Ganke enkelt helt perfekt! -Strikkeoppskrift

Designet av Knitatude / Chantal Miyagishima

 

Dette er hva eg kunne trengt! Akkurat passe varmt uten at eg renner vekk 🙂 Egentlig helt genialt og eg har flere ganger skrevet at dette hadde vært lurt, og så bare popper denne opp akkurat slik eg hadde tenkt meg!

 

 

 

Designet av Knitatude / Chantal Miyagishima

 

Ikkje bare er det veldig praktisk (fornuftig?),
men fy filleren den var både stilig og lekker også!

 

 

 

Designet av Knitatude / Chantal Miyagishima

 

Og til slutt er jo dette noe av det aller SMARTESTE for oss som blir veldig veldig varme! Ja noen ganger blir temperaturen så fort høy at plagg ikkje kan dras av fort nok! Dette er perfekt! At det ser ut som man har en knallstilig fet genser under en hipp jeansjakke uten at man renner bort er ganske enkelt genialt! Det er som eg f.eks har nevnt noen ganger at en vest er supert om du det blir klumpete i jakkeermene, kan fort blir stramt og ubehagelig om genseren er for tjukk/stor 🙂 Eg digget denne “halsen” her (Den er uten rygg), eg har noen skinnfrakker som hadde blitt perfekt over denne, for eg har ikkje sjans til å få en tjukk genser inn i de frakkene 🙂 Det hadde blitt veldig stilig så denne lagrer eg før eg glemmer det!

Strikkefastheten på denne her er KUN 8 m pr 10 cm, ja du strikker en slik til hele syforening på en kveld *humrer* Velg et garn som “Lett” og ikkje la det bli for kompakt, da tror eg det blir ganske enkelt perfekt!

 

 

COZY CELTIC KERCHIEF
Bildet over
Str S/M – L/XL – 2XL/3XL

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og det stormer ute fortsatt! Godt eg har ingen planer om å bevege meg ut! Eg har tenkt å bare kose meg hjemme, skal vaske en maskin eller 2 med klær, men det kan gjøres mens eg f.eks perler. Har lovet Dib ei gryte med Plukkfisk(!!) for det er en stor favoritt! Eg ga fisken et oppkok i går kveld mens eg laget matpakker så eg trenger kun skrelle poteter i dag, tenker eg tar gryta med meg inn i stua og skreller mens eg ser på serie 🙂 Eg må begynne å spare litt på beina, det spøker for det ene kneet mitt *litt skummelt*. Når eg lager barndomsmat som dette lager eg alltid mye, ja alt for mye! Kjøpte med meg slike fryseformer til mat i går så eg får line up i fryseren. Det har vist seg å være veldig praktisk. Greit som kveldsmat, nattmat og ikkje minst mat
man kan ta med seg og sette i micro`n.

Begge ungene er fult opp med planer i helga så her i heimen blir det roooolig. Både kjekt og godt å vite at de også har et aktivt liv “der ute” og det gleder et mammahjerte ♥ Men ok, skal eg få gjort alt eg ønsker i dag må eg nesten komme i gang, har flere perlebrett som skal perles ferdig og ikkje minst skal ALT strykes! Har et ROSA strikketøy som trenger litt kjærlighet i dag så eg må bare få gang 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD FREDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Åh, den halsen var jo genial. Helt perfekt etter mine ønsker også. Tror jeg må sikre meg den ja.
      Takk igjen. God helg til deg og dine.

Siste innlegg