Gamle Skatter og Uforglemmelige minner!

 

Ryddinga fortsetter og når eg satt midt i haugen i går kwell kunne eg ikkje helt se en ende på det alt! Her snakker med virkelig solide samlinger av det meste i grunnen, ja det er så pass at eg nesten ser meg nødt for en kjapp tur på Ikea igjen….i dag faktisk – Tror eg….Ja hvis ikkje blir det bare samlet sammen i provisoriske system og nytt rot blir etablert. Sånn kan man ikkje ha det! Tenker et par pakker til med slike Heftesamlere må til, minst!
De rommer faktisk ganske mye + de ser veldig bra ut!

Men altså! SE PÅ BILDET OVER!! Juhuuu Sjekk hva eg fant! Her snakker med en komplett F A V O R I T T Samling: Postman Pat, Pippi Langstrømpe OG Kaptein Sabeltann ♥ * L Y K K E * ♥ Alle de gangene noen har spurt etter spesielt Kaptein Sabeltann og har har visst at eg har det, men ikkje hvor eg hadde det! I går bare poppet de ut av ei skap i den ene Kallaxhylla! J Ø S S ! Bortsett fra litt notater og utstrykning på diagrammene er heftene som nye! Postman Pat og Pippi strikket eg til Amira og det er over 20 år siden, Sabeltann var til Dib og det er vel ca 15 år siden. Nå vet eg slettes ikkje om eg vil kvitte meg med disse!! Hadde vært gøy å hatt til evn barnebarn som kommer. Eg vet at eg har Toget Thomas og Gråtass også, eg finner de nok 🙂

 

 

 

 

Plutselig så ramlet det ut ei mappe med gamle aviser! Ser her du: Reportasjen i forkant av det aller første store Strikketreffet, ikkje bare her i Tananger, men i hele landet faktisk! Det er bare å zoome så kan du lese. Det som skulle være et spontant besøk av et par strikkevenninner endte opp med et stort strikketreffe som bare eskalerte
i årene etter dette og endte til slutt opp med det aller største noen sinne som resulterte i Guinnes Rekord!

 

 

 

Dette er også strikketreffet i 2007, altså det første.

 

 

 

 

Dette er fra 2009, året før Guinnes Rekorden 🙂
Vettu ka? Det er vel snart på tide med et R E U N I O N ? ? Hekkan, det kunne vært gøy, eller?? *Drømmer...*

 

 

 

 

Husker du denne galskapen? Mange av oss gikk nesten mann av huse for noen poser, og var det noen som skulle til “Junaiten” så fikk de som regel lange listen med bestillinger! Eg farget noe garn den gang eg også og ungene fikk drikke saft, men FYSJ, det var slettes ikkje godt! Dib liker fortsatt Rød Husholdningssaft best.

 

 

 

 

Bare et aldri så lite skrytebilde! Selv med styrtregn nesten døgnet rundt i det siste så blomstrer denne vakre her! Har bare vært en om gangen, men i går var det 2 stk som blomstret! De er jo bare sååå nydelige! Sjekk ut alle knuppene. Hvis denne får vokse fritt så er det ikkje lenge til før naboen over får pasjonsblomster på terrassen sin.

Da eg våknet i dag, selvfølgelig alt for tidlig følte eg meg SYK, ja syk på en måte eg ikkje kan huske eg har vært før! Garantert at eg har feber for eg føler huden koker på en måte og øynene er blanke – Jepp, typisk feber
I tillegg føler eg noen har fylt hodet med vatt i løpet av natta…Er det dette som kalles B I V I R K N I N G E R ?? Så, hvis ikkje dette bedres kjapt blir det ikkje noen tur til Ikea i dag, og ei heller til Posten! Kan faktisk ikkje tenke meg at det er forsvarlig å kjøre bil *Opp er ned og ned er opp*

Men altså, skal fortelle deg hvorfor eg MÅ på posten i dag: Har jo ventet på den Bokhylla ikkje sant? Var innom
å hentet en annen pakke kl 14.45, da sjekket han på posten hvor bokhylla ble av. Den hadde nemligen stått som
“På vei fra Randaberg” hele dagen…Jaja eg kjørte nå hjem og var absolutt innstilt på å kjøre ned igjen når han på posten hadde “Pipt” bokhylla mi….Hmmm ca 20.30 kom det en update i Postapp`n: “Pakken ble utlevert kl 14 og er nå arkivert” SAY WHAT!?!?! Phuhuuu “Hvor er bokhylla mi tro??” EG blir nok nødt til å sende Ali ned fordi eg betalte pakkene som skal sendes på nett i går og de er “utgått” hvis eg venter til mandag…
Men den der B O K H Y L L A vil eg ha!! Gi meg den da…

Jaja, blir ikkje denne tilstanden eg befinner meg i nå bedre så sklir eg sidelengs tilbake i seng ganske snart
og håper virkelig på en bedre dag senere….Har mye som skal sorteres må vites…Vel vel…

 

 

KOS DEG OG HA EN
GOD LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Ikke for å skremme deg. Men gir ikke den følelsen i hodet seg hadde jeg tatt en telefon til legevakta. Noen får jo alvorlige bivirkninger av den vaksina.

      1. Følelsen i hodet er den man får når man har feber, en av bivirkningene er vel infuensalignende symptomer? Ja nei, eg skal ikkje ha dette for lenge før eg sjekker det ut <3

        1. Ja, influensasymptomer er en av bivirkningene. Pleier å gi seg etter et par dager. Men noen må kanskje ha litt medisinering hvis symptomene blir for sterke.
          Man kan ikke få Covid av vaksina, men man kan likevel bli syk av den har jeg hørt.

    2. Ja husker alle disse strikketreffene, det var så kjekt!!! Hadde vært kjekt med reunion 😍. God bedring til deg, og god helg 😊

    3. Så arti å lese😊. Da har du holdt på en stund..
      God bedring og god helg😊. Håper det går over snart.

Siste innlegg