Enkelt, og sååå stilig! – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Sisse Fog Odgaard

 

Dette er visst nok enda et pågående prosjekt som Sisse Fog Odegaard holder på med. Hun skal lage en Kunstinstallasjon som skal vises i sluttet av året. Det går ut på å montere opp hele 10 000 av disse små ballene (Eller, skygger som hun kaller dem) 🙂 Hun har derfor spurt hele strikkeverden om bidrag ved at du og gjerne alle du kjenner strikker 1 eller flere av disse, og sender til henne. Det er jo gøy å være med på, og det koster oss ikkje ei krone – Kun de minuttene det tar å strikke en slik “sokk”, den er slettes ikkje stor 🙂 Husker fra egen studietid, me hadde ofte prosjekter som inkl å måtte innvolere flere enn oss selv for å kunne ferdigstille. Du kan jo tenkte deg om du alene skulle ha strikket 10 000 slike små “sokker”! Ikkje sant hehe

For maaange år siden laget eg og ei venninne noe lignende dette, ja kanskje du også? Hvem har ikkje virret et garnnøste over en ballong med tapetlim? Ikkje sant *ler*

 

 

 

 

Designet av Sisse Fog Odgaard

 

Hva med å strikke noen “Lykter” til å henge opp i egen hage? Det er jaggu meg fort gjort! Ser så for meg å blåse opp en ballong bare litt, stapp den inn i “sokken” og blås videre til du er fornøyd, eller sånn ca rett før du sprenger “sokken” 🙂 “Mal” den så med tapetlim f.eks, spray den med lakk om de skal henge under åpen himmel 🙂
Strikk samtidig noen eksemplarer å send over Skagerak til;
Sisse Fog Odgaard, Pibe Møllevej 28, 3400 Hillerød, Denmark

Alltid kjekt med en hjelpendeStrikkende hånd 😀
De strikkes forøvrig i tynt bomullsgarn på tjukke pinner.

 

 

10 000 SHADOWS
Bildene over
Dansk Strikkeoppskrift via video

 

 

 

* * * *

 

 

Se der ja, skodda er borte, men kommer sikkert tilbake….MEN! Hold deg fast!! Det er 20 grader her NU, og det skal opp til 22! WOoOW! Sommeren er virkelig kommet 🙂 Da er det bare å ta en skyllerunde på maskinen med klær eg glemte i går og få den ut på terrassen 🙂 Ahaa dette er digg!

Hmm sitter å ser ut på Sommerfugllavendel min, har 2...de ser så pjusk ut! Kommenterte det da eg kjøpte de at de så litt bleike og pjuskete ute, fikk da beskjed om at de ville friske til når de kom seg ut…Vel…eg kjøpte de før helga, plantet de med en gang og nei…de ser like tafatte og pjuskete ut ennå…Nå er vel den 5 dagers garantien ute, selv om hun på butikken sa eg kunne komme tilbake med de om de ikkje kviknet til. Skal nå ta et bilde å vise nesten gang eg er innom butikken. Spørs om eg ikkje skal kjøpe meg et par nye, så de hadde noen skikkelig flotte på Rema i går faktisk 🙂 Eg elsker Lavendel og eg vil jo ha en som eg kan knipe blomstene av på å tørke 🙂

Vel vel, før eg gjør noe særlig annet skal eg få gang på den klevasken, best å benytte seg av både sol og grader

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg