Frem med fargene! 4 dager til VÅREN!

Designet av Lucia Dunn

 

Altså! Hva gir du meg?? Eg vet noen sikkert syns dette ser vanskelig ut, men tenkt deg at du har et hvitt sengeteppe med 2 repeterende lapper, 1 stor og 1 liten. Ikkje verre enn det og helt overkommelig. Hekler du det samme hvite sengeteppe i 1 million farger, ja det er da det eksploderer og de kreativite følelsene bare bobler over!! Hvis eg skal beholde senga på det hobbyrommet eg snart bare okkuperer, ja da MÅ eg jo ha et sengeteppe som dette? Det kommer jo til å skli rett inn i den fargerike bobla mi 🙂

 

 

 

Designet av Lucia Dunn

 

Bare for å vise HVOR herlig overkommelig det er, se på dette! Se teppe som designeren står å holde på? Ser du størrelsen på lappene? Ikkje sant det er helt nydelig? Det blir jo bare som å hekle middels store brikker, det vet eg veldig mange har gjort før, forskjellen er at du bare skal evn sy/hekle sammen disse lappene 🙂 Vettu hva?? Eller, først må eg jo si (Dette vet ikkje Ali en gang!!) men da eg ryddet (skrelte!) garderoben vår i fjor putta eg ALLE hekledukene og brikkene eg heklet på 90-tallet i en pose til Fretex…Han elsket hver og en av de, men eg visste at ingen av de kom noen gang til å komme til sin rett her hjemme mer. Men, nå ser eg jo at det hadde vært en fin mulighet til å laget sengeteppe av de!! Så ja, har du mange sånn heklebrikkeserien i diverse farger som ikkje brukes lengre? Sy deg et teppe, evn supplér med nye som du hekler inn i mellom 🙂 Har du et hvit sengeteppe bakerste i skapet som ikkje brukes? Da kan du jo leke deg med BATIKK og du slipper
å hekle deg et nytt og fargerikt teppe! SMART!

 

EASTERN JEWELS COLOURWAY
Bildene over

 

 

 

 

 

 

Eg måtte over i bildearkivet mitt litte granne….For du ser, eg har en hel haug med “sengetepper” på gang…Det til venstre her er tynn alpakka og er en favoritt, har ett til av det i mer multifarger. I kurven til venstre har eg mer lapper enn hva bildet viser, heklet i Lima….deilig teppe gitt! Ååå den der samvittigheten altså…

 

 

 

 

 

Elendig bilde, men eg elsker teppet! Det er faktisk Primula Teppet (<–Gratis og Norsk oppskrift) til Arne og Carlos. Dette hekler eg i Safir fra Sparkjøp (og lignende garn) Her kan de aller minste trådresten brukes 🙂

 

Så ja, da ble noe av den dårlige samvittigheten min blottet – IGJEN! *ler* Ikkje så farlig, bare godt å røske litt i den en gang i blant 🙂 Alle heklelappene min er intakte og helt fine og kan når som helst bli tepper,
eller en haug med puter! 🙂 En dag…..jepp….en dag

Anyway! I dag står det sokkestrikk på programmet! Woop Woop! Eg er faktisk klar for tå nr 1 og det aller aller beste, vettu hva det er?? Ahaa det er at eg samtidig som eg strikket sokk nr 1 også har strikket sokk nr 2! JuHuu Så når tå nr 1 er ferdig da kan eg bare strikket litt fot før eg strikker tå nr 2 – Greit, ikkje sant?? *ler*

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Der klarte du å fange meg igjen! Herlighet for ett teppe! Bare elsker det, alle fargene ❤️ Gubben min hadde svimt av, for i flg han skal det absolutt ikke være sånn 🤣 Også gifta han seg med meg 😂

      Må inn å sjekke det ja, jeg elsker å hekle lapper, har vel blitt en dullion av den gjennom åran.

      Prøv å få en fin dag i dag

Siste innlegg