Født med grønne fingre og ski på beina!?

 

Som nordmenn flest er også eg født med ski på beina! Vet at bildet over kan innby til stor tvil om akkurat det,
eg kunne valgt et pallbildet fra et Kretsmesterskap, men av en eller annen grunn elsker eg dette bildet! Selv om kun er 5 år så husker eg denne dagen veldig godt! Eg har en søster som pleide dra frem kamera hver gang eg falt, grunnen til at eg pleide falle var jo fordi eg stort sett satte ut for en hver bakke. En kommentar på “skidressen”? Hjemmesydd, i nylon & Co og den “hjelmen” hatet eg! Hadde langt hår og mor mi mente det var eneste måten
å få bort håret på…Eg måtte jo få farge i pannen!!
*Grusomt*

Den dagen var eg på skitur og ikkje hvilken som helst skitur! Me var på Mydland i ei bedriftshytta og på “Moderhjemmet” var det flere 9.klasser som var på Leirskole. De skulle gå en lang tur, og det var mulighet for å ta “medaljer” (Skimerker i bronse, sølv og gull) Eg skulle bare bli med for turen sin del, læreren hadde sett hvor langt eg pleide gå med familien min så han syns det var greit. Det var jo ren lykke for en 5 åring, superstolt. Vel hjemme igjen ventet kakao og kos med familien, på kwellen banket det på vinduet! Læreren som var med på turen kom til meg med Diplom OG Gullmerke!! Mener å huske det var 3 mil me gikk, det er veldig langt, spesielt når man er 5 år! Eg var jo nesten ikkje til å snakke til etter på, nei, for eg var jo blitt verdenmester!!

Fra da av ca startet eg i Skisport og drev på med slalom og utfor frem til eg ble 16,
et par stygge fall og et par ødelagte knær sa stopp!

Men ok, Grønne Fingre, ja det er vel noe eg aldri har hatt! Å luke i hagen i barnedomshjemmet var som straff
å regne! Nei nei, ikkje noe for meg! Inneplanter døde som fluer etter at eg tok de med hjem så etter hvert ble det kun kaktuser hos oss da me startet livet sammen. Mor mi prøvde gang på gang å inspirere meg,
hun plantet ute hos oss i mange år.….Men det bare daua! haha

Det er faktisk bare for noen år siden at eg virkelig begynte å få interessen – I 2018 da me kjøpte leiligheten med bor i begynte det å ta av…Vel vel, i dag satt eg her på Hobbyrommet å perlet og plutselig sto eg…

 

 

 

 

…HER på terrassen! Siden jul har me hatt denne krukka ⇑ med Julestjerner og Eføy, har lenge tenkt at disse må eg plante om på – Julestjernene døde jo aldri? Nop! De bare vokste og heldigvis var de hvite så de kunne bare stå 😀 I dag ribbet eg de og eg ble veldig fornøyd:

 

 

 

 

I denne krukka var Julestjernene og Eføyene i utgangspunktet, siden det nå ble nakent på salongbordet puttet eg opp i 5 avleggere av Elefantørene og håper dette vil funke 😀 Spennende!

 

 

 

 

Eføyen står opp på benken i en stålkurv og på gulvet står det 2 ganske så kraftige Julestjerner! Nå satser eg på at me har et JulestjerneTRE til jul! Tenk så gøy! Da kan eg bare legge litt julekuler i krukka så blir det så fint atte.
Har du hatt “vanlige” Julestjerner som ble store, ja som små trær? Fortell!

Nok en gang: Tusen Takk Marianne for den
flotte julebeplantningen du sendte til oss ♥

 

 

 

 

Nå er det snart middag (Ali kokkelerer), men frem til da skal eg sitte her å perle! Har styrt og ryddet over alt i dag (Bare se på Snapchat/vibbedille), veldig fornøyd med egen innsats. Planer for kwellen er hekling foran Tv! Hvorfor har ingen sagt til meg at Varg Veum er en bra serie?? Den har eg sett på de siste dagene 🙂 Spennende!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer
    1. Varg Veum er en bok. De leser man.
      Jeg har heller ikke grønne fingre men jeg hadde en julestjerne som levde ett år. Fikk ikke nye hvite blader da, men var grønn og frodig lenge. Hadde den ute på terrassen om sommeren

    2. Hva slags jord bruker du til de avleggerne av elefantørene? Vanlig blomsterjord, eller? Oppdaget til min store glede at min elefantøre kommer med avlegger så dette blir spennende.
      Forresten, har du tatt stiklinger av praktspraglen du fikk?

      1. Eg brukte bare vanlig Krukkejord på Elefantørene, stort sette alle inneplantene mine har det 😀 Har ikkje tatt stiklinger ennå, eg må få i hus noen flere potter og krukker først 🙂

        1. Dra til Selvåg gartneri, så i går at en kunne bytte vaskede innerpotter til andre størrelser der, men tror også bare få. De ba om at de ble levert vasket for å unngå å spre sykdommer, ellers er jo det generøst. Sjekk ut på Facebook.

          Leste i VG mer om situasjonen i Libanon, det er jo helt forferdelig hvordan de lever der! Håper familien deres klarer seg, men det virker veldig tøft der 💔

          1. Det var nok det samme innlegget eg leste – Smart ordning :)Spørs om eg ikkje må opp der en tur snart hvis eg kjøpte de “pidestal”kassene eg har lyst på 😀

            Det er brutalt i Libanon, familien har det tøft. Enn så lenge kan me sende penger med Western Union bare synd at de ikkje alltid får ut pengene i dollar. Lira der nå er ikkje verdt noe…

    3. Men,men,men….er det mulig?😳Jeg vil også få til et sånt julestjernetre! Februar er rekorden, da sier mine hadet bra, og takk og farvel, – julestjernekirkegården neste…..
      Utrolig flott, var den du har fått til, i allefall😍

Siste innlegg