Aksjon Garn-/Hobbyrom! -Underskriftskampanje

 

Altså, la meg nå tegne og fortelle litt først:
Dette er rommet Amira har bodde på her hjemme, det er nå LEDIG til hva enn me vil bruke det til. Me er jo 3 igjen her hjemme; Dib 18, som er Elektrikerlærling, Taekwondo Instruktør og Gamer om natta 🙂 Ali, min bedre halvdel, han har sin helt egen hule – kalt “kontoret”. Der har han Pc og mulighet til å henge et Tv på veggen. Så har me meg selv, eg er jevnt fordelt litt rundt i leiligheten og er stadig på jakt etter noe eg trenger. Av den grunn går eg ganske mye her hjemme, uansett hva eg holder på med er det alltid en TING eg må finne for å kunne fullføre.
Så ja, og sånn kjønnsmessig er eg jo også nå i undertall *ler*

Men altså, tilbake til bildet over: Senga MÅ ut! Sååå vil eg ha en lang pult under vinduet med hjørne til venstre.
Der skal eg kunne boltre meg med hva enn eg måtte styre med. De blå strekene på veggen illustrerer
bare at eg MÅ HA mange hyller 🙂

 

 

 

 

 

Dette er “KinoVeggen” Amira laget seg da me pusset opp, så ja, her må eg opp med en Tv (Amira tok jo med seg sin). Rosa firkant er en kommode med mange skuffer som EG MÅ ha! Eg vil ha en MALM Kommode slik som sto der før 🙂 Vil nok helst ha 2 stk (Det er god plass langs den andre veggen. Det er helt utrolig hvor mye en slik kommode rommer og det passer fint for eg har mye hobbystæsj og nips – ALT kan jo ikkje stå fremme.

 

 

 

 

På denne veggen må eg ha garnet, og til det har eg jo flere Kallaxhyller (mange). KALLAX er geniale til garn ser du 🙂 Der og, utrolig mange nøster det er plass til i hver hylle! Til løse hyller rundt på veggen vil eg ha LACK Hyller 🙂

Ikkje minst skal eg ha en stol!!! Kanskje eg t.o.m vil ha 2!!
Det er jo drømmen *humrer*

 

 

 

 

 

Dette er hva eg har i dag: Perlekroken min, kjempesøt og eg liker den, men det blir aldri til at eg sitter her når eg perler – Det gjør eg ved spisebordet i stua. Alle som driver med hobby vet at ting kan ta tid, mer “Rot” avler litt kaos (<—kontrollert systemrot må vites!). At spisebordet er okkupert gjerne i et par uker i slenger når eg har “Prosjekter” på gang kan jo være et minus, ingen plass å spise middag + at stua ser ganske rotet ut…Det er forresten LACK Hyller eg har perleboksene mine på, så allerede har eg jo 3, dvs eg trenger ikkje kjøpe sååå mange flere (Dessutene er eg en kløpper på Finn.no)

 

 

 

For ikkje å nevne strikke“kroken” i stua! Det blir ofte “sukket&stønnet” litt over den også når ting noen gang utarter seg! Kaaan til en viss grad skjønne det, men med et hobbyrom vil eg kunne sette kurven(e) inn på HOBBYROMMET om kwellen, eller ved besøk 🙂 POFF! Så ble det ryddig liksom, det må eg si: Eg foretrekker jo en pen og ryddig stue selv også, men man gjør jo det beste ut av det man har 🙂

 

 

 

 

Ååå mitt aller helligste: Garnrommet ♥ Selv om eg elsker å STÅ der inne har alltid drømmen vært et Garnrom MED en stol, eller 2…Skjønner? Ja eg VET DU skjønner ♥ Egentlig er Garnrommet kun en av 2 små boder som er ved siden av hverandre her. Eg må gjennom bod nr 1 for å komme inn til Garnrommet.
Det er ganske utrolig hvor myyye me fikk inn her!

 

 

 


Dette er bod nr 1, her har eg en Kallaxhylle med diverse hobbystæsj, på motsatt side er det et garderobeskap. Alt det som er i denne Kallaxhylla kan også bli med inn på et STORT Hobbyrom, ergo får me da frigjort 2 boder (som gudene skal vite me har brukt for!) + Ali kan pynte kroken der eg nå har perlene mine, akkurat slik han ønsker 🙂

Fra mitt ståsted så ser eg bare Vinn-Vinn med at eg får det store soverommet, og eg vil si eg har ganske så gode argumenter også? Eller? Eg mener, me har jo et soverom – vel å merke et lite, men senga har plass og DET er vel det viktigste? Eg trenger ikkje et stort soverom for å kunne sove godt, når Dib en dag flytter vil me jo uansett få et stort rom 🙂 Me har jo t.o.m vindu der me sover og har ingenting å klage over 🙂 Dib?
Ja han har også et stort soverom! Hallo! Han har t.o.m 2 vindu!

Sist, men ikkje minst så slipper eg sånn irriterende kommentarer/spørsmål som: “Er du snart ferdig, spisebordet kan ikkje alltid vær så rotet – Tenk hvis det kommer folk” -Sitat Ali når eg slår meg løst med perler, limpistol, strykejern og 1000 andre dubbeditter som eg trenger mens eg holder på! Tenk så herlig å kunne sitte med
mitt og bare gå ut av rommet, og lukke døra? Iiikkje sant!?

 

Vel, det eg nå har startet er en UNDERSKRIFTSKAMPANJE som eg kan slå i bordet med når forhandlingene starter med gutta! Eg vet Amira er med meg, men eg må overbevise de gutta mine om at mitt forslag er det beste!!

 

 

Er veldig takknemlig om du signerer under her i kommentarfeltet!
TUSEN TAKK skal du ha ♥

 

 

NÅ SKAL EG STRIKKE!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

58 kommentarer
    1. Et stort hobbyrom er et must for oss med flere hobbyer 😁 så jeg støtter deg i den 🙂

    2. Et stort hobbyrom trenger en kreativ dame! Støtter deg i det! Blir jo mye ryddigere i huset.

      1. Njaaa, vil tro han trenger luft haha Dårlig med det inni der hehe + at pultet får ikkje plass, me snakker en liiter bod, men Ali HANkan få plass til mye av “rotet” sitt der 🙂 Det er et stort +!

    3. Du må ihvertfall ha det rommet det burde selv menn skjønne.
      Jeg har sy/garnrom sybord på kjøkkenet prosjektkurve på stua, har planer når våren kommer å få kombinert gjesteå veverom, veven er viktiger en trimsykkel å romaskine.

    4. Heier på deg 👍

      Da slipper du å rydde bordet hver gang dere skal spise, for så å “rote” det til igjen etterpå 😁

      Og så er det himla greit å ha alt samlet i et rom!

      Lykke til ♥

    5. Signerer! Eg har tatt datter 3 sitt rom. Har satt inn Billy(?) hyller frå Ikea, så eg får garn og diverse innafor glassdørene. Det er eit must, så slepp eg og tørke støv😉. Har skrivebord og Hemnes uttrekkseng om det trengs ei gjesteseng.

    6. For å ha det sagt så støtte eg ikje denne underskriftskampanjen. HAHA 😂

    7. Selvfølgelig signerer jeg på det 👍👌 enhver kvinne med diverse hobbyer MÅ ha et slikt rom‼️ jeg fikk selv et greit stort hobbyrom i annen etg da vi flyttet inn i vårt renoverte hus i fjor, og jeg elsker det‼️❤️ min kjære har sitt kontor, barnebarna har sitt rom og jeg har mitt 👍😀 fantastisk 👌‼️❤️ hyller og egenlaget pult med gamle skuffer under, alt jeg trenger… Selv om det begynner å bli litt fullt nå 😱😂😂

    8. Selvfølgelig må du ha rommet! Hobbyrom med plass til å sitte når en holder på med noe er ett must 😋 Om gutta ikke lar deg få rommet til hobbyrom mister de retten til å si noe ang stuff på bord og benker andre steder i huset 😝

    9. Syns det er på sin plass at du kan få Amira`s rom til ditt eget hobbyrom. Skulle da bare mangle, all den tid Ali har sitt “kontor” og Dib har sitt rom. Men kjære vene…..er du sikker på at du får plass til alt hobbystæsjet ditt på det rommet? Du har jo uhorvelige mengder garn samt alle perleglassene!!!!!(ler høyt).

    10. Ingen tvil, du MÅÅÅ ha det rommet til hobby og sånt… Happy life=happy wife 💖

    11. Ja selvfølgelig må du ha hobbyrom for det e bare et MUST. Det e så godt og kan ha sin verden og trekke inn i når man vil ha egentid.
      Hadde et sånt rom på ca 19kvm og nu når vi e flytta til ny plass så savne eg det rommet mitt masse 🙂

    12. Signerer denne😁. Selvfølgelig må du ha soverommet, det støtter eg 😁. Og får du problemer med ikkje å få det, kommer eg ut med plakat og går opp og ned i gata😅😂. Stå på 👍🏼

    13. Stemmer for hobbyrom ja, men ville ikke ha kvittet meg med senga. Greit å ha en ekstra soveplass, og ikke minst ha en seng til overs å bruke hvis det blir for mye snorking på soverommet og da dårlig med søvn. Kunne aldri klart meg uten en ekstra seng. Sofaen er dårlig som soveplass og ihvertfall ikke til overnattingsbesøk 😊

    14. Det er innlysende og så selvsagt at jeg skjønner ikke at du må be om det 🤷🏼‍♀️😂😂
      Klart det signeres 😁💪🏼

    15. Selvsagt må du ha hobbyrom 👏
      Hobbyrommet mitt (tidligere barnerom) er ca 12 kvm stort, men for lite…. Skråtak og ingen skap. Men helt topp når jeg skal lage kort. Og supert å sitte der når garnet mitt vil klappes 😉 (har bare ca en fjerdedel av garnet der, så må bytte om litt på boksene utfra årstiden ❤️) Og ikke minst helt fantastisk å “krype inn” dit når mannen i huset ser sport på høyeste volum!
      Lykke til 🌞
      Hilsen Margaretha

    16. Selvfølgelig må du ha et ordentlig hobbyrom og Amiras gamle rom er helt perfekt.

    17. Eget arbeidsrom er nødvendig for kreative sjeler. Klart rommet må bli ditt. 😃👍

    18. Så klart det må bli ditt rom! Det er jo eneste mulighet å holde hobbyting fra stua 🤷‍♀️ Og alt annet hadde vært helt ulogisk. Og ikke minst: Happy wife – happy life 😉😂

    19. Selvfølgelig skal du have et hobby rum, og jeg synes at du skal have 2 rum….👍👍👍👍😇😇 må husk at ikke stille garnet på væggen med sol, tænk hvis der skete noget med garnet….

    20. 😀 selvfølgelig må du det rommet til ett hobbyrom. Støtter deg 100 %
      Spennende å se hvordan det blir ferdig 😘

    21. Så klart at du trenger din egen rom, hobbyrom vel forstår. En herlig slapp av drømmestrikkehobbyrom. Helt enig med deg, du trenger den rom-med-benkeplass-skap-hyller! 😁👍🏻 Og med ikke i det minst 2 (gjenge) stoler? 🤩😊

    22. Klart du trenger Amiras rom som hobbyrom. MEN jeg tror nok du bør beholde garnrommene dine. Du vil nok erfare at når du flytter inn i nytt hobbyrom vil det brått bli fylt opp av sååååå mye uten at du klarer å begripe hvor du har hatt dette tidligere. Snakker av erfaring.
      Likte løsningene du skisserte.
      Så på, dette blir bra.
      Klem fra Liv

      1. Ja det er akkurat…kom på i går kwell at eg også har en anseelig samling av stempler(!!!) og et hav av sånn scrappe greier haha Men det er det eg må selge ideén min inn med; At ALT av hobby og garn skal inn på rommet. Om det ikkje skulle gå så er det lettere å si “SORRY” når eg likevel er etablert på rommet MoHaaa Du vet, lettere å be om tilgivelse enn tillatelse haha Noe sånt 🙂

    23. Klart du trenger nytt rom. Tenk å få samla alt på et sted…deilig. stemme avgitt🧶

    24. Håbe der komme ein fortsettelse på dette, for regne med at nå hette det ikkje Amira sitt rom lengre, men Vibbedilles hobbyrom 😀

    25. Selvfølgelig må du innta det rommet, det står jo å roper på å bli brukt til hobbyrom😊 Heier på deg👏😊

    26. JA! Enig i at hobbyrom med alt på ett rom er et must, selv befinner jeg meg litt her og litt der, så jeg VET hva du snakker om ♥️♥️♥️ Lykke til med nytt hobbyrom

    27. Selvfølgelig må du ha et hobbyrom. Ali har sitt eget, og Dib flyr vel snart ut av redet…
      Får du ikke eget hobbyrom, så kan det heller ikke klages på rot i stua, gang og boder.
      Herved signert.

    28. Klart du må ha hobbyrom.
      Jeg er så heldig å ha 2 soverom og 3 boder til disposisjon.
      Meen må være ryddig så overnattinger av barnebarn ikke krever mange timer med rydding.

      Stemme avgitt

    29. Argumentene dine må overbevise alle som ønsker fred og harmoni i heimen og en glad og fornøyd kone og mor. 👍👏😊

    30. Snille jenter trenger eget rom, må kunne ha lov til å trekke seg tilbake for å gjøre sine ting. Det ser jo ut til at gutta dine har sine personlige rom, så det skulle bare mangle at du ikke skulle ha ditt eget.
      Hobbyrom burde det være plass til hos alle, men….. selv skulle jeg gjerne ønsket meg et eget hobbyrom med bord og arbeidsstol, mye hylle plass, en koselig godstolen til å sette seg ned for nyte strikking/hekling, må ha et lite bor ved siden av godstolen med plass til en kaffekopp og nødvendig verktøy, eller en god bok, og ikke glem godt lys ved godstolen.

      Jeg ønsker meg dette, men siden vi bare har en 2 roms leilighet så har jeg ikke mulighet for et hobbyrom, …..snufs…

      Kjære Ali og Dib, la mamma Gro Vibeke få oppfylt drømmen sin. Hun fortjener det!

      😍😍😍😍😍😍

    31. du får min underskrift ,og hadde det vært meg hadde eg bare okupert det store rommet uten å spørre ,rekner med du også eig huset :=)så sving deg rund og lag deg et koselig hobbyrom

Siste innlegg