Rainbow Spinner

Reklame | Rito Garn & Hobby

Foto: Vibbedille

 

 

Ok, nå har eg perler jevnt og trutt siden helga, å ja, det ble perlet noen 1000 perler vil eg tro. Nei, eg har ikkje talt de, men eg kan se at det har minket i perleglassene 🙂 DETTE var skikkelig gøy! Siden eg fryktet at det var vanskelig å montere utsatte eg det ved å perle 2…Jadda, face your fear liksom *ler*

 

 

Foto: Vibbedille

 

Denne i svart/hvit har ikkje noe innsnevring, men et langt bredt parti i steden for.
Tja, det er en ekstra lang enkelutgave kan du vel si 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Dette er en DobbelSpinner, dvs at den består av 2 små (alt er relativt) med en innsnevring på midten 🙂 Eg varlgte å gå min egen vei hva angår farger siden eg føler alle har perlet med regnbuefarger. Siden eg har mye færre farger enn orginalen måtte eg regne litt på den for å få den, min består av totalt 57 plater og er inndelt slik:

 

HAMA MIDI

 

Den minste: Oliven 84/ 4 stk
Den 2.minste: Lilla 07/ 4 stk
Den 2.minste: Burgunder 82/ 3 stk
Den 3.minste: Vinrød 29/ 4 stk
Den 3.minste: Lys Lilla 45/ 4 stk
Den 4.minste: Rosa 48/ 4 stk
Den 4. minste: Julerød 22/ 4 stk

De store:
Rosa 06 – 6 stk
Hud 26 – 6 stk
Aprikos 44 – 6 stk
Oransj 04 – 6 stk
Rød 05 – 6 stk

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

 


Hvis ikkje dette er (litt?) MAGI, ja så vet ikkje eg!

 

 

 

 

 

 

 

Eg har studert hvordan andre har montert denne spinneren, men helt ærlig? Eg syns ingen hadde noen fin avsluttning! Sorry Med en ståltråd/pinne er det ikkje enkelt å lage til en fin “løkke” for oppheng, og en hyssing? Vel, ikkje fant eg ut at det var noen god måte heller. Derfor rota eg litt i kjøkkenskuffene og fant en pakke med nye Grillspyd —> GENIALT!! Bare pass på at det er spyd som er glatte uten riller 🙂 Dette gjorde det ikkje bare veldig enkelt i monteringsprosessen, men hele spinneren fikk jo også en veldig fin finish! Nederst limet eg bare på perler for å skjule spissen + eg presset perlene opp mot spinneren og hele greie er nå som støpt og helt stødig 🙂

Heng så hele greia i f.eks fiskesen eller en fin (tynn) kjetting av et eller annet slag (Det skal eg kjøpe) 🙂 Oppskrift på dette mesterverket finner du HER INNE og skulle du trenger perler? Vel, da kan eg varmt anbefale å ta turen innom HER – Der får du tak i alt og ikkje bare det, men pakken kommer kjapt i posten 🙂

 

 

 

 

 

På denne måten satt eg å monterte, tok det helt med ro! Dette er ikkje øyeblikket hvor du stresser for å si det sånn. Slettes ikkje vanskelig, det tar bare tid! Tok en og en perlepinne inn på grillspydet, bittelitt lim på hver punkt, først på den ene siden, klemmer godt, snu spinneren, så limer du litt i andre enden.
En og en av gangen, da ble det bra! MEGET bra må eg si det ble!

Hadde et glass på Garnrommet med en mengde treperler, tok lim rett på grillspydet, trædde perle innpå og så sprutet eg lim inn i andre enden av perla. Den rakkeren skal nå ikkje klare å bevege seg kan du si 🙂 Dette gikk som en drøm med andre ord og SELVFØLGELIG har min egen hjerne jobbet på spreng og kommet opp med noen ideèr….“Vibbedille i et nøtteskall”, men får nå se om det funker in the real life 🙂 Men gøy? JAAA! Kjempegøy!!

Enn så lenge henger begge mine spinnere i gangen siden det var KUN der eg fant 2 kroker i taket (Krokene til adventskalenderen). Disse gjøøør seg flott ute, enten på terrassen, i hagen, uten for et vindu?
Vel, du velger selv, bare FÅ DET PERLET først og KOS deg underveis 🙂

Samtidig som eg har gjort alt dette i dag, kun monteringa da, men det tok tid så har eg vasket klær, brettet klær og sengetøy og hengt opp et halvt tonn med mer klær. Det går jo som en lek når det er sol og varme og eg er straks klar for å henge opp ENDA en maskin! *Puster ut*

Men nå etterpå skal eg rigge meg til ved spisebordet igjen og skal eg fortsette meg litt JUL tenkte eg, eg har en plaaan serru! Jepp, det er jo ikkje sååå lenge til jul? Ikkje i denne hobbybobla i allefall 🙂 Men du?

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei fullstendig HEKTA Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. WOW!!! Så stilig!
      Helt imponerende hvor flink du er blitt med perlene.
      Det der kan ikke være snargjort og heller ikke enkelt å få til.
      Kos deg masse med perlingen!

Siste innlegg