ENDELIG! Nå kan eg virkelig se problemet!

 

Ja nå er det jaggu ikkje mye som kan gå meg hus forbi!! Fremover kommer eg til å få med meg alt og i dag fikk eg virkelig bekreftet en gang for alle at eg har vært ei halv(hel?) blind høne de siste 3-4 årene….Rimelig tragisk når det egentlig er veldig enkelt å fixe! Problemet mitt er at eg misliker veldig veldig sterkt å shoppe briller! Alt går veldig fint helt til eg står foran speilet å skal se hva som passer å henge på nesa mi! Blir litt småkvalm bare av tanken, så ja, det er et problem – for meg!

Midt opp i all elendigheta som nå henger over hodene våre fikk eg beskjed fra Synsam på Tasta i dag at de 2 siste brilleparene min var ferdig og klar til henting! Amira plukket med seg det 3.paret sist uke så de har eg trent med noen dager nå. Det var lese/arbeidsbrillene eg fikk da og de har jo et begrenset bruksområde,
men i dag fikk eg hele synsfeltet mitt tilbake 🙂

Er det virkelig mulig å bli sååå LYKKELIG over noen par med briller? Et hjelpemiddel liksom? Vel, det skal eg skrive under på at det er, det eneste negative er jo at eg kan se et støvkorn på 10 m avstand!! Hvor positivt akkurat det er, ja det er eg vilig til å diskutere *ler* Dib Hassan ble også veldig glad for han sto jo klar med bilnøkkelen omtrent før eg fikk spurt om han ville kjøre 🙂 Det er så koselig når han er sjåfør ♥

 

 

 

Dette er hovedbrillen min, “Student Progressive” heter de. Dvs de er ikkje heeelt vanlige progressive og forskjellen er at progressive som me som nærmer oss 50 får har et lesefelt fra 2,5. Mitt felt er på 1,5 ergo er det mye lettere tilvending, men eg føler jo eg går rundt å ser på en sylskarp 3D film 🙂 Ja det er nesten litt magisk, men akk så herlig likevel 🙂 Dette er visst nok en Oscar Eide Brille uten at det egentlig sier meg noe 🙂 Eneste kreteriet eg hadde var at de skulle være svarte og mest mulig lik de brillene eg hadde siden eg trivdes med de.

 

 

 

Eg har veldig lenge drømt om solbriller med styrke og nå har eg jammen meg det også! Ser at glassene på bildet mitt er blått, men de er helt kølsvarte når eg har de på, magiske briller!! Dette er også en variant av Oscar Eide Solbrille – Føler meg rimelig kul med disse på ja – måtte sola komme kjapt tilbake 🙂

 

 

 

 

 

 

Dette er forstørrelsesglasset mitt, som sagt, INTET skal meg gå hus forbi! Disse er SYLSKARPE så nå vurderer eg faktisk om eg bare skal få i hus Hama sine Mini perler likevel!! Eg takket nemlig nei til de fordi eg kunne jo ikkje se perlene!! Ja, så gale var mitt syn!! Med disse brillene har eg et begrenset synsfelt, det er absolutt briller til pottel og vas, som f.eks Mini Perler *humrer*. Dette er en D.Arnesen Brille 🙂

Utenom dette kom jo alle glassene og det er jo nesten som man få bakoversveis når man spør hva de koster!! 1 glass i mine hovedbriller kostet 4200 kr! Et glass og eg hadde jo 5 glass til….Absolutt ikkje noe eg har råd til! Dette er jo også en av grunnen til at eg har utsatt kjøpet av nye briller så sykt lenge!! Eg visste, fordi eg har spurt mange, hva et par progressive koster. Alle eg har spurt har sagt om eg vil ha gode glass (selvfølgelig så vil eg det) må eg regne med en startpris på 10.000,-! Og med det har eg bare slått fra meg hele brillene. Brillebehovet mitt har vært veldig prikært, ikkje bare så eg elendig, men selve glassene min gikk jo i oppløsning – eg så egentlig bare gjennom et tåket kaos. Det var i vår det kom meg for øret at Synsam hadde noe som heter Brilleabonnement, omtrent som det me har på mobilen, ja sånn swap! Det er jo genialt! Såååå ramlet jo Corona i hodene på verden og eg bare utsatte brillene helt til for ca 3 uker siden, da fikk eg endelig en avtale 🙂 Eg svevet inn på Tasta Senteret sammen med begge ungene og det var virkelig på tide at eg kom meg dit for det sto dårlig til med mitt syn! Selve øynene er sunne og alt var velstand på det området, men synet og skeivhetene var mye verre enn da eg fikk de forrige brillene i 2014. Du kan si det var på høy tid!

Men men men!! Det må eg jo si, bor du her i området og trenger briller, ja da anbefaler eg deg å sjekke ut Synsam på Tasta Senteret!! ALDRI før har eg følt meg så vel i en butikk og aller minst hos en optiker!! Nå har eg hatt med 4 av de ansatte der å gjør og de er alle like behagelige og veldig veldig koselige! Eg har aldri før skjønt hva en optiker har sagt, men denne gangen skjønte eg faktisk hva det gikk i 🙂 Men vil du vite hva det beste er?? Ja for egentlig og helt ærlig så hadde eg ikkje hatt råd å gå inn dit å kjøpe et par briller, langt mindre 3 par!! Med dette Brilleabonnementet skal eg betale 600 kr i mnd, da er brillene mine så lenge eg trenger de + eg kan skifte briller en gang i året. Eg blir også kalt inn til synsprøver en gang i året, eg har jo aldri gjort det før eg har blitt blind liksom. Når eg hentet brillene i dag spurte eg om de hadde sånn brillepussvann som de solgte. Solgte? sa damen, du får årsforbruket i avtalen din! Javel ja, så da vanket det både sprayflaske og en boks med våtservietter. Så da slipper eg å tenke på det og, visst du f.eks at du aldri skal gnikke brillene rene med papir? Ikkje eg heller….

Ååå dette var helt magisk! Eg kan SEEE! Nå skal eg ta å strikke, for alt må testes nå!

 

 

KOS DEG OG HA EN
GOD KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei klarsynt Vibbedille 🙂 hehe

1 kommentar
    1. Det var fina briller allihop!
      När man ska prova ut nya bågar så är det bra att ta selfies med de bågar man gillar. Jag tycker det är mycket lättare att se på en bild, än i spegel, hur jag ser ut i de olika bågarna.

Siste innlegg