Er du en samler?? På tide å kvitte seg med noe..?

 

Ååå hvor mange ganger har eg vel ikkje hørt akkurat det der! Ja både fra nære og helt ukjente. Det slår ikkje feil ser du *humrer* Hver eneste gang eg flæsher litt bilder av stæsjet mitt så kommer de “faste” kommentatorene mine 🙂 Hver eneste gang. “På tide å ta en opprydning nå og kvitte seg med noe?” (Eg tar ofte bilder når eg HAR ryddet og laget fint system, skjønner ikkje hva de mener!?? hihi) “Det er mange som ikkje har noe, kanskje gi litt til dem?” -Tja, vedkomne leser ikkje så mye på bloggen min skjønner eg, for jammen gir eg bort mye, ikkje bare det eg evn får fra andre, men også fra eget lager 🙂 Ingen dårlig samvittighet whatsoever, eller…HALLO!?? Hvorfor skal eg ha dårlig samvittighet fordi eg har mye garn og annet hobbystæsj?? Hmm det henger jo ikkje på greip egentlig…? Det meste har eg jo kjøpt OG betalt selv…FAKTISK! Hmm

 

 

 

 

Det som faktisk var litt morsomt i dag var *ler*: Eg satt ved spisebordet å perlet og på tv`en suste et program om nettopp samlere, ekstreme samlere mener eg det heter, ja eg ble tidvis ganske kvalm mens eg så på! En slik situasjon er sykt og eg kjenner meg på ingen måte igjen, selv om eg tydeligvis blir sammenlignet. MEN!! Programmet påvirket meg i den grad at eg gikk inn på garnrommet, midt i perlinga, tømte de kurvene eg hadde stående fulle av garn og som ventet på å få seg en plass i ei hylle. SÅ ja, det fikk meg i det minste til å ta tak i noe som kunne ha vært en gryende start på et ukontrollert garnlager 🙂 Nå ligger alt det nyeste garnet på geledd, bortsett fra en anseelig mengde bomullsgarn….Har pr NU ingen ledige hyller så det får enn så lenge bo i en kurv. Før eller siden skal eg jo lage meg til på det store Hobbyrommet vettu *fniser*
og da vil nok også bomullsgarnet få seg en verdig plass 🙂

Dessuten har eg for lengst innsett at man kan ha store lagre så lenge man har plass og at det er rydde og rent. Begynner det som ligger nederst å få hvite hår, veeel…Det er DA du har et problem 🙂

 

 

 

 

 

For de som ikkje bryr seg så mye om garn, eller for de som sliter med å få plass til nok; Det er mange måter
å oppbevare garn på ⇑ Ei fruktskål med “Grønne Epler”, eller…

 

 

 

“Plommer”…ser liksom ikkje problemet?
Dekorativt er det jo også ♥

 

 

 

 

Eg har en del hobbystæsj, sånn har det vært heeele livet. Eg mener, eg tok jo t.o.m en kreativ utdannelse på Høyskolenivå, så ja...DA er det jo alvor om ikkje annet 🙂 Grafisk Design og Illustratør er jo drømmeyrke for en som meg, men siden eg ikkje kan jobbe så “Hobbylerer” eg i steden for 🙂 At noen ble olme da eg dro i havn et hav av perler var jo som forventet, og i grunnen helt greit, men eg skjønner liksom ikkje helt hvorfor også dette går inn under: “På tide å rydde bort, ja levér en del av det til en barnehage”. Hvorfor skal eg nå det? Eg bruker det jo? Er det kanskje fordi eg er i “gammel kjerring” ikkje skal drive “Med sånt”? Hmm

Det er faktisk til å ANBEFALE å få seg en hobby eller 10, på den måten vil stressnivået man muligens kan kjenne på bli dempet, man får en ro i kroppen man ikkje får av noe annet.

 

For å si det sånn, man trenger slettes ikkje utlevere hele sitt privatliv for å få en del stygge tilbakemeldinger eller kleine meldinger som blogger, det handler kanskje litt mer om hva man ønsker å fokusere på? Ja eg vet, eg nevner det i dette innlegget nå, men eg baserer ikkje hele bloggen på akkurat det.

 

Eg har begynt å “fargelegge” løva mi, men det er kun øynene som skal bli tilnærmet “naturtro”, resten skal….?
Tja, eg holder på med litt prøv og feil akkurat nå så det gjenstår å se. Ramma har kommet og ligger nede på Posten, kanskje eg får Dib til å hente den etterpå siden han skal ut å kjøre 🙂

Egentlig, når eg ser hva eg får “kritikk” for så er det jaggu ikkje gale *ler* For mye garn!?!? Seriøst! Det er ikkje mulig, ja å ha for mye garn! Det er jo som å si til en mann at han har for mye verktøy, for en mann som liker det så er heller ikkje det mulig 🙂 Det siste året har jo vært perfekt for hobby! Er du mye hjemme og kjeder deg, ja da har eg en del hobbytips om du skulle trenge det *smiler* Ja og helt til slutt: Man blir ALDRI for gammel til å leke,
ei heller bruker tiden på “barnslig” hobby 🙂 Hvis du helt ærlig mener det så anbefaler deg heller å prøve 🙂

Nå skal eg ha meg ei skål med Chilisuppe før eg fortsetter å perle!
Hva skal du bruke kwellen på?

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL
OG HUSK Å KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

10 kommentarer
    1. nei hvorfor skal du kvitte deg med det du har kjøpt ,om du skulle gitt det bort hadde det vært bedre å ikke kjøpe ,men du kjøper jo for å ha når du plutselig vil skape noe vakkert,garn går heldigvis ikke ut på dato :=) bare nyt det deilige garnlageret ditt og ikke noe å si på perlelageret heller ,og du har virkelig orden i sakene dine ,kos deg

      1. Haha Bare snik du <3 Tenkte at side du hadde fått sett litt + at dere vet det er en løve så kan eg flæsje litt her på bloggen. MEN, det ferdige resultatet får ingen se før tulla di pakker opp 🙂 Gleder meg til å se hvordan den blir 🙂

    2. Hei.
      Jeg fikk en sending med garn i går, men hva jeg skal bruke det til det kommer vel på noe. Nå sitter jeg å strikker på ei seterdalsdrakt til ei lita jente og der bruker jeg bare av det garnet jeg hadde. Måtte bare kjøpe noen farger jeg skulle ha på borden. Så skal jeg strikke ei jakke til meg selv og da går det noe garn + ei ny jakke til min mor + en genser til mannen til ei god venninne. Å så blir det vel noen baby eller barne greier innimellom.
      Å ikke å forglemme at jeg må strikke meg noen nye duker til meg selv. Har kjøpt mye tynt garn på tilbud der du kjøper dine perler.
      Jeg holder også på med japansk kunstbroderi som jeg har mye silke garn til og rammer i alle størrelser. Holder på med et bilde der som jeg har begynt på.
      Så som du ser så er vi vel ganske like alle vi som strikker eller holder på med hobbyene våre.
      Ha en fin kveld.
      Klem fra meg

    3. Kos deg med garnet ditt og de andre hobby tingene dine🥰 Har litt selv, og jeg koser meg med det.
      Ha en fin kveld

    4. Har nok en god del garn liggende jeg også, stort sett sokkegarn, og jeg har begynt på ukens 3. par. I tillegg har vi MASSE bøker. Og fatter ikke at det er noe andre har noe med, men folk i kommentar-felt lirer utav seg de utroligste ting. Nei, noen diller må vi få lov til å ha🙂

    5. Har også masse garn😌 Elske det å ha mulighet til å strikke nesten ka som helst om æ får lyst😊😊
      Det meste e kjøpt på salg eller fra private. Kjøpe sjelden til fullpris.
      Garn e den “lasten” æ har. Så har ikke dårlig samvittighet for det😊😊

    6. Dynamiske “malerier” er vel en bedre betegnelse på de deilige fargen du har liggende? Skulle ønske jeg kunne hatt en slik vegg, men det ville frydet brun pelsbille her!

    7. Kos deg med alt det nydelige garnet 🌞🤗 og alt det fargerike hobby utstyret ditt 🌞👍😍

Siste innlegg