Farlig Reprise + et godt Tips!

Foto: Amira

 

Eg ELSKER denne genseren! Ferdig snakk liksom! Oppskriften, designet og ikkje minst GARNET, ja alt er bare helt perfekt med denne akk så enkle genseren! Hvis du drømmer om å ha en Isabell Kraemer genser, men syns det er skummelt med engelsk oppskrift så ANBEFALER eg deg å starte med denne! La dette være genseren du lærer deg å forstå engelske oppskrifter for gensern i seg selv er såååå ENKELT!! For å si det sånn: Kommer du deg gjennom de 5 først cm, ja så er du i havn! Nei, de 5 første cm er ikkje vanskelige, men det er liksom bare der alt skjer for å si det sånn. Det er forhøyning i nakken som du er NØDT til å strikke hvis du ikkje ønsker å bli kvelt av din egen genser, bare et tips liksom. Ikkje hopp over det selv om du syns det er vanskelig. Det er ikkje vanskelig sånn egentlig, men om du er litt ustø kan eg anbefale deg å sitte i fred og ro når du strikker disse pinnene. Noter gjerne ned hver gang du har strikket en pinne for å unngå at det går i surr. Når dette er unna gjort, ja da er resten av herligheta rene plankekjøringa, ikkje tull en gang! Da kan du bare KOSE deg og nyte det fantastisk deilige garnet – Ja for denne, den strikker du i Holst Supersoft og intet annet garn! BASTA! *humrer hjertelig* Dessuten får du en flott mulighet til å bryte en annen barriere; nemligen å strikke en genser Top/Down på en enkel måte!

Garantert at det også kommer til å bli den BILLIGSTE genseren du noen sinne har strikket! Eg strikket min i str M med et hint av Large hehe Dvs at eg startet i str M, men økte et par ekstra ganger i raglan så den er ikkje helt en Large. Eg kjøpte 5 nøster: 2 stk Flannel Grey, 2 stk Silver Grey og 1 Magnoli (<–Tror denne fargen har skiftet navn?). Dette er også orginalfargene.

Etter dagens priser som er 22 kr pr nøste blir det 110 kr, eller danske kroner da, men men. Totalt veier herligeten min 173 gram!! Brukte 77 gr av Flannel Grey, 75 gr Silver Grey og 25 gr Magnoli.

Kan jo opplyse om at etter at denne genseren var ferdig har eg kjøpt garn til minst 2 til hvor garnet var forhåndsbestemt til akkurat Ravello 🙂 Ja, eg har disse nøstene + en haug med andre – så eg kan virkelig strikke meg mange Ravello`er…Så, vel…eg virkelig digger genseren og du kan strikke så mange flotte fargekombinasjoner ♥ Dette er altså genseren som du helt problemfritt kan bruke på en varm
sommer dag uten å renne vekk – så sant du strikker i Holst da 🙂

 

 

Designet av Isabell kraemer

 

Eg vet ikkje helt hvorfor, men dette er bare en av de flotteste gensrene eg vet om! Som regel når eg blir så pass forelsket strikker eg flere fargevarianter så kanskje det er på tide? Ja å bare snart få en Ravello på pinnene igjen?

Kanskje me kan finne på noe gøy sammen?? Tror om eg ikkje må se om eg kan fixe noe kjekt 🙂

 

RAVELLO
Bildene over
Fra 88 cm til 132,5 cm i overvidde

 

Vil bare NOK en gang minne om respekten for designeren: Eg vet at det svirrer en norsk oversettelse rundt i Strikkelandet vårt, men etter samtaler med Isabell Kraemer selv så vet eg at det ikkje er en hun har godkjent. Så da kjøper du orginalen som er på engelsk, blir det for vanskelig så spør heller om hjelp 🙂

 

 

 


Dette er MAGI! Ganske mange sier de syns Holst Supersoft er så hardt/tørt på en måte og at det kan bli litt glissent i strukturen? Ja de kan ikkje skjønne at eg sier det er så mykt? Vel, da er det på tide å vise nok en gang hva som skjer, ja for garnet er noe “tørt” når du strikker med det, men når plagget er ferdig-da!!! Eg tar litt lunkent vann i vasken på badet, har opp i KUN et par dråper med Milo, legger genseren opp i der og står og klemmer litt på den slik at den blir skikkelig gjennomvåt. Skyller den lett, klemmer vannet godt ut UTEN Å VRI for mye! Legger så genseren flatt på noe blokkematter og lar den ligge seg tørr og da er den myk da 🙂 Bildet til venstre er før vaske og det til høyre når genseren så er tørr igjen. Ser du hva som skjer? Garnet eser litt ut og maskene blir ganske mye tettere og hele greia blir bare så deilig myk ♥
Eg lover, bildet er IKKJE Photoshop`et haha

Så? Hva sier du? Klar for å teste ut den enkleste ENGELSKE oppskrifta på markedet, eller hva?

 

* * * *

 

Kan tro panikken tok meg sent i går kwell!! SHIT så det begynte å regne og det var da slettes ikkje meldt regn!?! Ikkje her i allefall! Eg så jo for meg at frøene eg hadde plantet på dagen bare spratt rundt der ute på terrassen!! Fortere enn fy fant me frem fiberdukene som var til overs etter at me laget kassen, ut i plaskregnet og “pakken inn” hele kassa!! Joda, alt opp i kassa tåler regn, men når regner dundrer ned i full kraft så fyker jorda (ergo også frøene) over alt! Det som er greit med fiberduken er at den puster og de siver vann gjennom, noe som er bra om duker kanskje må ligge på de første dagene. Denne type duk fikk me kjøpt på Gartneriet (metervare). Ble anbefalt denne fordi den som det selges mest av som er ferdig på rull forsvinner så fort i jorda. Den gå veldig fort i oppløsning og da er det jo ikkje noe beskyttelse i forhold til treverket i kassa. Når man har så stor kasse som dette er det ikkje aktuelt å skifte jord hvert år så da er det greit med en fiberduk som varer en del år, men som gjør godt nytte for seg 🙂 Den koster noen kroner mer enn de som er ferdige på rull, mener eg betalte ca 160 kr for 4 meter (den er 2 m i bredden) så en formue er det ikkje snakk om.

Det var jo en fryd å stå opp til skyfri himmel og masse sol i dag! Rett ut på terrassen og pakket vekk duken! Nå kan grønnsakene bare nyte sola. Sitter å lurer på om eg skal lufte MiniMelone litt i sola? Tenkte eg skulle ta noe bilder bare for å kunne følge utviklingen for det virker som om de har tenkt å bli ganske store! Er så imponert over at eg har fått det til, eller, at det ble vellykket! Venter bare på selve melonene nå!! Verre er det med Basilikum og Mynten!! Det er jo så pjusket!! Det var kommet opp 3 små Basilikum og de løftet eg opp av jorda og satt ut i kassen i går, men det ser dårlig ut med resten! Trodde jo slike urtetyper var de enkleste i verden å plante!?? Finnes det noe triks opp i ermet der eller?

Ja og en annen ting; Husker du Sukkulentene som me plantet i fjor? De var jo sååå flotte vettu og når høsten kom flyttet me de inn slik me ble anbefalt. Nå? Vel…de vokste seg jo fullstendig ut av proposjoner og har rett og slett bare DØDD! Den eneste som fortsatt lever er den bitte lille avleggerene eg plantet i fjor. Var en miniatyrbit som knakk i plantingen, den begynner å bli litt stor, men eg tror bare eg har den inne! SÅ vel, ja, i år har vel Ali bare bestemt at me plantet små sommerblomster i keramikkkrukkene som står i Steinbedet 🙂 Åsså eg som bare digger Sukkulenter!! Men men får heller kjøpe noe som bare skal bo inne.

Anyway, på tide å røske tak i dagen og ta fart!

 

 

LAG DEG EN
SKIKKELIG GOD MANDAG

 

 

Go`klem fra Vibbedille m/grønne fingre(!?!)
Fullstendig Røykfri i 150 dager!!!

0 kommentarer

Siste innlegg