FARGER – Gøy, men likevel så vanskelig…

Designet av Amanda Berry

 

Design/Prosjekt som dette er helt typisk at eg faller for, hver eneste gang. Blir akkurat like forelsker og denne gang skal eg altså strikke meg en alpakka ♥ Så enkelt altså, hvorfor ikkje? Det er mandag og det er alltid tid for en alpakka 🙂 Oppskriften klikket eg hjem umiddelbart og eg kjenner eg er ganske giret….på en alpakka! Etter å ha skummet gjennom oppskrifter finner eg ut at deler skal strikkes med 2 tråder, og kom derfor frem til at Silja sikkert er et fint garn å bruke 🙂 Muligens eg bruker en tråd Silja og en tråd med….alpakka selvfølgelig hehe Man leker ikkje butikk heller *ler* Ellers skal hele alpakkaen strikkes flatt, greit nok, må bare være litt “slank” med monteringene. Liker ikkje tjukke sømmer på små prosjekter. Tror dette kan bli en gøy måte å starte strikkeåret på.

 

ALBIE THE ALPACA
Bildet over
Ca 19 cm høy

 

 

 

 

 

Noen ganger blir det bare problemer med fargene...”Får det ikkje til”! Mye mulig det blir en overfarging igjen her ja…sukk...eg liker den limegrønne, men det blir litt for mye lilla her etter min smak…Eg må prøve meg på
å smuuude ut fargene, spørs om eg ikkje må ofre noen av sminkesvampene mine, eller kanskje eg skal prøve meg med de der kjøkkensvampene?
Hmm Eg vet eg ikkje klarer å smude på en bra nok måte med penslene. Trooo om eg skal prøve å la eg lys Petrol`ish farge til det lyseste lillafeltet der…?
Kanskje fisken da hadde blitt noe “lettere”? Hmm

 

 

 

 

 

Disse “ertene” skal settes fast over den oransje stripen er meningen, men før det skal alt males skikkelig og ikkje minst bli helt “rent”. Akkurat nå gjelder det bare å treffe med de riktige fargene.
Har også forskjellige knappenåler som skal være en del av dekoren.

Et annet dilemma eg har er KO N T U R ! Elsker kontur! Alltid når eg har tegnet pleier eg å bruke svart outline…dette var noe eg måtte prøve å avvende meg med da eg studerte, den fineste illistrasjonen kunne ble dømt nedenom og hjem om outlinen egentlig var unødvendig…Når man er avhengig av det vil aldri en outline være Unødvendig…Et problem der altså…Men eg liker det fordi eg føler det “strammer” opp litt av inntrykket. Eg ser at eg fint kan finne på å bruke det på denne fisken *ler* Så ja, det gjenstår å se helt til slutt om eg bør eller ikkje..

 

 

 

 

 

Ble en del sprø drodling i går også…hadde jo en del fargeproblemet som eg ikkje ble enig med meg selv om, så da ble det mye unødvendig drodling altså…Jaja, alltid godt å trene litt på frihånd inni mellom, er ikkje så ofte at eg gjøre det lengre…Fikk ryddet og vasket litt på Hobbyrommet også, da dukket disse 2 perlespiralene opp som ble flyttet på i julepyntinga i desember. Nå tror eg faktisk eg skal henge de i taket her på Hobbyrommet,
de var vel i grunnen aldri helt velkomne i stuevinduene hehe

I dag sov eg til nesten kl 11!! Det er ikkje ofte, bli litt irritert når det skjer og i dag kan eg skylde på klokka!! Glemte å lade den i går og der med ristet ikkje armen min halv 9 slik den pleier! Tannlegen hadde ringt med 2 ganger, men heldigvis sendte hun også en mail med time til meg: I morgen kl 13 🙂 Så deilig! Vel vel, eg får svinge meg en tur innom på badet, tror eg skal sette på en maskin med klær også før eg parkerer på Hobbyrommet –
Har en alpakka å strikke 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Gleder meg til å se alpakkaen ferdig🧶🧶 ikke minst figuren/dragen 🤗
      Ha en fin dag

    2. Flott bilde du har laget, det med sjiraffen. :))
      Ang. den figuren din…hm.. helt ærlig….tror ikke det blir bra med petrol i det feltet som er lyslilla. Tror det blir en for mørk farge det også, å spesielt mot det mørk lilla. Hva med lys turkis eller varmgul eller kanskje beige for å roe ned det mørke inntrykket? Tror uansett at den kan bli morsom den figuren der altså.:)

Siste innlegg