Et Vakkert Teppe – Norsk Strikkeoppskrift

Design/Foto av Erica-erimagi

 

I kjent stil blir eg ganske så yr og overivrig når det dukker opp så mye nytt og spennende! Kjente eg ble oppriktig glad da eg forholdsvis nylig oppdaget erimagi – SKIKKELIG GØY! Kjenner i grunnen til dama bak erimagi fra flere år tilbake da eg var ganske fersk som strikker på nett. Hun strikket så mye flott, ja hun var skikkelig god på det meste og har i grunnen inni mellom lurt på hvor hun ble av. Ut i fra hva eg har sett av design hun til nå har lagt ut er eg ganske sikker på at her kommer det MYE gøy, flott og lekkert fremover og eg gleder meg! EN ting er sikker og det er at eg garantert kommer til å strikke UNGE SLANGETEMMERE før eller siden! Foruten meg selv så har eg 2 små i familien som absolutt kunne trengt en slik KUL genser, å ja eg hadde selvfølgelig syns det hadde vært gøy å hatt en til meg selv også, hvorfor ikkje liksom?! 🙂 Kanskje det er en fin måte å bli kvitt min Ophidiophobia?

Nei vettu hva? Dette var så gøy og du må virkelig ta turen innom HER og hold deg oppdater for som sagt;
Eg er ganske sikker på at her kommer det masse flott og lekkert fremover 🙂

 

 

HVETEÅKER BABYTEPPE
Bildet over
Str 77 cm X 100 cm

 

I oppskriften følger det med en forklaring på hvordan du evn kan strikke teppet enten større eller mindre. Teppet på bildet er strikket i 100 gr av DETTE FANTASTISKE GARNET fra Duo/Design Club!! Åååå den fargen er bare så lekker, ja skikkelig smæshing! Å ja, garnet har eg absolutt hatt på mine pinner og eg spanderte det på bla ei lita babyjente for noen år siden. Garantert et garn eg kan anbefale, det er også et Duo som er Silke og Merino og det er bare helt magisk! Felles for disse garnhespene?? DRØYT, meget drøy! Jepp og det liker me 🙂

Dette teppe kunne gjort seg her på vår sofa, muligens i et litt tykkere garn så eg får bare notere meg det på lista for det falt virkelig i smak! Akkurat i disse dager er det en Samstrikk av teppe inne på DENNE GRUPPA TIL erimagi frem til 1.april, er ganske sikker på at hvis det er noe du lurer på rundt dette teppe så er det plassen for å spørre. Ellers så har du jo erimagi GRUPPA hvor du kan følge med på nyutgivelser av design,
vel verdt å få med seg-min ærlige mening 🙂

 

GLEDER MEG!

 

 

* * * *

 

 

Jadda, da var det jaggu meg frædda! Hvor lekkert er ikkje det liksom!?! Å ja eg klarte til slutt å få Ali med meg på handel i går så dvs eg har hatt helg siden da! Det er så deilig 🙂 Vettu ka me kjøpte i går!? ET TRE! Eller tre og tre, men i allefall en ganske stor Sypress! Eg har alltid sagt at eg aldri skal ha Tuvja (Skrives det sånn tro?) fordi de vokser så inni helsikkens fort, men Sypress går sikkert greit sa eg til Ali i går da me sto utenfor MesterGrønn! Sannheten er jo at eg ikkje ante en shit om Sypress, men det gjør eg nå! Et kjapt Googlesøk (som eg burde ha utført nede på MesterGrønn!!) avslørte at dette TREET blir opp til 35 m høyt og kan leve i opp til 1000 år! SAY WHAT!?! Jaja treet var på tilbud til kr 50,- så OM me må kvitte oss med det til neste år(?) er det slettes ingen krise. Har lenge tenkt på å ha noe grønt ved inngangen som eg ikkje trenger å vanne hver kwell hele sommer (bare glemmer det!) og da ble det plutselig et tre! Det kan jo fort bli en jungel ved vår inngang haha En Sypress på 35 m og en en VILL Eføy som vokser opp til naboen! Får håpe ting vokser tregt slik at eg kan holde kontrollen på det med saksa.
Tror muligens det er beste eg holder meg til vårblomster for de begynner eg å kjenne til etter hvert.
Dette kan bli spennende!

 

Tja, Ali er allerede i gang på kjøkkenet han! Hans helgeplaner er å servere Schawarma i morgen med hjemmebakte arabiske brød så dette lover godt og i dag blir det Lasagne, salat og hvitløksbaguetter –
Helga si det vettu 🙂

Vettu ka eg ENDELIG har kommet i gang med?? Å høre på Podcast!! Har i lange tider planlagt det for søren altså, det er mye bra “der ute”! I går tok eg fatt vettu og eg starta med Harm&Hegseth!! Ha! Du trodde kanskje eg skulle høre på strikkepodcast? Joda, eg har noen av de også som eg skal gjennom, men de 2 gutta altså! DE fikk mitt humør opp i går, det må eg si! Eg begynte første med den siste episoden, men når eg så skulle høre på den før der igjen fant eg fort ut at det er jo mye bedre å bare starte på Episode 1, selv om det er ca 3 år siden!! Vel vel, eg ler meg skakk av de 2 og siden hjernen min egentlig bare er 25 så var dette i grunnen en god match 🙂
De flotte gutta kan du kose deg med HER! ANBEFALES! Nå etterpå når eg setter meg ned med strikketøyet skal eg høre på en annen podcast, men vil ikkje si hvilken før eg har hørt den, er nok ganske mulig at eg må
ta en pause eller 2 i den “høringa”! *ler rått*

Men du? Nå lager du deg en god kopp kaffi, te eller what ever åsså bare koser du deg!
Ja det syns eg virkelig du har fortjent! Det er tross alt FREDAG 

 

 

 

 

LAG DEG EN
STRÅLENDE FIN DAG

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille i Helgemodus 🙂

2 kommentarer
    1. Så utrolig hyggelig med omtale av Hveteåker! Det setter jeg stor pris på 😀 Gøy å få kontakt igjen også, jeg har vært travelt opptatt med både flytting og barn, for vi har ei lita datter på 1,5 år som krever mye. God helg!

      1. Bare koselig 🙂 Eg har ved flere anledninger tenkt på deg og lurt på hvor du “tok veien”, men jammen har du fått til litt av hvert, så gøy! 🙂 Gleder meg til å se hva du tryller av pinnene frem over 🙂 Ha ei herlige helg du også 🙂

Siste innlegg