FERIE? Pøøø! – Her Skal Det Ryddes!!

 

Off, ja nå må eg seriøst ta meg selv skikkelig i nakken og få gang! Rett og slett! Eg har ikkje bare noen kurver som trengs å ryddes i, men eg har 2 (dog små!) rom som må komme seg litt på stell-IGJEN! Det er nå over 2 år siden at Ali fikse Garnrommet mitt, dvs reiv ut alt og montert Kallax hyller der det var plass og det ble sååå bra! Alle nøstene lå på “G”, men mulig du vet hvordan det er…? I lengre perioder når man virkelig er inni masse med prosjekter går det litt fort i svingene og man har ikkje tid å rydde etter seg hver gang man shopper….?
Jepp, eg shopper på mitt eget rom *ler*.

 

 

 

Det som har gjort det litt demotiverende, spesielt det siste året er jo at det meste her hjemme har vært KAOS! Greit at leiligheten er relativt stor(?), ca 125 kvm, men når det trengs avlastningsplass til ting som trenger en plass å oppholde seg går det fort utover der det er plass….Ja som MINE rom f.eks!! Hmmm Eg ble rimelig “stresset”
i starten for eg kjente eg fikk litt panikk når det kom inn i Garnrommet…Men det endte jo bare med at eg
rota mer selv! Åååå akkurat som ungene vettu *ler*

Ferdig strikkeplagg som egentlig hører hjemme på det andre rommet blir bare stablet der det er plass….

 

 

 

 

…det er jo HER alt det nye eg har strikket skal bo liksom….MEEEN….

 

 


…fordi “forværelse” til selve Garnrommet er blitt brukt som avlastning for “Løse deler på vandring” får eg ikkje plaggene mine opp på hylla…KAOS, rett og slett! *Dårlig Samvittighet*

 

 

 

Det som ikkje kan stables i bredden , ja det balanseres i høyde…Sukk

 

 

 

En annen ting er at eg må ta å få tørket litt støv i hyllene, jepp! Eg må rett og slett ta en skikkelig “Vårrengjøring” før vinteren ramler oss i hodet, ja for da har eg jo helt andre ting eg vil holde på med….Ja, som å strikke vettu 🙂 Dessuten er det om vinteren eg er mest aktiv på strikkefronten og disse rommene mine tåler ikkje
en vinter til uten å rydde først, for å si det sånn!

 

 

 

Hvis eg tar lange steg og trekker inn magen på vei inn her går det helt fint *skrattler*

I dag fikk eg en litt sånn god Push til å komme i gang! I løpet av Høstferien som forøvrig starter i dag kan det være at Garnrommet blir noe mer offentlig enn det det gjerne blir her på bloggen *Humrer*. SÅ ja, FØR eg i det hele tatt vil ha noen hjem her som vil se hvilket rom eg har MÅ det ryddes! Ja rett og slett dandere og rette opp nøstene litt, først da kan fremmede få komme å se 🙂 Jaja, dette kan jo bli gøy haha

 

Så da eg reiste meg fra Go`stolen i formiddag startet eg med å vaske hele stua, Dib sitt rom  eg raidet badet noen aldeles skikkelig! Resultatet er jo at det er rent og pent i de 3 rommene og at vaskerommet er OVERFYLT med klær fra badet! Vanskelig å tørke klær inn når det pusses opp “Over alt” og når det i tillegg regner ut! Men NÅÅÅ ser eg at dette kan gå! Eg har ikkje sagt noe til Ali ennå *humrer* siden han har saget og styrt i vei på kjøkkenet for å få kjøkkenbenken på plass.(Trengte slettes ikkje få noe tidspress på seg da syns eg hehe) Å ja, nå begynner det å se bra ut på kjøkkenet også og enden er nær. Så ja, dette vil si at eg nå kan bruke energien min på Garnrommet de neste dagene for der skal det bli strøkent! Åååå det skal blir herlig å få kontrollen igjen der inne 🙂

 

Etter at eg var ferdig med alt i dag tok eg meg en bedre dusj og kjørte å hentet mor mi. Så nå ligger hun her å kwiler på sofaen og Ali skal bare få noen store poteter i ovnen så blir det nok snart mat også *Bakte Poteter* —> Veldig greit når kjøkkenet ikkje er 100% ennå 🙂

Men du? Hva skal du gjøre i Høstferien? Har du noen kurver som trengs å ryddes i? Eller kanskje et rom med garn? Join meg og få ting på stell før me går i hi for vinteren med strikkeprosjektene våre 🙂

 

 

 

HA EN SUPER
FREDAGS KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille med ei diger GarnFloke! 🙂

5 kommentarer
    1. Herlig rom da, du har mye greier der inne helt klart! 🙂 så kjekt å rydde litt. Ingen høstferie her da. Og de som hadde, så gjelder uke 40. God rydding og god høstferie! 🙂

    2. Måtte fnise litt når jeg så bokraden din og “Strikking for nybegynnere”. Det er du jo såååå langt unna. 😉
      Har ett hobbyrom som må ryddes jeg også. Her også blir mitt rom brukt til oppbevaring til alt mulig ræl og det skal det blir en slutt på…forhåpentligvis. God helg og lykke til med ryddinga. 🙂

    3. Herligt rom😍. Eg og rydder litt rundt i hyller og kurver, og må vel snart ta en runde til, etter at eg har fått «bittebitte» litt mer garn de siste ukene 😳😂. Trenge du hjelp, kan eg komme 😁😁. Blir spennende å følge med deg hvordan det går🧐. Kanskje kommer det fram noen skatter, og kanskje noe du vil bli kvitt 😉. God jobb 😅

    4. Høstferien ja,…jo jobb helt til fredag. Overnatting av barnebarn, strikking og gode turer.
      Ellers holder vi også på med oppussing, vaskerommet nå. Har skiftet vindu, så tar vi det etter hvert.
      Mitt “garnrom” er for tiden fyllt opp med div. som ikke skal være der, så kjenner godt den følelsen! Burde absolutt hatt en skikkelig opprydning, men imorgen inntar 2 gutter kjellerstua/soverom nede, så da blur det vel ikke så mye aktivitet i “garnrommet” mitt.
      Ønsker deg ei flott helg

    5. Har også 2 rom til “mitt” styr. Meen har ikke bare garn. Syr også så da blir det noen kasser med stoff i tillegg. Har funnet en ny ting å holde på med: steam punk art. Og så dukkehuset da. Huff tror jeg har for mye av det meste bortsett fra tid….
      Gleder meg til å se hobbyrom meg ditt fremover.

Siste innlegg