Flott Barnegenser – Norsk strikkeoppskrift

Designet av Marit Krogstad

 

Virkelig lenge siden eg har funnet noe gøyal barnestrikk, så denne var kjærkommen! Her får du prøve deg på noe som kanskje er en ny teknikk for deg(?): Intarsia 🙂 En teknikk eg liker veldig godt fordi det gir deg muligheten til
å strikke detaljerte motiv/design som ellers haddde gitt deg aaalt for store farge-/trådskifte 🙂 Du kan i teorien bare tegne et mønster på et ruteark, i flere farger om du vil og i praksis blir det omtrent like enkelt – Så lenge du har kontroll på alle smånøstene 🙂 På verste klarte eg å ha kontroll på over 40 smånøster!

 

 

 

Designet av Marit Krogstad

 

Alle deler på genseren strikkes flatt, frem og tilbake 🙂 Overkommelig strikkefasthet (19 m)
kan gjør dette til et helt relativt kjapt prosjekt!

 

BUBO BUBO SWEATER
Bildene over
Str 2 – 10 år
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Våknet før 7 sto opp halv 8….Var så kaldt at eg måtte lukke vinduet i natt…Det er det sjeldent at eg gjør! Akkurat nå er det -10, føles som -13….Satte faktisk på stekeovnen med døra opp for litt siden, bare for å få opp varmen litt...Blir hesikkens kaldt når skyvedøren har stått på gløtt et par cm…..IKKJE SANT!?! En “liten” panelovn klarer ikkje jobben alene da gitt! Tror eg trekker tilbake løftet mitt fra i går…! Tror ikkje eg GÅR ned til butikken…
Det gjør vondt i kroppen, helt inn i margen liksom…! I går kwell tok en en varm dusj og på med ull etterpå…
Jadda, har blitt en fryspinne tydeligvis!

Trooor bare eg kler meg godt og kjører ned på butikken eg 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FROSTFRI DAG
…hvis det er mulig

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Hmm.. morsom den genseren, mon tro hvor bra en kan lage en genser hvor ermene er bunny-ører? Nei, jeg skal ikke strikke, jeg bare fantaserer. Mon tro om det finnes noen slik genser? 😜🐰

        1. Nei, matchet ikke fantasien min. Artigere at når man har armene ned så henger ørene, så kan man løfte dem og de står rett til værs 🐰

    2. Hei!
      Trodde oppskrift lå inne… deler du 🙏
      Kjempe flott barnegenser!!
      Takk!!

      Mvh
      Susi

Siste innlegg