GIVE AWAY – Fargerike Opal Sokker!!

 

Gi meg en O
Gi meg en P
Gi meg en A
Gi meg en L

 

Ka får me då??
OOOPAAAL! Yes All Time Favourite!!
Ingen sokker over eller ved siden, min mening, Opal sokker er de morsomste og beste 😀

 

Som du kanskje har fått med deg så har eg en ganske stor (Dyr?) Give Away gående Her på Bloggen, meeen det ser ikkje ut for at eg får alt i hus innen trekningen på lørdag. Tanken er jo også da å vise hva som kan vinnes, derfor, for å ikkje få dårlig samvittighet legger eg ut en liten “trøste” Give Away bare i tilfellet 🙂 Det blir trekning av den andre Give Away`n altså, men det er muligheter for at den må utsettes til over helga,
dvs det er fortsatt mulighet til å delta.

 

Anyway, nå er me her og her er det OPAL garn!! Det er mitt favorittgarn, og i dag tømte eg ut begge Opalhyllene mine. Eg kunne jo bare gjort det enkelt å plukket ut 2 hele nøster, det hadde vært enkelt for meg, men det vil jo ikkje gi deg noe særlig Crazy sokker. Du hadde fått fine sokker ja, men det er mer gøy med litt sånn KaosSokker, ikkje det? Kaos med system, det er gøy!

 

 

 

 

I hver pose er det ca 1 nøste totalt. Hver pose inneholdet 14 små nøster, hvert nøste veier mellom 5-8 gram. 2 og 2 nøster er like, dvs si: Om du vil kan du strikket deg et par sokker hvor begge sokkene er helt like, og like crazy! Uansett kaos i sokkene er det mange som likevel ønsker at et par skal være like, det er det altså muligheter for her. Du kan selvfølgelig overse at det er 2 og 2 like og bare strikke etter hjertens lyst.
Uansett så blir det et forglemmelig, og unikt par med sokker 🙂

Her er det 2 premier så det blir 2 heldige til slutt. Dvs EG har sittet å sett på GOT og nøstet
opp hele 28 nøster….Jepp, Tante Gal har regjert her i dag *ler*

 

For å bli med i trekningen her må du kommenterer på dette innlegget, som vanlig gjelder ikkje kommentarer på Facebook. Fortell meg gjerne om ditt favorittgarn til sokker. Har du strikket sokker i Opal før? Ble du også hektet?? Om du ikkje liker Opal garn fortell meg gjerne hvorfor 🙂

I tilfellet det blir trekning på den andre Give Away`n på lørdag tar eg
en trekning på denne Opal Give Away`n på søndag 🙂

 

Altså; Søndag 15.mai
Høres det greit ut?

 

 

 

 

 

Det som skjedde i dag da eg tømte alt Opalgarnet ut på gulvet var at denne garnvesken dukket opp….! Alle mine mini Opalnøster og det påbegynte Opalteppe! Dominoteppe ♥ Dette er ren galskap! Hvem strikker et stort teppe på pinnenummer 2,00!?? Ikkje sant! Jaja, nå fant eg det jo, en lapp pr dag eller?? hehe
Kunne jo vært ferdig med dette teppet for mange år siden….

 

 

 

 

….lå nemligen en lapp i veska…Startdato: 4.mars 2010!! Jahaaa ja…12 år siden gitt! Tro hvor mange lapper eg trenger??? Hver lapp er ca 7 X 7 cm mener eg, eg har til nå 16…OFF!!

Vel vel, eg fikk 250 små magneter i posten i dag så eg har litt som skal limes nå!
Blir godt å få bort neste 100 glassteiner fra skrivebordet 🙂

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

71 kommentarer
    1. Jeg har strikket en del i Opal og synes det gir holdbare sokker. Arwetta er også er bra sokkegarn men de blir litt mer slaskete synes jeg. Elsker Sterk og Ministerk 😀

    2. Det kan bli gøyale sokker, flotte farger😍 Har aldri strikket noe i Opal, men har strikket mange par sokker i Sterk som jeg liker godt 😊

    3. Hei

      Første gang jeg oppdaget Opal var da ei dame hadde laget sokkeheftet Angels were Opal. Kjøpte heftet, men strikket lite av det. Garnet derimot har det blitt flere sokker av.

      Mye fine farger og fargesammensetninger.

      Har fulgt deg i mange år og er ofte overrasket når du finner «gamle» ting. Husker jo når du blogget om det og at det er x antall år siden er utrolig. Årene fyker …

    4. Bruker Opal, Fabel og arwetta til tynne sokker. Har masse restenøster som skal bli crazysokker i sommer 😊

    5. Jeg har aldri prøvd å strikke sokker i Opal garn. Har strikket tynne sokker i mange andre sorter garn. Arwetta sokkegarn er det jeg liker minst. Deler seg lett under strikker og er ikke slitesterkt. Drops Fabel derimot er veldig slitesterkt. Håper å vinne så jeg får testet Opal sokkegarn.

    6. Jeg elsker å strikke sokker i Opal og de er favoritten blant slekt og venner 🥰

    7. Opal er definitivt min favoritt og sokkestrikk er midt i blinken for meg. Strikker masse av dem i løpet av året. Bruker my Fabel som restene går i hekleteppene. Holder nå på med teppe 26 på 10 år tror jeg..
      Akkurat nå byttet jeg med noen i USA. Jeg strikker sokker og får noe annet tilbake f.eks sjokolade,drops eller garn..

    8. Jeg strikker ikke sokker, men det gjør Barndomsvenninna. Der er derfor jeg har alle de parene med fargerike sokker.
      Blir med i trekningen og skulle jeg være så heldig å vinne får du adressen til Barndomsvenninna. Hadde vært gøy å overraske henne med pakke i posten

    9. Har ikke funnet ett favoritt sokkegarn enda, har testet mange forskjellige men faller liksom ikke i smak.
      Opal derimot har aldri vært innom tankene, sku gjerne vunnet og testet

    10. Enda en giveaway!!! Jadda, du er bare helt herlig🥰 Nå har jeg ikke strikket så mye i Opal, mest fordi jeg ikke så ofte strikker sokker på tynne pinner. Men liker garnet og har faktisk nettopp kjøpt meg et nøste som kanskje blir sokker til meg selv, men de blir ikke særlig fargerik. Så skulle vært gøy å vinne 👍👏

    11. Hallo i luken.😊 Opal er et kjempefint sokkegarn og jeg strikker sokker til min mann som ikke vil ha noe annet en slike sokker på beina.
      Så der blir det mange fine stripa sokker utav det garnet.
      Her går det i strikka duk for tiden pga jeg er ferdig med babyteppe et Mary’s Royal Svøp teppe. Mye arbeid men moro å strikke.
      Ha en fin strikke kveld.

    12. Fikk meg en god latter av Opal teppet ditt 😂, jeg sitter å syr ferdig ei veske som ble startet omtrent samtidig 😎

      Liker veldig godt å strikke sokker av Opal garnet, og Arwetta er også supert til sokker.

      Hvis jeg vinner, blir det fingervanter av garnet, det har jeg alltid hatt lyst til å strikke.

    13. Har aldri prøvd Opal før, kunne veldig tenkt meg det. Har holdt meg til raggegarn spesielt fra europris til sokker. De blir fine og mottakerne gledelig overrasket: de sliter ut alt men ikke ” mine”. Opal høres veldig fint ut !

    14. OPAL er veldig bra til sokker, og jeg liker også Fabel, Socki Fine og Silja. Har strikket maaaange sokkepar, og det er kjekt kosearbeid. Jeg synes det er ekstra spennende å strikke av restegarn, så derfor hadde det vært ekstra gøy å vinne.

    15. Hei på dere! Har aldri strikka i Opal så hadde vært så artig teste, har hørt så mye flott om dette garnet:)

    16. Må jo le da, med en lapp om dagen i 12 år hadde du fått et gigateppe med mer enn 4300 lapper 😂😂😂
      Jeg har strikket 4 par sokker i løpet av mine ca 50 (+) strikkeår. Alle strikket det siste året – i Fabel.
      Men selvsagt har jeg noen nøster Opal. Ikke så spennende farger, men de ligger i en boks og venter på det rette øyeblikket 😉😍😉
      Ha en fortreffelig hobbykveld❣️
      Klem herfra 🌞

    17. Heisan 😀 for ein god ide! Eg har aldri strikka av Opal, men er ein habil sokkestrikkar, og mannen min har ikkje hatt anna på beina enn heimestrikka sokkar på mange mange år 😀 Viss eg IKKJE skulle vinne, så skal eg gjere noko liknande med alle restenøsta eg har liggande av sokkegarn 😀 med viss eg derimot skulle vinne, så blir eg kjempeglad 😀 😀

    18. Opal er supert til sokker! Liker godt sokker som er tynne nok til å få plass i sko, så då er Opal et godt alternativ 😊

    19. Aldri strikket i Opal 😔 men elsker å strikke sokker. Strikket av mye forskjellig garntyper, liker silja til tynne sokker, billig slitesterkt garn og mange flotte farger. Lykke til med alle dine prosjekter 😁

    20. Åh, sokkestrikking🤩Før kunne jeg virkelig ikke fordra akkurat det. Det hadde selvsagt sammenheng med at hælen ikke ble bra. Nå har jeg lært meg hæl forlengst og synes det er flott med fargerike sokker🌞Har en forkjærlighet for “Stripy”, det tynne sokkegarnet man kjøper på Spar i alle mulige fargekombinasjoner😍Opal er helt ukjent for meg, så “Ja, takk” det ønsker jeg å prøve🤩
      Du er kjempesnill som lar oss som leser bloggen din få så mye fint❤Ønsker deg en fin kveld🌞

    21. Aldri prøvd opal sokkegarn 🥴 mitt favorittgarn er socki fra adlibris 😊 det holder seg godt og kan vaskes på 40 grader 😊

    22. Elsker fargerike sokker! Har strikket noen par sokker av Opal, men alle er blitt gitt bort😉
      Ellers har jeg ikke noe direkte favoritt sokkegarn, men liker Sterk veldig godt om det skal være litt tykkere sokker.
      Krysser fingrene 🤞🙂

    23. Jeg har aldri strikket med Opal. Liker godt å strikke sokker, så det hadde vært gøy å prøve dette garnet🤩

    24. Opal er absolutt første favoritt til sokker 😍 deretter kommer arwetta og sterk🤩 og her har du jo valgt en nyyydelig bukett av farger som vil bli aldeles fantastiske i crazy socks 🤩😍🤩

    25. Eg har aldri prøvd opal siden eg ikkje er noe sokkestrikker🙈men det hadde vært kjekt å prøve

    26. Har ikke prøvd Opal, men det kunne jo være morsomt med crazy sokker 🧶😃🌞

    27. Jeg strikker veldig mange sokker, mest til meg selv og noen til familie og venner. Bruker forskjellige typer garn, alt fra opal til arwetta og sterk samt andre garntyper jeg kommer over. Strikker ensfargede sokker, sokker med masse mønster og sokker med hullmønster. Kunne gjerne tenk meg et par sokker i maaaange farger 😂

    28. jeg elsker og strikke sokker, det er fine presanger for familie og kjente.

    29. Hei.
      Strikker sokker/her sier vi lester, i tynt sokkegarn, ikke så nøye hva det heter.

    30. Hei! Sisu med forsterket hæl synes jeg fungerer bra 🥰

      Hilsen Cecilie.

    31. Sokker er ennå for komplisert for meg. Om jeg vinner, ja da skal jeg jaggu meg prøve på et sokke prosent.

    32. Hei😊
      For øyeblikket er jeg hekta på novita 7 brødre garn til sokkestrikking mi.
      Opal garn har jeg ikke strikket sokker av enda, men jeg prøver gjerne 😊

      Elisabeth

    33. Tynne sokker strikker jeg helst i Mini Sterk. Til tykkere sokker liker jeg sokkegarnet fra Hillesvåg. Men lite slår fargene til Opal da 💙💚💜

    34. Opal er et garnmerke jeg godt kunne tenke meg å prøve.🧶🧶

    35. Strikket mye sokker, aldri Opal. Hadde vært kjekt å prøve. Noe håndfarget garn fra NorwayKate og selvfarget garn fra Fortuna er de store favorittene. Engelsk sokkegarn er høyt oppe på lista mi.

    36. Har ikke strikket i Opal, men det var freshe farger🤩 Blir rene godterbutikken!! Strikker gjerne sokker 👍

    37. Elsker tynt sokkegarn og mine favoritter er Arwetta og Fabel. Har et par nøster Opal, sort og hvit. Har ikke kommet så langt at jeg har brukt dem da jeg ville foretrukket noen “spenstige” farger i tillegg. Dette er omtrent like velmodnet som dine nøster. Slenger meg derfor på din give away, så får jeg kanskje prøvd dette garnet du er så glad i.
      Klem fra Liv

    38. Strikket mange sokker i sterk, har ikke prøvd opal. Så gøyalt med sokker som «sukkertøy».

    39. Restegarnssokker, eller sokker med msnge farger og mønsterstriper er de koseligste sokkene🙂 Opal tror jeg ikke jeg har strikket sokker av…. enda😄

    40. Har aldri strikka sokker i Opal så det hadde vore kjekt å gjera.. Er litt altstrikkande når det gjeld sokkegarn, Fabel,Flora, Arvetta, sokkegarnet frå Hillesvåg og Rauma sitt…. Strikker sokker av det meste eg, til og med LettLopi har eg strikka sokker til meg sjølv med 😊

    41. Jeg har endnu ikke strikket i Opal. Regia og Gründl Hot Socks er indtil nu mine favoritter – de er begge meget slidstærke.

    42. Har aldri prøvd Opal, så det hadde vært midt i blinken. Herlige farger. 😊

    43. Jeg elsker å strikke sokker av sånne smårester, så denne premien hadde vært helt midt i blinken for meg.

    44. Ikkje noko favoritt garn til sokkar enno, men kan jo bli Opal! Skal kjøpe det neste gong det skal strikkast sokkar!

    45. Min mor har strikket ” sommerlesta” i opal til meg. Blir for tynt garn for min nakke. Kanskje jeg kan strikke sokker til småjentene i familien. Blir uansett lad for garn i posten!!

    46. Har aldri strikket sokker, så jeg har ikke noe favorittgarn (enda). Men elsker alle fargemulighetene på opal 😁

    47. Jeg har et par sokker i Opal. Godt garn å strikke med.
      Du kan strikke et babyteppe av dominoteppet du har startet på.
      Da blir det ikke så mange lapper å strikke.

    48. Enig, Opalgarnet er det beste garnet til tynne sokker, og Regia! Har 2 i familien som ikke får nok av tynne sokker. Ankelsokker til min datter, og svigersønn. Og sokker med lang vrbord til en venn. Og da bruker jeg bare Opal og Regia 😊

    49. Opal høres ut som et godt garn. Har faktisk ikke prøvd det,men gjør det gjerne. Liker p strikke sokker, for de blir ihverfall ferdige🥰👍God helg og ha en flott 17.mai 🇧🇻

    50. Jeg elsker tynne sokker, men har strikket flest i Sisu. Hadde vært gøy å strikke med Opal i alle de flotte fargene 👏🥰

    51. Har strikket mange sokker i opal og liker det. Ellers strikker jeg i Arvetrta, Silja, Ola raggegarn eller andre typer sokkegarn, har prøvd det medte.

    52. Flotte fargar som kan motivere til sokkestrikking, for det hadde eg trengt for å kome igang , å strikke sokkar er noko eg har tenkt på å lære meg😅🥰

    53. Aldri strikket i Opal, men hørt veldig mye positivt om det! Hadde vært spennende å prøv å strikke sokker med det!👍🧶

    54. Har strikket i fabel og arwetta, aldri prøvd opal. Det hadde vert kjekt å prøvd det 🌞

    55. Hei, klart jeg har lyst å vinne opal garn.tror det blir fine sokker.ønsker deg en fin helg 🙂

    56. jeg elsker flerfarvet garn og køber jævnligt garn ved små håndfarvere, men opal kan også noget💚💚💚

    57. Jeg har ikke prøvd Opal, så det hadde vært kjekt å gjøre. Rester og små nøster er det beste jeg vet!
      Fortsatt god helg!

    58. Opal har eg ikkje prøvd, har strikka sommar i Sterk – vart fine dei men ikkje so slitesterke. Hadde vore kjekt å prøve Opal

    59. Jeg har ganske mye opal liggende og vente på og bli sokker i garn lagret mitt. Både tynt, litt tjukt og med glitter i. Har strikket noen par sokker og bare elsker garnet og sokkene 😊

    60. Ønsker meg denne 😊. Aldri prøvd Opal. Ha en nydelig søndag 😊. Mvh Trine

    61. 😀 Det hadde vært kjempemoro å vinne dette garnet. Har aldri strikket av OPAL noen gang, så det hadde vært spennende å prøvd. Det var fantastisk flotte farger. Kos deg i helgen, og ha en fin 17. Mai 😀

    62. Har ikke strikket med Opal før, bruker en del Sisu og er ganske fornøyd med det. De par siste årene har jeg strikket en del sokker og liker veldig godt å strikke forskjellige sokker fra gang til gang. Ha en flott søndag og en fin 17. mai🇳🇴

    63. Jeg har aldri prøvd garnet Opal, så det har vært spennende å fått prøvd det 😍 Liker veldig godt sokkestrikk. Jeg bruker ullesta året rundt og døgnet rundt så det er alltid et par lesta på pinnene 😊 Du må ha en fin 17. mai 🇸🇯

Siste innlegg