Fordi du fortjener det!

Designet av Bitta Mikkelborge/ Strikket av Wenche Magerøy

 

Noe ganger må me bare unne oss noe, ikkje det? Helt uten grunn, men “bare fordi”! Eg elsker slike gaver som eg kan overrasker meg selv med 🙂 Det kan være Til meg-Fra Julenissen, bursdagsgave til meg selv eller rett og slett bare en koselig overraskelse på en helt vanlig hverdag fordi EG fortjener det! Jepp, me må rett og slett bli flinkere å sette pris på oss selv, bare unne oss noe ekstra kos ♥ Hva det er, ja det bestemmer du jo selv, men eg vet hva eg skal sette øverst på min ønskeliste til bursdagen i år! JuHuuu Helt ærlig??

Kan me ha for mange bøker av Bitta? NOooooo – definitiv IKKJE!!

Det er nemligen dags for NOK ei bok fra en av mine favoritter når det gjelder strikkedesign;
nemligen BITTAS VOTTER- Strikking hele året! av Bitta!! Den er ikkje helt ute i butikkene ennå,
men det er mulig å forhåndsbestille denne. Den er forventet i august 🙂

 

BARNAS FISKEVOTTER
Str 4 – 8 år
Bildet helt øverst

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg/ Strikke av Hilde-Celine Iversen

 

Denne nye boka inneholder VOTTER! Masse votter! Ulike votter til både store og små,
her lukter eg virkelig mange fantastiske julegaver under treet! Ho Ho Ho

 

FREDDYS VOTTER
Str Voksen

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg

 

T.o.m nydelige Restegarnsvotter har fått plass i boka! Jammen ikkje verst og sååå gøy!!
Votter er alltid aktuelt som gaver, hvert eneste år, for vinteren kommer den vettu…..

*Kikker opp på himmelen og lurer på om det kommer snø i dag…”
-Ja eg vet, me er i mai so what!?

 

HAPPY SCRAPPY VOTTER
Str Voksen

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg/ Strikket av Torunn Keilegavlen Friis

 

Hvem husker vel ikkje DISSE SOKKENE?? Iiikkjeee sant! Skikkelig gøyale sokker, og nå kan du også strikke de som votter! Det er jo gøy for småtroll å ha på seg under båtturen og vise litt av sin kunnskap som liten matros 🙂 Ellers, kanskje det ble litt kaldt på isfisket? Ikkje vet eg, men kjekke votter er det uansett 🙂

Alle disse vottene + MANGE flere får du i den nye boka!

 

STYRBORD OG BABORD BARNEVOTTER
Str 4 – 8 år

 

 

Eg husker, hmmm var det i 2010 kanskje? Uansett, det var på et av mine siste store Strikketreff her i Tananger
og Bitta var der også. Husker me satte ute i sola og skravlet, hun var en del opptatt på mobilen og var ganske så hemmelighetsfull. Hun sa hun ikkje kunne si så mye, men snaaart skulle hun røpe litt hemmeligheter. Nå husker eg ikkje nøyaktig hvor lenge etterpå, men Bitta startet i allefall opp gruppa si på Facebook i 2011; Bittamis Design for strikkelystne og det begynte å poppe opp det ene designet etter det andre og eg tror me alle mer eller mindre ble fullstendig bergtatt! Det ble et kaos i strikkekurvene mine, ja et virrvarr av deilige votter, sokker
og kluter, inni mellom kom det også noen luer. Herregud som me koset oss, me hadde samstrikk og mysteriestrikk,
for ikkje å nevne den vanvittig koselig Klutestrikkinga på sommeren! Bitta var virkelig flink til å aktivisere oss alle sammen! Mange av oss sa at “Nå er det på tide med bok, Bitta”. Vil jo tro at Bitta gikk med en bokdrøm i magen lenge før me tenkte på det for jammen kom det ikkje ei bok! Åååå eg elsker den først boka mi; “SOKKER – Strikking hele året” (<—-KjempeTILBUD nå!) Jammen kom det ikkje enda ei bok ikkje så lenge etterpå; “KLUTER – Strikking hele året” (<—OGSÅ KjempeTILBUD nå!) Det ballet på seg og bøkene kom nesten som perler på ei snor! Ja du finner flere bøker HER, HER og HER. Inni mellom de store bøkene kom det også flere mindre bøker som Strikkekalenderen! Ja og BARE for å toppe det hele så kommer det forsyne meg også en ny Klutebok med 24 nye kluter (Bittas Strikkeplanlegger)  som er forventet i september,
den kan du ta en titt på HER!

Trooor ikkje eg kjenner noen strikkedesigner som har hatt samme suksess som Bitta! Ikkje norsk designer i allefall, gjør du? Vel, det må eg si, Bitta: Eg UNNER deg dette eventyret av hele mitt hjerte og litt til! ♥ Dette fortjener du virkelig, for DU har sjeldent flotte og virkelig GODE strikkeoppskrifter! Ååå eg er blitt så glad i deg!! 🙂

TAKK skal du ha!

 

 

* * * *

 

 

Lørdag gitt! Dagen før 17.mai er det også og eg har INGEN finklær som verken skal vaskes eller strykes, her blir det koseklær som ellers på en vanlig dag. 17.mai er slettes ikkje det samme lenger slik det var da ungene var små. Når alt av tog og andre aktiviteter i tillegg er avlyst og værmeldingen sier; 6 grader, regn og kuling,
ja hva i alle dager skal eg da UT å gjøre? Tja, eg kan jo svippe nedom Shell`n å kjøpe meg en is, det kan eg,
men utover det? Vel.…tror bare eg sitter her å strikker eg 🙂

Dib var den som skulle bestemme menyen haha Hva kan det bli da mon tro? Iiiikkjeee sant: Hamburgere! Jepp, han har definitivt en ting for burgere og han har nå begynte å lage spesielle, men absolutt veldig gode dressinger selv 🙂 Amira er den som ville brilljere med desserten: Pavlova! Så ja, på lilledoen (fordi der er det kaldest uten direkte kulde) står det jordbær og bringebær på rekke og rad! Kjøleskapet vårt er ikkje alltid stabilt så ting KAN plutselig fryse! *ler* Jepp, me hadde fått beskjed om levering av nye kombiskap den 23.mars, men Corona skjedde….Trooo NÅR dagen kommer da det bæres inn 2 heftig flotte kombiskap på kjøkkenet vårt…?
Venter med litt lengsel nå ass…

ANYWAY!! Kroppen er med meg, dog enda stivere/ømmere enn i går, men men det går seg vel til.
Håper på magisk vis at “ting og tang” kanskje blir ryddet  og vasket litt i løpet av dagen…?

Men vettu hva?? Nå går det unna på ermet til Aamu! Har kommet godt i gang med fellingene og neste prosjekt er bestemt! Oppskrifta er kjøpt og garn er bestemt, må bare få tilbakemelding på bestillingen!! Woop Woop!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Takk for fine oppskrifter i dag.Har bestilt boka,så nå blir det julegave strikking.
      Ønsker deg og dine en strålende 17 mai med masse kos.

Siste innlegg