ganger før er en matpakke sååå
mye mer enn bare en boks med 4 skiver i ♥

Men du? Hva må egentlig til for å gjøre din dag et hakk eller 2 bedre? Veldig ofte skal det jo gjerne ikkje så mye til før en kjenner at; Hmm dagen er søren ikkje så verst likevel! Det kan jo f.eks være at noen av de du bor med sier: “Så fin du var i dag mamma” – Den der er bankers vettu! Men for min del som skriver blogg hver eneste dag år ut og år inn kan eg kommentar gjøre samme nytta ♥ Setter pris på hver enest en, men noen ganger går noen litt lengre enn bare en kommentar og det fikk eg erfart i går og ennå blir eg glad når eg tenker på det! Sent i går kwell satt eg å leste litt på de bloggene eg liker å lese og plutselig så eg mitt eget navn og tenket “WHAT!?!”, men så ble eg både rørt og glad på samme tid gitt! Du kan lese hva eg leste HER INNE! Det beviser jo bare nok en gang at uansett hvor lenge man har holdt på med noe, eller egentlig uansett HVA så er det GODT å få en bekreftelse i ny og ne. Eg er sikker på at du også føler på det inni mellom?

Nå er i grunnen planen å bare valse inn på badet og gjøre seg selv litt presentabel! En eller annen gang i løpet av dagen skal eg hente mor mi for hun ville komme her å være noen timer. Så da spørs det om eg får sydd sammen den der tå i dag da, som sagt så trenger eg fred og ro til det!!

Er allerede godt i gang med hæl nr 2 så ingen fare, strikketøy har eg 🙂

 

 

 


Det brumler godt i det fjerne kan du si…..

 

 

 

LAG DEG EN GOD SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg