FINGERHANSKER – 2 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Niolassa Design

Eg elsker hjemmestrikka fingerhanske, går greit med kjøpte strikkehansker også, MEN!! Det er IKKJE det samme! For noen år siden klaget eg min nød her på blogger over mangelen på fingerhansker…Har i grunnen ikkje tall på alle de gangene eg optimistisk har startet, ja eg har t.o.m strikket en finger og 2 også…men der stopper det gitt! Det ligger faktisk et par lekre noe rett her borte i ei skuff i et deilig alpakkagarn, ja eg har t.o.m sydd på en knapp!! Om de noen gang vil bli ferdig aner eg ikkje, vet ikkje en gang om oppskrifta ligger i skuffa! Hver gang eg ser de blir eg litt kvalm pga dårlig samvittighet…

Fra tid til annen dukker det opp noen hansker som eg får sååå lyst på + eg har lyst på noen i et sprøtt flerfarga garn fra Opal! Vettu?? Eg har TIGERgarnet fra en av de tidlige seriene til Opal og DET hadde blitt årets hansker altså! Kanskje det er DET eg bør KOoOSE meg med som Julegavestrikke? Aha det hadde vært noe det haha Litt sånn Gr-r-r liksom haha

TWEED GLOVES
Bildet over
One Size

 

 

Designet av Elizabeth McCarten

 

INVERNESS GLOVES
Str S-M-L

Jaja, anyway, etter min klagefanfare her bloggen så gikk det jammen ikkje lenge etter at det lå et par NYDELIGE fingerhansker i postkassa vår, strikket til MOI! Se bare på de fiiine her! Strikket av Henriette 🙂 Nå må det bare bli neglesprett kaldt igjen slik at eg kan bruke de igjen 🙂

Som eg skrev på bloggen i går formiddag håpet eg jo at tømmermannen skulle komme og hvis listene kom på plass skulle eg fyke rundt her å rydde som en vill torpedo! Meeen, han kom ikkje og det var heller ikkje før eg i 14 tiden tilfeldigvis oppdaget at det lå en ulest sms på mobilen…eg bruker sykt lite sms så eg sjekker sjelden og aldri den mappa hvis eg ikkje venter på noe spesifikk.

Vel vel, hjertet sank da eg leste meldingen:

Helt ærlig? Eg syns muligens eg var litt frekk på min første respons her, noe eg slettes ikkje pleier å være, men eg var ganske så fortvilet og eg vet jo at de er flere enn 1 tømmermann på jobb så eg håpet jo på det beste. Du som “kjenner” meg vet hvordan mine dager kan være, det er ofte veldig opp og ned. At vår Jul skal være avhengig av en mann skal komme inn her å jobbe i 30 min er for gale, derfor følte eg for å sette ned foten å si at NÅ bør faktisk me prioriteres!

Det kan jo også virke som om tømmemannen var enig? ⇓

Eg må legge til at de arbeidsfolkene som har vært her fra Polygon har vært helt topp og ingenting å utsette på de! Omgjengelig og kjekke 🙂 Det er heller ikkje deres feil at dette har dratt så utrolig lenge ut, men det kan me takke de som har holdt på i etasjen over mellom riving og nå oppbygging, altså arbeidsfolka som skulle finne feilen oppe hos naboen…Vel vel, det skal eg love deg: Når listene er på plass blir det PARTY på Snapchat for DA!!! DA skal det ryddes på plass inne på Dib sitt rom! Heldigvis er han på skolen til halv 4 + han skal rett på jobb til kl 20, dvs han er hjemme her i 21 tiden og DA håper eg virkelig at me har en STOOOR overraskelse til han! JuHuuu Det skal bli så fantastisk å rigge til rommet hans igjen, selve rommet er jo fullstendig plettfritt, lyst og lekkert så dette blir sååå bra kan du tro! SÅ ja, går ALT etter planen så er nok Julepynt eskene på vei opp fra garasjen i morgen den dag! JU BETT! Nå bare krysser eg fingrene for at formen min holder seg stabil slik at eg får pyntet og bli ajour! Håper det bare går slag i slag nå heeelt til eg er fornøyd! Syns me fortjener det nå!

Det klør i fingrene etter å rydde, men frem til listene er på plass er det jo umulig! Da blir det bare til at rotet bare må flyttes rundt og ikkje på plass.

Dette var den optimistiske Vibbedille som snakket så gjenstår det å se HVORDAN denne dagen blir 🙂 Tar meg først av alt eg kopp kaffi til og finner strikketøyet mens eg sitter her å venter…

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN FIN DAG

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg