Er du klar? – Første Konkurranse/Give Away

Reklame | Rito Hobby

 

Starter litt rolig med 2 delikate poser med 5 nøster av Infinity Hearts 8/4 i hver. Her snakker me friske og deilig VÅR og SOMMER farger – Helt riktig i forhold til den mørke, slapsete og våte tiden me er i, for ikkje å nevne de som formelig drukner i snø! Fargene alene kan generere mye glede, det kan eg love deg ♥

 

Alt av garn i dette innlegget har eg fått fra RITO HOBBY!
De har forresten et eldorado av garn, bare se selv! Infinity Hearts 8/4 er en av
mine favoritter når det kommer til bomull!

 

 

Det som blir anderledes i denne, og de kommende Give Away/Konkurranser er at eg ikkje kommer til å publiserer kommentarene deres før trekningen finner sted! Dvs at når du har skrevet kommentaren din vil du ikkje kunne se den, eg ser den selvfølgelig. Dette er fordi den som kommenterer etter deg ikkje skal kunne kopiere svarene dine 🙂

Eg krever egentlig utrolig lite når eg har Give Away, eg stiller gjerne bare noen random spørsmål som det er opp til alle å besvare eller ei, mange skriver gjerne bare “Eg er med”, det er helt greit og alle er med i trekningen. Nå er tiden inne for å teste en ny vri. Eg har aldri moderert kommentarfeltet før så dette er nytt for meg også, men eg tror det blir gøy + at det kun er de som har riktig svar som blir med i trekningen. Som sagt, alle kommentarene blir publisert til slutt og da vil du kunne se om du svarte riktig eller ei, definitivt mest jobb på meg *ler*. Til gjengjeld får eg kanskje litt igjen for å lage til dette, bortsett fra gleden som eg alltid får uansett 🙂

Tips: Det er mulig å jukse! *latter* Du som har lest meg lengst vil nok kunne svare uten å jukse, om du jukser eller ei har ingen innvirkning på trekning etc, eg kan umulig vite hvem som jukser bare så det er sagt hehe

Under her har eg laget 3 spørsmål det må svares på, ved hvert spørsmål ligger det en jukselink hvor du vil kunne finne svaret – Så da er det opp til deg om du gambler eller ei 🙂 Ideén til denne “teknikken” har eg plukket med meg fra en Smart Bloggbuddy 😀

 

 

Da starter me bare:

 

Nr 1:
10.mai 2023 har bloggen min jubileum. Dvs det er …. år siden eg postet mitt første blogginnlegg. Da eg startet
å blogge i 20… blogget eg hos Blogdrive, i 20… gikk over til Blogspot før eg til slutt endte opp her hos
Blogg.no i 20… – Hvor mange år har eg blogget i år?

Jukselink hvor du finner svaret

 

 

Nr 2:
Hva heter stedet eg bor?

Jukselink hvor du finner svaret

 

 

Nr 3:
Hva er det mest traumatisk eg har opplevd så langt i livet?

Jukselink hvor du finner svaret

 

 

 

 

(Dette ⇑ er et bilde som du kan lagre,
greit å ha når du skal produsere en hel haug av flotte filler!)

Siden eg lovet å sette deg i “arbeid” i forbindelse med alt dette garnet eg fikk klarte eg jaggu meg å leita frem denne oppskriften! Woop Woop! Blir nok garantert å strikke eg også: 2 farget dobbelpatent filler! Det er de fineste og de beste syns eg! Denne oppskriften fant eg i et uke blad i 2004, altså før eg begynte å blogge. På tidspunktet var det i et gammelt ukeblad på Ulllevål Sykehus hvor eg på den tiden var innlagt. Eg var veldig veldig syk og hadde Dib som baby. Den gang da lærte eg meg å strikke disse fillene, litt knotete, men akk det er så verdt det! LYKKE TIL 😀

 

 

*

 

 

Sånn! Da satser eg på at dette funker greit i praksis også 🙂 Eg kan ikkje moderer kommentarene kun på dette innlegget, det vil også gjelde andre innlegg eg poster inn i mellom, men på andre innlegg enn dette vil kommentarene bli godkjent og publisert fortløpende. Me må jo bare teste det ut og så hvordan det går. Tenker me lar denne Konkurranse gå et par dager før eg legger ut nye gaver og nye spørsmål – I dag er det altså 2 gaver 🙂 Trekker 2 heldige på…..

 

TORSDAG 19. JANUAR

 

 

LYKKE TIL
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

54 kommentarer
      1. 1. 17 år
        2. Tananger utenfor Stavanger
        3. Flukten fra Beirut med to barn (som er en sterk historie😭)

        Takk for alt du deler og inspirerer 🥂

    1. Nr1. Du har 20-års jubileum. Nr2. SNØDE I TANANGER😀. Nr3. Du og familien opplevde krig i Libanon.

    2. Må jo nesten delta når trekningen er på min bursdag 🤩

      Så spørsmålene

      1. Du har blogget siden 2006, altså 17 år
      2. Du bor i Tananger..
      3. Det mest traumatiske du har opplevd var bombing av Beirut (med barna)
      (måtte jukse på den første, men tror jeg kunne de andre)

    3. 1.-siden du startet i 2006 må det vel bli 17 år.
      2.- Taranger
      3.Juli 2006- jeg har ikke følgt deg så lenge då det var første gsng jeg leste om denne grusomme opplevelsen for deg og familien. Får egne hverdagsproblemer til å bli veldig små og uviktige❤️

    4. Hei, prøver meg på spørsmålene dine. Har fulgt deg lenge, men ikke helt fra 2006! Du bor i Tananger. Det mest traumatiske du har opplevd er flukten fra Beirut pga krig.

      Hilsen fra
      Ann-Kristin

    5. 1 – 17 år, 2006
      2 – Tananger
      3 – Krig i Beirut, fy fader for en opplevelse, stor klem til deg ❤️ og dine

    6. Oi, så arti vri!
      Tenk det da, 17 år gammel blir bloggen din, og jeg har fulgt sporadisk iallefall i 15 av dem.
      Sendt julekort til Tananger har jeg gjort for et par år siden, riktignok feiget jeg ut og sendte uten avsender.
      Vet ikke hvorvidt jeg klarer å gjengi din traumatiske opplevelse, men jeg har lest og grått, grått over hvor sterk du må ha vært og fortsatt er for å bære opplevelsen i Beirut, grått over hvor redd dere må ha vært, grått over hvor alene jeg forestiller meg du må ha følt deg, grått over sorgen til et lite barn som oppdager at pappa ikke er i bil bak bussen osv.

    7. Heia.
      Du startet å blogge i 2006, så du har da blogga i 17 år.
      Dokker bor i Tananger og du har dessverre opplevd krigen i Beirut på kroppen.
      Elsker fargene på garnet

    8. Hei 🤗
      spennende prosjekt 🤩
      På det første spørsmålet måtte jeg jukse litt må jeg innrømme da jeg ikke har fulgt deg fra starten. Fant ut at det første innlegget var i 2006. Altså 17 år! 👏
      De andre to visste jeg. Tananger på nr 2. Den plassen kjenner jeg på at jeg skulle besøkt. På sommeren 😅
      Og ditt innlegg om hvordan du måtte flykte fra krigen i Beirut alene med to barn gjorde veldig inntrykk på meg. Og Ali som ble igjen hos sine syke foreldre og måtte sende dere avgårde alene. Så det er svaret på nr 3.
      Ha en fin kveld videre 😍

    9. Hei og takk for spennende konkurranse

      1 Du har blogget siden 2006, det blir 17 år i år.
      2 Bostedet ditt er Tananger.
      3 Det mest traumatiske du har opplevd er å bli evakuert ut av Beirut av UD, sammen med barna dine, mens mannen din ble igjen for å hjelpe familien sin.

      Klem Laila H

    10. Svar 😊:
      Nr 1: du har blogget siden 2006, så 17 år i år.
      Nr 2 : Tananger
      Nr 3: Når dere måtte evakurere fra Libanon/ Beirut

    11. Du begynte å blogge i 2006, så i år blir det 17 år. Jammen ikke verst 🙂
      Du bor på Tananger i Sola kommune
      Og evakueringen fra Beirut er det siste svaret.

      Og i samme slengen, gleder meg daglig til å se hva du skriver her inne og hva de nye prosjektene dine er. Du er til stor inspirasjon og jeg er imponert over alt du får til å lage.

    12. Det er 17 år siden du begynte å blogge , du bor i Tananger og det væreste du har opplevd var da du flyktet fra krig i Libanon( Beirut)

    13. 1) 17 år. 2) Tananger. 3) Da du og dine søte små måtte flykte fra krigen. (Satse på det va rett har lest bloggen lenge og prøvde meg uten juks🫣)

    14. Takk for at du deler Hamra/Beirut historien, sterkt. ❤️

      1. 17 år
      2. Tananger
      3. Juli 2006 Hamra/Beirut ❤️

      Tvitvi

      Hege

    15. 1. Fra 2006 til i år er det vel 17 år med blogging. Mener jeg fant den i 2010, da ble det mye bloggsurfing på meg da mellomste måtte ammes/soves i søvn.

      2. Tananger

      3. Flukten fra Beirut med barna, får gåsehud bare jeg tenker på det.

    16. 1. 17 år (2006-2023)
      2. Tananger
      3. Å komme seg hjem fra Beirut, aleine med to barn og uten din kjære mann

    17. Du startet å blogge i 2006 dvs 17 år i år.
      Dere bor på Tananger.
      Sommeren 2006. bombingen i Beirut / Libanon.
      Spennigen om dere kom dere ut og hjem til Norge.

    18. Du har blogget siden 2006. I år er det 17 år. Du bor i Tananger og det mest traumatiske du så langt har opplevd er krigen i Beirut.

    19. Åj har fulgt deg så lenge at jeg måtte jukse på første spørsmål
      2006 så det blir i år 17 år
      Du bor i Tananger og tror det værste du har opplevd er krig i Beirut (ikke juksa på disse to)

    20. Spm 1 – du har blogget siden 2006, altså i 17 år.
      Spm 2 – du bor i Tananger
      Spm 3 – bombing i Libanon

    21. 1) Du begynte å blogge i 2006 og nå er vi i 2023 – 17 år har du holdt på. Tror jeg har fulgt deg de fleste av årene 🤩
      2) Du Biri Tananger ( et sted vi stort sett kjører gjennom hvis vi skal reise fra Sola)
      3) Du ble feiloperert og har siden det hatt mange helseplager

      Artig vri på give awayen.

    22. 1) Du starta å blogge i 2006 for 17 år siden.. 🥳
      2) Du bor i Tananger/Stavanger 💖
      3) Det mest traumatiske du har opplevd er bombinga og det å komme seg ut av Beirut i 2006.. 🙈😘

    23. Noen nøtter???
      Nr.1, Du linker til at du startet å blogge og strikke i 2006, men det gir ikke jubileum.
      Men om man sjekker “om meg” så står det at du har blogget i 15 år. Så svaret blir:
      15 års jubileum.
      Nr.2 Veldig enkel, du reklamerer jo stadig for flott Rogaland og TANANGER
      Nr.3 Det mest traumatiske du har opplevd hittil er KRIG.
      Det du var gjennom der er noe som alltid vil følge deg. Full av beundring over at du klarte å flykte alene med to
      små barn i et fremmed land med bomber og kaos. Samtidig som du ikke ante om du ville se mannen/ barnas far
      igjen.
      Viser bare hvor stek du er.
      Klem fra Liv

    24. 17 års jubileum , du bor i Tananger, det mest dramatiske må være da du og ungene rømte fra krig i Beirut

    25. 1. Du begynte å blogge i 2006 🙂
      2. Du bor i/på Tananger 🙂
      3. Det mest traumatiske du har opplevd er flukten til deg og ungene fra Libanon-krigen i 2006… 🙁 Du måtte ta med det ungene og reise fra et krigsherjet land og se mannen din bli igjen, uten å vite når og om du fikk se ham igjen… Heldigvis kom han hjem!

    26. 1. Du begynte å logge i 2006
      2. Du bor i Tananger med verdens beste uteplass/terrasse på sommeren.
      3.Beirut hvor du og barna flyktet med nød og neppe. Det var et mirakel at dere kom ut ❤️
      Nydelig garn og de fargene wow.

    27. 1. Du har blogget i 16 år. Har begynt på det 17 året kanskje.

      2: Du bor i Tananger.

      3. Flukten fra Beirut Libanon. Det må ha vært skremmende.

      Da krysser jeg noen fingre og håper på hell og lykke
      Klemz

    28. 1. Bloggen ble startet i 2006 og har 17 års jubileum i år.
      2. Du bor i Tananger.
      3. Du og dine barn flyktet fra krigen i Libanon.

    29. Hei Vibbedille.

      1. Det blir 17 år med blogging i år
      2. Bor i Tananger
      3. Deres hjerteskjærende reise for å komme ut fra Libanon – gleden med å ha norsk pass.

      Mvh Bodil

    30. Heisan – du har blogget i 17 år – bur på ein fine plass som heter Tananger .
      Det mest traumatiske må vel vere hjemreisen fra Hamra/Beirut til norge. DA du reiste bort fra krigen og mannen din måtte være att og du reiste med dei 2 ungen dine alene hjem til norge

      Monika

    31. Hei og god dag,veldig hyggelig med nok en give-away. Mener du har blogget i 17 og at du bor i Tananger. Det mest traumatiske du har opplevd må være da dere var i Libanon ogcdet var krig der.🪻⚘️🌷🌼

    32. Jeg har ikke fulgt bloggen din i 17 år, oppdaget den høsten -22. Du bor på Tananger, og det mest traumatiske du har opplevd var krigshandlinger da du og familien din var på reise i Beirut, og du og barna kom dere hjem fordi dere var norske statsborgere.

    33. Hei Vibeke! Artig vri på giwe-awayen! Du har blogger i 17 år til våren. Du bor i Tananger, Det mest dramatiske du har opplevd var da du måtte reise hjem til Norge fra Syria pga krigen. Ali ble igjen, og du dro alene med barna. Den historien gjorde et uslettelig inntrykk på meg. Når man leser slikt skjønner man hvor bra og enkelt man har det i Norge. De som klager kan ta seg en bolle (eller strikke litt med fint bomullsgarn). 😉 Hilsen Birgitte som har vunnet to (!) ganger på bloggen din.

    34. Hei,
      Her er mine svar.
      Du har blogget i 17 år, bor i Tananger. Dere var i Beirut da det brøt ut krig. Du og barna kom hjem med hjelp fra UD, og Ali måtte bli igjen for å hjelpe foreldrene sine.
      Ha en fin kveld😊.
      Mvh Elisabeth S

    35. Hei! 😊

      1. Du har blogget i 17 år i år.
      2. Stedet du bor heter Tananger.
      3. Det mest traumatiske du har opplevd så langt i livet var da dere måtte flykte fra Beirut.

Siste innlegg