Flott Yoke og en perfekt genser!

Designet av Ainur Berkimbayeva/ Purl Soho

 

Perfekt genser etter min smak i allefall, du vet? Eg + Riller = SANT ♥ Eg bare elsker riller, kan ikkje helt forklare hvorfor, men er rillene fint strikket – Ja da er eg solgt! FULLSTENDIG! Her er jo alt riller, og bedre enn det kan det ikkje bli 🙂 Orginalt er genseren strikket i GOOD WOOL fra Purl Soho, men vettu? Ååå eg har ganske lenge faktisk hatt lyst på en genser i TYNN ULL fra Linde Garn (Selges på Nille) – Har du prøvd det garnet??
Ååå
eg elsker det! ♥ Måtte vært helt nydelig å hatt en genser i det, perfekt nå til våren,
ja garantert også som en sommergenser.

 

 

 

 

Designet av Ainur Berkimbayeva/ Purl Soho

 

Siden eg vet du liker å se prisforskjeller på et prosjekt i dyrt garn kontra rimelig så tar me et kjapt regnestykke:

I orginalgarnet vil det største størrelsen koste kr 819,-
I Linde Garn vil den koste kr 518,-

 

Syns ikkje dette var gale!? I dag er det slettes ikkje for mye å betale ca 800 kr i garn for en hjemmestrikka genser. (Men, det er jo fult mulig å få den mye billigere, uten at den av den grunn skal bli i dårlig kvalitet) Eg kjenner ikkje orginalgarnet mer enn det eg kan lese i info.delen på Purl Soho og det er at det er 100% ull ♥ Tynn Ull fra Linde Garn er 80% SW ull + 20% Nylon, dvs det er f.eks perfekt til sokker – Altså et garn som tåler litt røffere bruk. Da hadde eg tatt en kjapp vurdering på HVEM som skal bruke genseren? Er det f.eks fare for en del slitasje på albuer? Vel, da hadde eg valgt Linde sitt garn 🙂 Ellers litt smak og behag vil eg si, det er mange som overhodet ikkje liker å strikke med SW ull 🙂 Eg er som sagt veldig glad i Tynn Ull, liker også veldig godt Silja Garn, begge deler er i samme kvalitet, men eg klarer f.eks ikkje strikke i Smart fra Sandnes som er likt.
Sist nevnte knirker som besatt på mine pinner….

 

THISTLE YOKE PULLOVER
Bildene over
Opp til 160 cm i overvidde
Strikkes top/down

 

 

* * * *

 

 

 

Straks helg gitt, sitter å vurderer OM handelen skal tas i morgen, eller i dag? Hmmm Tror eg venter litt med
å avgjøre dette. Eg vet det kommer 2 pakker på posten i dag så ut må eg, men pakker pleier ikkje kommer før senere i ettermiddag…Eg liker å handle tidlig på dagenSer du? Alle har en form for problemer, eller utfordringer om du vil – De finnes i mange grader….*ler*

Vettu? Nå har eg kommet på et annet argument for hvorfor eg bør få det store soverommet til Hobbyrom? JULEPYNTEN!! Det er Ali`s verste mareritt hvert år!! Den står jo i garasjen, lengst inne på hyllene ved veggen står den. Garasjen vår er smekkfull, dvs at det hvert år er et herk å både hente den, og sette den tilbake. Ali har ryddet en del i garasjen det siste året, men det er bra for alt som kan kommet ut av den garasjen. Det som ofte også skjer når julepynten skal pakkes ned i garasjen igjen er at HVIS det er snø/glatt i trappene ute (me bor i 3.etg) ja da havner eskene med julepynt inn på lilledoen i yttergangen i påvente av bedre vær…da er lilledoen smekkfull og ubrukelig kan du si. HVIS eg får hobbyrom, ja da blir jo Garnrommet tomt, dvs det er mer enn nok plass til 3 esker julepynt i den ene kroken og Ali slipper å bære det opp og ned hvert år….eg mener; Mannen blir jo heller ikkje yngre med årene! *ler* Et stort + må jo også være at han kan avlaste sitt eget “kontor” med alt nipset han samler på, ja for han ER en samler av det meste…bare nevner det 🙂 Tror eg er nødt til å starte den der bearbeidingene, overtalelsene….truslene? Vel, det skal ikkje stå på virkemidlene for å si det sånn….

 

 

LAG DEG EN
GOD TORSDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Jeg liker ikke riller så godt, men selv jeg synes denne genseren er griselekker og har lyst til å strikke den! 🙂

    2. Nydelig genser 😊 Æ har strikka flere gensere i tynn ull fra Lindegarn. Perfekt tykkelse og mykhet, og godt å strikke med 😊MEN det nuppe vanvittig mye så plaggene blir fort stygge. Kjempekjedelig når garnet e så flott ellers 🧶

Siste innlegg