Fineste Julestrømpen – Strikkeoppskrift

Designet av Kate D`Ettore

GARANTERT! Dette er så absolutt den fineste Julestrømpen eg har sett, EVER! SÅ mye detaljer og alt er en skjønn blanding av tradisjonsstrikk og Latviske fletter – Vakkert ♥ Den som hadde hatt en peis
og plass til flere sokker som hang til pynt! *Sukk*

 

Designet av Kate D`Ettore

Det er bare å finne frem noe tynt garn og pinne 3 🙂 Dette er er GØY og sååå koselig, vettu hva det beste er?
Du trenger ikkje strikke et par! *ler*

 

STELLA NOVA
Bildene over
En størrelse

 

 

 

 

 

Ser der ja! I dag er utsikten min en helt annen og såååå mye bedre 🙂 Selv om det kun var 5 Lyng som skulle planter ble det jaggu en god del arbeid og ikkje minst gris! Ble mye sorpe, ja rett og slett ganske mye av det meste, og eg? Jepp, var jo ganske grisete fra topp til tå 🙂

Den store krukka lengst vekke her var den som har vært tapet og fytti den var full av vann kan du tro! Ja skikkelig søle! Problemet er at det var ikkje hull/drenering i den! Me fikk den opp på borden og Ali drillet et godt hull
i den og det fosset ut vann, så ja, nå er den drenert haha

 

 

 

Forløpig ble det 4 Lyng på terrassen, den 5. plantet eg ved inngangen. Eg har også tømt 2 av de store kassene, dvs 4 Georginerer er fjernet. Kunne tenkt meg Lyng i de kassene også så eg får se hva eg orker over helga. Har fartet rundt på beina fra 10.30 ca så eg er ganske kaputt! Når eg var ferdig på terrassen skulle eg hente mor mi, var på butikken og diverse for henne før eg plukket henne opp i 14 tiden. Hun hadde kjøpt noen krabber så da ble det lunsjen i dag. Dekket bord, rydde/vaske bord (får kreglå av krabbe“smuler” på gulvet så eg vasket og styrte etterpå) + eg shainet av på kjøkkenet slik at Ali kunne begynne å bake pizza – Så ja, eg er ganske kaputt her eg endelig sitter å slapper av 🙂 Mor mi kvile og Ali baker, Dib gamer og har litt Me-Time
før det er kwell og “Skal vi danse” 🙂

Kjenner det skal bli herlig å plukke opp strikketøyet etterpå 🙂 Sitter å vurderer på om eg skal smiske med mor mi…?? Har jo såååå lyst på ei strikkebukse vettu!!! Kunne tenkte meg å stilt på Strikkefestivalen neste måned i den nye Macey Genseren eg strikker OG Strikkebukse, nærmere bestemt DENNE ♥ Kommer ALDRI til å få den ut av hodet!! Garantert at mor mi hadde fått den ferdig i tide, eg hadde aldri kommet i mål på litt over en måned!
Tror eg skal starte med litt “smøring” når hun våkner MoHaaa

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Super Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg