STEINGAL – STONECRAZY

 

Da er me i mål med vårt lille TerrasseProsjekt 🙂 Omsider kom me oss avgårde i dag på jakt etter skåla/Krukka som kunne passe. Den me hadde sett på tidligere kjørte me for å kjøpe, men når me så den for 2.gang så me at den var HELT feil! Dermed fortsatte veien videre til Plantasjen!!
Ååå du Hildrande du sååå mangen fristelser!!

Ali var litt mer på at me skulle blomster i dette bedet vårt, eg ville ha Sukkulenter. Da ble me enige,
eg skulle få Sukkulenter og HAN skulle bestemme skål/krukke. Ble ganske så overrasket over hva han valgte og eg ble veldig fornøyd! Det ble sånn steinstygge “gamle” Terrakotta krukker, en stor og en liten og 3 forskjellige Sukkulenter 🙂 Så ja, eg ble fornøyd 🙂

Ali syns ordene “Sukkulenter” og “Terrakotta” var kjempemorsomme!!!
Han snakker ren Stavanger dialekt, men noen ord har han siden egne på, ja som f.eks “Blåd” (Blod) og “Pappikorn” (Popcorn)

 

 

 

Vel hjemme bare kastet eg på meg litt “arbeidsklær” og satte i sving 🙂 Ali var mer den som sto å pekte og plukket ut steinen som var for mye 🙂 Kalles samarbeid hehe

 

 

 

HER kan du lese litt om hvordan ha Sukkulenter ute og HER kan du lære å ta avlegger og dyrke nye 🙂

Det som er perfekt med et slik “bed” er jo at det er en perfekt lekekasse!! Jepp, her kan man sitte
å ha konkurransen om hvem (les.MEG) som er best til å bygge med stein 🙂

Det hele startet med at Ali laget en kasse, ca 120 cm X 65 cm med bunn. Der etter kjøpte med 30 kg små stein (Større og finere enn vanlig singel) Så rotet me frem noe av all steinen me har plukket med oss fra diverse strende i løpet av årene + me hentet noen nye 🙂 Da er det bare å fylle opp slik man måtte ønske og eg må si meg ganske så fornøy med slik vår ble 🙂 HELT optimalt ville eg hatt jord direkte i kassen og helle plantet flere Sukkulenter direkte, MEN me vet jo hvor SYKT det kan regne til tider og da er det jo greit å kunne redde de inn i de verste regnbøygene 🙂 Sukkulenter dør som kjnet om de får for mye vann. De skal heller tørke godt ut mellom hver gang de får litt 🙂 

Opp i selve pottene har eg Lecakuler i bunn, kakturjord og opp på jorda har me småsteiner 🙂 Det er hull i bunn av krukkene og det drenering i kassen ( Ifor av naturlige gliper slik at evn vann renner ut og under terrassen og ned i rørsystemet som befinner seg der)

Nå er eg bare helt klar for å kaste meg over strikketøyet og slappe av 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG AVSLAPPENDE KWELL

 

 

Go`klem fra ei Meget Fornøyd Vibbedille 🙂

11 kommentarer

Siste innlegg