Garnrom og Hobbyrom – Før og Etter


Du aner ikkje hvor lenge eg har forbannet meg på alt rotet som har samlet seg inne på Hobbyrommet!
Det er rommet eg må gå gjennom for å komme meg inn på Garnrommet! Enden på visa har vært at eg har stått i gangen å bare kastet inn det som skulle på Garnrommet….SÅNN kan man ikkje ha det for lenge! Det toppet seg da Ali satte den nye Gamingstolen som han fikk til jul inn på Hobbyrommet, da var det ikkje snakk om at eg som har både rompe og lår kunne smyge meg inn lenger.

For en stund siden, når Dib ryddet rommet sitt så tok han den nye stolen til Ali haha Så ja, da ente eg opp med Dib sin gamle her i steden for + en HAUG med kosedyr som Ali dro opp fra garasjen for
å spørre hva eg skulle gjøre med de….! Ok…

I DAG!! Åååå eg fikk sååå nok kan du vite! Det først eg gjorde var å legge stolen på bilde ut på Finn, ingenting galt med stolen, bare slitt. Det gikk under en time så kom en far og sønn og hentet den. Veldig fornøyde begge 2 🙂 Stolen kostet over 3000 da Dib kjøpte den for noen år siden så den tåler nok et par år til. Vel vel, da var det bare fritt frem å rydde. En annen ting: Den store Kallaxhylla som står rett bakom stolen der har jaggu samlet MYE rot siden den ble kjøpt for 3 år siden. Oh MY! Det er nesten så eg tror at alt som noen har hatt i hendene bare har havnet inni mellom alt hobbystashet mitt, noen kaller det å rydde haha

 

 

 

Vel, eg røsket ut ALT! Mye ble kastet, ja det vitner 2 fulle søppelsekker om, de står ute klar for henting ved neste tømming 🙂 Ååå det er DIGG å kaste! Det ble med ett så mye kjekkere å gå forbi i gangen nå,
uten alt det forstyrrende rotet som tøyt ut døra!

 

 

 

 

Nå er det jo en fryd når noe skal hentes! Det ENESTE som irriterer og som tar opp ALT for mye plass er Donald Permene mine…Eg samlet i hele barndommen og har 26 fulle perler, det tar plass! Har prøvd å solgt de, men det er ikkje lett når det kommer spørsmål som; “Har du nr 26. fra 1976?” Ja det har eg sikkert, men eg selger jo ikkje bladene enkeltvis…Oh My! Eg vil helst selge alt under ett, det er jo en komplett samling 🙂 Så ja, viss om att de kjenner noen som har en onkel som kjenner en som elsker Donald, vel gi han beskjed 🙂

 

 


De 3 siste bildene viser hvordan det var da eg var ferdig med Hobbyrommet, da var eg svett og ganske ødelagt! Gikk på badet, vrengte av meg en utsvetta pysj og tok en dusj. Hadde da planer om å fortsette i morgen….
vel, et par timer i stolen var det eg trenger før eg bare fortsatte! ⇓

 

 


3 timer senere ser det slik ut 🙂 SÅååå deilig! Nå kan eg GÅ inn på Garnrommet når det er noe eg trenger +
eg har fått alt garnet som har ligget til oppbevaring i stua inn i hyllene! MAGI!

 

 


DEILIG 🙂
Det som gjenstår er å rydde i litt dilldall som eg har “på display”
opp på alle Kallaxhyllene for der må eg nok også tørke støv 🙂

 

 


Eg har sortert og stablet garn til den store gullmedaljen –
Veldig tilfredsstillende med tellekant i garnhyllene *humrer*

 

 

Eneste eg skal fikse her er at eg skal ha alt som står i malingshylla ut i en av hyllene på Hobbyrommet
(Må bort med noe Donaldpermer først….)

 

 


Oooog heeelt til slutt så rydda eg i Strikkepinnene, og det skal eg hilse å si var på høy tid! For noen år siden ga eg bort alt “det gamle”, nå er det leeenge siden eg har tatt pinner fra døra her for å bruke og DA er det på tide å rydde noe bort. Eg har fått så utrolig mye nye strikkepinner og da kan jo eg gi bort noe av det eg har for mye av.

Pinnen eg gir bort er ikkje såå gamle og det er virkelig GODE strikkepinner,
både tjukke og tynne og det meste mellom der.

 

 


Eg har også ei helt ny og skikkelig flotte Strikkepinneveske som eg gir bort….

 

 


…her ser du strikkepinnene noe bedre, men, det er et MEN!

 

Eg tror at både du og eg + de fleste andre sikkert har mer enn nok strikkepinner (At me aldri kan få for mye er en helt annen sak) – Dessuten finnes det sååå mye nytt innen strikkepinner som de fleste av oss har lyst på. Noe som eg vet er at det ofte blir etterlyst givere av både garn og pinner til diverse “senter” eller plasser hvor mennesker møtes og oppholder seg. Har sett at f.eks Krisesentre har etterlyst diverse hobbysaker både til voksne og til barn, det samme har Flyktningesenter og Asylmottak. Eg vet at me hadde et asylmottak her i distriktet tidligere, usikker på om det er der ennå? Har ikkje helt overskudd til å sjekke,
finne ut av og kjøre å levere nå i disse dager.

MEN!! Hvis du bor her i distriktet og kjenner til noen, kanskje du jobber et sted hvor nettopp alle disse strikkepinnene kan komme til nytte så hyl ut! Om dette stedet du evn jobber på eller kjenner til også skulle ha brukt for masse KULE strikkeleker/kosedyr kan du få de også 🙂 Eg vet ikkje hvor eg skal oppbevare de og eg syns de er for fine å bare kaste…Såja, gi beskjed om du kan gjøre noe godt med disse tingene 🙂

 

Nå har eg vært på badet å stelt meg for 3.gang i dag!! Ja nå får det være nok, det er jo tross alt søndag og helg! Vel vel, ble ikkje mye helg på meg gitt, ikkje noe avslappende helg i allefall! I går tok eg jo helt av og rasket alt sommeren bort og fikk på plass høsten. I dag har eg herjet som en orkan inne og akkurat nå kom det akkurat ei å hentet en skikeklig flott Pilotkoffert som eg ga bort på Finn 🙂 Den har jo bare stått “der” og da var det kjekt at noen kan bruke den! Tja, begynner virkelig å bli klar for Hobbylivet ut over høsten nå, blir nok sikkert litt mer ryddings, men i morgen tar eg fri! Eller!! FILLER`n! Hmm Da skal Dib og eg hente en kommode når me kjører til trening, ENDELIG skal eg få et “Møøøbel” inn på kjøkkenet slik at det også kan bli ferdig – Den må bare males først da…det skal Ali få gjøre nede i garasjen! Men nå? Nå blir det strikking 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei sliten og fornøyd Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Skal si du har stått på,wow!!! Ja,er det ikke deilig å ha det ryddig i garnnøstene og strikkeduppedittene? Nå har ikke jeg på laaaaangt nær så mye garn som deg,men jeg har til veldig mange prosjekter altså. Har et ikea skap med glassdør hvor jeg har strikkepinner,heklekroker og duppedittene…haha.Ellers er det heklegarn og strikkebøker der.Garnet oppbevarer jeg i sånne plastdunker med lokk.Greit å ha et lite system i tingene. Vi har da sannelig en herlig hobby……sant ja?

    2. Kanskje høre med Johannes Læringssenter for å få litt strikking inn i inkluderingen? Vet at også DNT har et inkluderingsprosjekt gående, men det er jo ikke direkte mot strikking da. Mer dugnad på hytter og rydde sti, men også sy gardiner og lignende. Vet ikke om krisesenteret, men det har du nok gå rett i. Evt også Røde Kors, men igjen kjenner ikke prosjekter der. Kanskje noen aktivitessentere for eldre?

    3. Imponert, du har jammen meg ryddet😊😊 vet ikke men det er nok kansje et eldresenter ect som kunne trenge pinner. Skole, barnehage? Idag er jeg forresten litt missunnelig på 15 åringen i huset. Hun fikk bursdagsgave av søskenbarnet, de skal på Harm og Hegseth show… Fikk også beskjed om at det ikke var noe for meg 😅😅

    4. Du e kjempeflinke 💪🏻😃. Godt å ha orden i strikkesakene 😀. Godt det som er gjort 😃. God kveld, og god natt 🌸

Siste innlegg