For et TEPPE! – Strikkeoppskrift

Designet av tincanknits

 

Hadde egentlig tatt kwell nå eg, men her sitter eg vettu – Fullstendig betatt i nok et teppe! Akkurat det kommer nok aldri til å ha en ende…mengde strikketeppeoppskrifter er så pass stor nå at det å f.eks velge kun ett…! Vel, knøl umulig, så derfor får eg bare samle videre 🙂 Elsker strikketepper, men har egentlig kun 2 som er ferdig strikket…det ene ga eg til Kirkens Bymisjon i fjor jul fordi fargene passet ikkje helt inn i stua…
Lilla og blått får eg ikkje helt til å passe inn…

 

 

 

Designet av tincanknits

 

Eneste problemet med strikketepper er jo nettopp fargene…Skal man velge farger som passer inn? Kan jo være at man plutselig maler stua, eller skal man være helt nøytral å gå for noe som passer uansett?

 

 

 

Designet av tincanknits

 

Dette teppet var jo veldig fint i ensfarget også, men det er definitiv mer gøy og ikkje minst motiverende å strikket i flere farger 🙂 I vår, nærmer bestemt i mai gikk eg bananas i garnhyllene på Sparkjøpt og kjøpte alle fargene som passer i stua og startet på Dette lappeteppe, eller eg teste det bare. Opprinnelig var planen å lokke mor mi til å strikket! Hun hadde ikkje strikket på ei stund, men hadde begynt å få lyst igjen + at eg hadde lyst på et teppe hun hadde strikket. Vel, det ble jo ikkje så eg har i løpet av sommeren strikket noen få lapper til –
Det var jo før Cernitgalskapet tok meg!

 

 

STARFLOWER
Bildene over
Str? Alt etter hvilket garn du velger

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

I kwell inntok eg halvveis horrisontalen her i stua, det er noe eg egentlig aldri har gjort. Go`stolen har lenge vært ødelagt, kan ikkje løfte opp den eg har beina på så eg må bruke en stol og da blir det liksom feil sittestilling + noe er røket i selve setet…Vel...min plan er jo å få i hus en ny stol!! Lenge, ja veldig lenge har eg hatt veldig lyst på Denne Gule her, men eg trooor eg skal forholde meg litt rolig og gå for den Grå om eg slår til 🙂
Får se hvordan det går på Strikkefestivalen neste helg MoHaaa

Tror bare eg skal slenge her i sofakroken til eg ruller i seng om ei stund,
fredag i morgen og da må eg være opplagt….Det er jo F R E D A G 🙂

 

 

 

HA EN GOD NATT!
Sove Godt

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

10 kommentarer
    1. Stoppa også ved dette idag på Instagram.
      Aldeles nydelig og ja det må være i farger

    2. Gult er kult, men er det ein god strikkestol?? Har også sett på den, men likte ikkje heilt å sitte i den. Sit jo ikkje still utan strikk i handa!😜😅

    3. God helg – fra meg som bor i min grå ørelapp!! (Strandmon). Nesten like god etter ni år 😃

    4. Bare et tips. Hvis du liker å halle deg bakover i kvilestilling, så går ikkje det i IKEA stolen. Du må sitte der du sitter. Eg har den i rødt, fargene er ingenting i si på. Men å kalle den en godstol….det blir feil.
      Sånn at du vet. Ha en fin dag. 👍🏼😃

      1. Eg må nok prøvesitte den og garantert flere før eg bestemmer meg. De siste årene har me hatt disse reclaineren, de legger seg litt bak når fotstøtten tas opp – Syns heller ikkje alltid det er behagelig om eg skal sitte å strikke. Hvis eg ikkje tar opp fotstøtta blir stolen bare “rar” å sitte i fordi den er veldig høy og beina kommer ikkje i gulvet. Grunnen til at eg liker de Ikeastolene er fordi de er fine, men eg må helt klart prøve de skikkelig 😀 Det som og er med en go`stol, den må ikkje være for smal i setet om den har høye armlen, hvis ikkje er det et aber å strikke i den hehe Mulig eg bare må gå for en daybed hehe

Siste innlegg