ET MEKTIG VINTAGE AFGHAN TEPPE # GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Norah Gaughan

Har fått inntrykk av at ganske mangen av dere liker veldig godt å strikke lappetepper og DET støtter eg fult og helt 🙂 Her jo lappene så pass store at en lapp i seg selv er jo et skikkelig strikketøy! Teppet er jo helt supert for en som gjerne er litt fersk på mye innen strikking for her får du prøvd deg på MANGE teknikker 🙂 Mange forskjellige strukturer, mønster og ikkje minst fletter.

En annen god idè om du ønsker et teppe og samtidig lære flere teknikker er jo å bare kaste seg over alle Klutealongene til Bitta! Strikk så mangen kluter du ønsker og sett de sammen til en vanvittig flott teppe 🙂 Ta turen innom Bitta si Facebook Gruppe HER om du syns dette var en god idè.

 

Designet av Norah Gaughan

Strikkefastheten på dette teppe er 20 m på 10 cm og pinne 4, ergo et veldig overkommelig prosjekt med masse valgmuligheter når det kommer til garn 🙂

 

NORAH`s VINTAGE AFGHAN
Bildene over
Str ca 120 cm X 150 cm
GRATIS oppskrift

 

* * * *

I dag er det ganske så skummelt ut!! Hele verden, i allefall akkurat her me bor er jo ALT glassert i IS!! Det regnet ganske mye sent i går kwell og dette regnet har altså i morgentimene frosset til is! Tja, eg er jo glad eg ikkje må ut nå for bilen ser ut som den er laget av krystall! Tro hvordan der er ute på hovedveien?? Ikkje er det noen som har vært å strødd her oppe heller…Hmm At det skal regne MER i ettermiddag og så snike seg under 0 grader igjen hjelper slettes ikkje meg som skal kjøre DibHassan på trening kl 18…HATER GLATTE VEIER!! Joda, me har piggdekk, men me har også en stor Bmw noe som eg syns er dritt på glatte veier…Snakk om smelle ut med ræva sier eg bare haha Me hadde stor Bmw første gang da me bodde i Oslo og da fikk eg virkelig erfart hvor idiotiske de er på glatte veier! Den sa eg aldri mer…Hmm…nei eg var ikkje kjempebegeistret i fjor da Ali klarte å snakke seg til en “tillatelse” til å gjøre et KUPP! haha

Sånn ellers her på kwisten virker det som om Ali er tilbake i hverdagsruta si; Middag sto ferdig FØR kl 09 den og det er helt NORMALT her i huset hehe Planene mine i dag var å starte på klehaugen inne på soverommet, meeen det kan se ut som at han Ali trenger seg en tidlig kwil i dag så da skrinlegger eg den planen litt og bare rydder det som er synlig rundt omkring før eg setter meg godt til rette med strikketøyet 🙂 Blir fin mandag da 🙂

NÅÅ nærmer det seg februar!! Rett rundt hjørnet nå og da er det straks (vinter)ferie noe som igjen sier meg at det er ikkje lenge til VÅREN starter!! Åååå eg gleder meg så masse til å starte ute!! Det er liksom min greie å sulle ute med planter, frø og jord. Blir lite maling inne på meg med de skuldrene eg har! Håpet at eg skulle få til å begynne litt planting inne i år, det har eg gjort lite av. Skal ta å lese meg litt opp på det å se NÅR eg evn kan sette i gang og lær litt triks 🙂
Først av alt; en kopp med kaffi til og så er eg i gang 🙂

 

 

HA EN FLOTT
UKESTART!

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg