GIVE AWAY! -Hva skal vi strikke??

 

 

Off a meg! Sånn kan det gå…er lenge siden eg har vært på en skikkelig garnbutikk, men det var eg i dag! Hadde god tid før legen så eg svingte innom en for meg ny Garnbutikk ute på Randaberg…Skulle kun ha en liten rundpinne…Vel, der tok eg feil…i den butikken var det mange gode tilbud, ja de var faktisk så gode at eg kunne ikke bare gå forbi…Mine Sterk er jo et fantastisk herlig garn og ikke minste ganske dyrt! Kan strikke alt av dette, ja t.o.m sokker! Eg begynte først å plukke 2-3 nøster og tenkte på sokker, men så tok det bare av og eg hadde både genser, kjole og teppe i hodet på en gang, teppe blir det nok aldri da….Jaja, svinset ut av butikken med nærmere 50 nøster…(50% på garnet) N Å har eg seriøse plassproblemer om eg skal overholde egne regler om det der garnlageret….Nå må noe bort og ut,
den ryddinga tar eg en annen dag…

 

 

 

 

Siden eg garantert ikke kommer til å strikke opp alle nøstene dette året lager eg like greit en liten Give Away i dag! Eg har uansett mer enn nok om eg bestemmer meg for å strikke et stort plagg, som f.eks kjole
Så hvis du er glad i Mini Sterk er dette noe for deg! Har laget til 2 poser med 4 nøster i hver, der er det nok til både sokker, votter, lue eller hva du nå vil strikke 🙂

Eneste du må gjøre er å skrive en kommentar under dette innlegget, som vanlig regner eg ikkje med kommentarer på Facebook. Du kan jo f.eks fordelle meg hvor kaldt det er hos deg,
eller hvor mye snø dere har! I dag har me faktisk hatt litt + grader!!

 

Trekker 2 vinnere først kommende søndag (14.januar)

 

 

 

 

Fikk en garnpakke på døra tidligere i uka også…PT5 fra Rauma! Eg har jo leeenge trodd at det garnet var gått ut, men det er det altså ikkje! Når eg kjøpte dette tenkte eg jo på Still Light Tunic, men får nå se….
legg merke til fargevalgene mine…Noe er endret seg på den fronten altså 🙂

Ok, da ble det litt shopping i dag altså, på vei til legen. Gikk greit hos han, var ikke vondt å fryse den der hekkens fotvorte, han måtte gjøre det 2 ganger. Ååå men inni granskauen det ble vondt etter på! Ble vondere og vondere og det var litt sånn Bob-Bob å kjøre bil, flekke av meg skoene når eg kom hjem…Nå først kjennes det ut som det roer seg litt. Han sa det ville gjøre vondt i dag, men bedre i morgen osv...
Måtte eg aldri får en fotvorte igjen…Herregud for et styr! Nå skal eg bygge en papegøye!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

87 kommentarer
    1. Herlig give away!
      Hos oss er det ca 80 cm snø, og det har vært kaldt (minus 26) i flere dager, men i dag har det faktisk vært oppe på minus 10. Det er vi fornøyd med 🙂 Savner sommer og varme…..

    2. Her er det +2 grader, og nydeligt vær ☀️.
      Mini Sterk er ett herligt garn, som jeg vil strikke sokker, votter og lue til barnebarn ❤️

    3. Det var da søren, trodde du skulle strikke noe og gi bort 🙈😂🐰 -5 grader i dag, i morgen skal jeg våge meg ut på tur.

    4. Så arti med salg
      Her var det faktisk +6 grader, nesten som en sommerdag, var -26 for ett par dager siden.
      Brøyteskavvelen utenfor her er godt over to meter høy 😳

    5. Å så flott garn du vil gi vekk 😊 Her er det rett over 0gr og ikkje snø….. Er meldt regn, kanskje det vert snø istaden 🤩 Hadde vore greitt med snø for å lysa opp morgon og kveld.

    6. Hei her på andra siå er det nå +4 føles fremdeles som minus spinnglatt i gadå 👍❤️

    7. Hei. Har aldri strikket med sterk, så det ville være morsomt å prøve. Her i huset går det for det meste i Rauma finull og nøstebarn tynn merino.
      Ha en fin kveld.

      1. Her på Stord har det vært rimelig «varmt» idag tror eg pluss grader. Eg har ikke vært ute å trent den soste uka pga en kiip lungebetennelse. Men nå tenke eg det bare kan gå oppover i 2024. Sterk er et garn det går mye av her brukes til det meste. Håpa du får styr på den fotvorta di og komme deg på tur igjen. Lage deg en fin kveld❤️

    8. Fint vær i Haugesund idag, 5 plussgrader og sol😎 fikk litt vårfølelsen, så måtte kjøpe noen primula med hjem🌺🌺

    9. Give away 🤩 Aldri opplevd å vinne noe slik, men tanken er jo gøy. Ville brukt garnet til hekling da jeg ikke kan strikke. I dag har vi faktisk hatt en plussgrad her, etter at det var -12 ved leggetid i går.

    10. du er ikke sann ,men eg skjønner jo deg også , mini sterk er et garn jeg aldri har prøvd så det hadde vært spennende :=)og hos oss er det skyet og 2+ ute ,bittelitt regn i dag men ikke noe å snakke om

    11. Mange herlige farga du har funnet🤗her har vi hatt kuldeperiode, men akkurat jo er det 0 grader og sny😣

    12. Du verden! I motsetning til deg har jeg slanket garnlageret mitt kraftig! Over 20 nøster gikk med til diverse julepresanger som sokker, luer og til og med ei ullbukse av rester pluss noen “ukurante” farger, les diverse lotkode slik at det ikke var mulig å bruke så enkelt. Kanskje de nøstene kan redusere ukurant garn i mine gjemmer!

    13. Sterk er et nydelig garn å strikke med. Du har gjort et kupp😍 Bruker garnet mye til småstrikk, sokker blir så varme. Flott gave du gir bort😍 Her er det 10 minus og flott vintervær 😊

    14. Her på ‘Palmekysten’ ble det meldt opp mot +2 idag, måtte ‘ta til takke med’ -0,9 på det ‘varmeste’ *S* Men deilig lys idag *S* Fin liten tur ut på sykkelen gjorde godt langt inn i sjela *S*

      Kjenner ikke Mini Sterk, men liker alpakka. (Har en søster som ikke tåler saueull i noen form) Kanskje en Dobbeltstrikket lue til meg selv ville være tingen?

    15. G’kveld! Veldig snilt av deg å gi bort så flotte gaver😘 Nydelige farger på garnet! Her i Oslo har det vært pluss/minus 0 i dag (men det er meldt kaldere igjen…). Deilig etter forrige helg som var iskald🥶 kulderekord med over tretti kalde❄️⛄🩵 Var et par tre dager jeg ikke luftet et sekund🤭 og jeg(!) brukte sokker i gamle, varme selskinnsstøvletter jeg fant langt inne i boden, sokker har jeg ikke brukt på tyve år😊 Hilsen Line i Oslo.

    16. Oioi..elsker Mimi Sterk. Ikke så veldig kaldt her i Bergen i dag, vi har vært over 0😃 litt kaldere no på kvelden da. Vi har ikke snø, men skøyteis det har vi. De fleste vann har tjukk, blank is🙂

    17. Akkurat nå er det 3 grader her, men det blir nok kaldt til natten. Litt trekk fra nord😀🌥🌜

    18. ååå Sterk er en av mine favoritter, elsker sokker i det garnet🙌 Her på Romerike er det mye snø❄️ men ikke kaldt nå -1. I helgen hadde vi -26 brr❄️ Godt å fyre da🔥 Ha en fin kveld og god bedring med fotvorta di.

    19. Hei 😊

      Sterk er et godt garn både til genser og sokker. Her i Haugesund er det ikke snø, men vi har hatt minus grader en stund. Var + 1 grad når jeg kjørte fra jobb i ettermiddag. Ha en fin helg. Glede meg te å se ka du strikker

    20. Natt til lørdag var det -31 og i dag er det+2. Men er spådd kaldt igjen til helgen og utover uken. Så her er det tykke ullklær som gjelder.
      Ca.80 cm snø.

    21. Hei. Har vært mye kulde i vinter, men nå er det +2 grader og regn.
      Nydelige farger på garnet du gir bort.

    22. Barnebarna mine kunne fint fått noe kjekt med de flotte fargene. Startet opp med en barnegenser etter tur rundt Mosvannet i -1 gr i kveld. Glad jeg ikke har fotvorte!

    23. Her er det 4-5 varmegrader, sørvest kuling med byger som varierer mellom snø og regn. Et herlig vær å være inne i og strikke lester i mini sterk. Må kanskje ha lue og votter også..

    24. Så flott garn og farger, hadde gjort seg med noen varme votter eller sokker når gradestokken synker til under -10

    25. Åhhhhh, nå ble jeg skikkelig shoppesjuk 😍 Har sååååå lyst til å strikke noe til eldstesønnens 40-årsdag – og du bretter jo ut bilder av AKKURAT de fargene som han kler/bruker! Brun/beige, oransje/rust, turkis – og gjerne lilla 😍
      Men…. Lommene er skrapa etter jula (ikke fordi det er så mye der til vanlig heller), og Jorun har lagt ned 😭
      Nå blir det vindusshopping altså (som datter på 20 sa igår, da ho jaktet skjørt på det store internettet 🤔😂

      Nå har jeg flytta på snø i dagesvis. Stor gårdsplass, lang bakke/oppkjøring, flere verandaer….. Lagde snøkuber med spaden i størrelsen 30x30x40cm som jeg “katapultiserte” over rekkverket. Solide saker, for etter ca 6 meters fall var fortsatt flere av dem ganske inntakte. Da jeg kom inn til gubben sa jeg at jeg hadde sløset med bygningsmaterialer, for vi kunne bygget en romslig iglo av de kubene 😂😂😂

      Idag var det t-skjortevær, -2 grader og sol, heeeelt nyyyydelig. Det skal bli kaldere igjen, det er helt greit for meg. Når snøen først har kommet, og stort sett er ryddet, er regn og mildvær det siste jeg ønsker. Og nå har jeg bestilt nye piggsko, så da håper jeg på fine turer i skogen framover!
      ❄️🌲🌲❄️😍❄️🌲🌲❄️

      Ha en kreativ natt, Vibbedille 🧶🖌️🧶✏️🧶

    26. Alle tiders garn. Det er 6 grader her idag . fint og kose meg med og strikke lodder

    27. Det garnet har jeg aldri prøvd, men ser for meg mange fine vottepar og sokker 🤗 Liker å ha dette liggende på lur i tilfelle det blir behov for en gave til noen 👍
      Her i Trøndelag har det regnet og vært mildvær,5-6 gr, og is og masse overflatevann 🫣 Meget utfordrende å kjøre, spesielt på kveldene. Men, nå har vi begynt på et nytt år, og da går vi MOT vår og sommer 👏🤩
      Ha en fortsatt fin kveld,og god helg 🤗 Håper foten blir raskt bedre slik at du kommer deg ut på turer igjen!! 🥰

    28. Sterk og Mini Sterk er utrolig mykt og godt. Fargene er lekre sammen.
      Flott farge du har valgt i PT5, jeg strikker jumper akkurat nå i dette garnet.
      Været er jo som et eventyr her i Stavanger, ble rett og slett for varm på turen min idag.

    29. Mildvær her på midten, i bøtter og spann. Sokkestrikking, helt klart. Stort ønske om langsokker…

    30. Kaldest var det nok i helga da gradestokken viste-27. Noen dager nå har det vært rundt 11 grader. Begynner å bli lei kulde og snø.

    31. Liker godt både Mini og vanlig Sterk godt, så av dette garnet hadde det nok blitt sokker eller lue
      Idag har vi vel hatt ca 5 plussgrader, har hatt et par dager med noe regn, så det meste av isholka rundt huset er heldigvis borte👍😁

    32. Her har det faktisk vært på 0 grader idag, etter mange dager med rundt -25!
      «Varmen» blir imidlertid kortvarig, da det fra imrg skal bli skikkelig kaldt igjen!
      Fin temperatur for å kose seg inne med fyr i ovnen og strikking da!

    33. Farlig å dra innom garnbutikker. Her var det mye lekkert garn. Håper du husket å kjøpe rundpinnen ellers blir det vel en tur til. likte fargene du har satt sammen. Dette er meg.
      Og været. Ja det er som det er og veldig uforutsigbart. Ble jo lovet mildere, ja til og med plussgrader. Slik ar det ikke blitt, men er fornøyd med sol og minus 6- 10 grader. Er jo rene sommeren i forhold til minus 15-20 som vi har hatt. Og snøen som falt har blitt liggende. Er blitt lovet mer til uken men håper de tar feil der også.
      Nå er det nok.

    34. I kveld/natt er det «bare» -9. men vi har hatt det skikkelig kaldt en uke nå.
      Men nå er det meldt mildere noen dager.
      Og snø har vi i massevis. Skikkelig vinter med andre ord.
      Og skulle jeg være heldig og vinne, blir det garantert sokkestrikking her. Jeg er glad i og strikke sokker.

    35. Mini sterk høres flott ut, og foten blir nok bra fort 😊 Jeg frøs bort ei på egenhånd, og borte vekk ble den!

    36. ser de har tilbud på den lokale garnbutikken her også. Holder meg fast i veistikkene når jeg går forbi😂 Mini sterk er nydelig til så mye, men i år må sokkeproduksjonen økes🙂 I Lofoten har vi vær som vakler mellom frost og regn. Masse vind🥴 Frisk å gå tur, men godt å sitte inne å strikke også😊

    37. Mini sterk er så godt garn å strikke med. Har strikket barnehagesett til snupp og det er veldig godt. Må snart strikke et nytt. Her i nord har vi hatt en veldig fin vinter, har hatt stabilt kaldt og masse snø. De siste dagene har masse regnet bort og det som er igjen er blitt speilblank is, det er så glatt! Nå er det meldt mange minusgrader i flere dager.
      Håper foten din blir snart klar for tur igjen!

    38. Flott farvesammensetting i de garnpakkene 🙂 Ikke så kaldt her på toppen av Norge. Minus 6, men føles som minus 12, sier YR. Godt med sne. God gammeldags Finnmarksvinter.

    39. Nydelige farger. Her i nord (Narvik)er det i dag null grader,men det melder kaldere vær.Kom en del snø i går.men vi har ikke de store mengdene.

    40. Her har vi gått fra 15 minus til 3 pluss, og snart er all snøen er borte og det har blitt farlig glatt ute. Best med brodder på! Ønsker deg en god helg! 😊

    41. kor nydelege farger — rett og slett elsk 😉

      Her går det i sokkestrikk og i litt genser strikk.
      Vi trenger jo litt ull og varme på disse kalde vinterdagene – her har det vert 19 minus, men no er det 0 og regn ute og ikkje minst såpeglatt …

      Ha ei fin fin helg – smil

    42. Akkurat nå er her -9 så er kaldt og vi har en del snø også.Nydelige farger,tenkte på sokker når jeg så garnet. Ønsker deg en fin dag 🙂

    43. God morgen.
      Minus 4 grader i dag, mildt sammenliknet med forrige fredag, da var det minus 27!
      Flotte farger i et nydelig garn, votter eller vanter hadde blitt flott i disse fargene.
      Ha en fin dag og god helg. 😊

    44. Nydelige farger på garnet.Har ikke prøvd mini sterk før,kunne tenkt med å hekle sokker og hals.H en strålende dag 🌻🌻🌻

    45. 11 kalde her..
      og 75 cm snø.
      bestilt mere ved..20 sekker. gått masse denne vinteren.
      Fint sokkegarn.
      All mulig god bedring med foten

    46. Åååååååååååhh!! 😍🤩😍 Enn å ha fått tak i fire nøster med deilig, varmende Mini Sterk da! Da skulle jeg strikka matchende votter til meg og snuppetuppa! 🤩 Ellers er det ikke så veldig kaldt her i ett regnvått Trøndelag akkurat nå; 4 plussgrader, plaskregn og ishålke etter 2 måneder med vekselvis noen dager sprengkulde (15-20 minusgrader) og en uke eller to med plaskregn… Nesten bedre med 15 minus, for da er det i det minste pent og klart vintervær. MEN; åkke som var jeg ute med hunden i 2 plussgrader og regn i dag tidlig, en kjapp gåtur på 40 minutter, da er både hode, kropp og hund klar for en ny dag! 🤩
      Ha en fortreffelig helg, fine du!

    47. Nydelige farger😀Her har det nå begynt å regne etter en kuldeperiode. Med regn som fryser på bakken er det best å holde seg inne 😀

    48. Igjen slår du til og bekrefter opplevelsen av at du er et enormt raust menneske.

      Her er det 5 varme og “pissregn”, all den fine snøen vi hadde har regnet vekk i tide til nye runde med kaldt vær..

    49. Her i Danmark er det begyndt at tø efter den store snemængde i sidste uge

    50. Tjukk tåke og lett regn i Bergen. Flott vær til innkjøp av gudene vet hva man trenger til å feire 60-årsdagen min. Kjole i boks, mat er planlagt. Så er det bare å glede seg til koselig samvær med familie og venner

    51. 2,4 plussgrader her nå og måtte det vare og bare stige til vår🥰
      Sier jo aldri nei til garngiweaway🥰
      Flotte farger.

    52. 9 kalde grader på hytta, litt over halvmeteren med snø, heilt greit det ❄️ no strikking og ein kaffikopp framfor ovnen 🙂

    53. Mini Sterk er det beste garnet😍
      Her ligger det på minus 12-15 nå, med
      har vært nedi minus 28, og det er for kaldt altså🥶 Ikke er det så mye snø heller,
      kanskje 10 cm
      Satser på at den værste kulda er over for denne gang!
      God helg!

    54. Kjempefine farger på garnet. Ute er det -2 ,ingen nedbør heldigvis. Ønsker deg ei flott helg.

      1. Mini sterk er nydelig garn. Tenke det hadde blitt noen nye votter hvis jeg hadde vunnet 😊

    55. 0 grader og ett snødrev. 10 cm snø etter 5 dager med pissregn. Jaja – sånn varierer der🙄

    56. Her er det minus 4, noe som er forholdsvis mildt til å være januar
      Vi har vel 30/40 cm snø, og det er også ganske lite. Men det er jo fortsatt lang tid igjen av vinteren

    57. Wow, en ny giveaway allerede🧶😍. Takk for at du nok en gang deler av din tid med spennende strikke-oppskrifter og “overskuddslager” av garn❣️.
      Her er det “bare” -8°❄️😅. Forrige fredag var det -26°, noe som førte til at vi våknet opp til frosne vannrør lørdag morgen 🥴. Heldigvis er alt ordnet nå. Ønsker deg et godt og kreativt nytt år 🧶🥾🧤🧋

    58. det va en skikkelig smell ja 🙈. hos oss på Bardufoss e det bare 12 minus no, men i løpet av helga/neste uke e vi lovet ned i 30 kalde. snø har vi ikke så mye av etter skikkelig regnvær tidligere i uka, men nok til å kunne bruke både bortover og nedoverski.

    59. Så ikke denne før nå, så spennende 🫠.
      Her på Kongsvinger kom det inmari mye snø på en gang. Så ble det veldig kaldt lenge, rundt minus 26🥶. Akkurat nå snør det og er -6 grader. Sitter i sofaen og drømmer om garn og leser blogg😎

    60. Å,så fint garn! Her i Bergen er det plussgrader i dag, og det har regna! Det er meldt kaldere og snø! Godt eg skal til syden på onsdag! God helg !

    61. Tenk om jeg er en av de heldige.
      Prøver å bruke opp det jeg har på restegarn strikking, men det minker jo aldri ‘på lageret’😳
      Sludder i sted i Bergen.

    62. Her i Oslo er det 2 blå. Litt snø. Du har en blogg jeg leser hver dag. Jeg strikker mye sokker til prosjektet Sokker som varmer. Da hadde Mini Sterk passet perfekt. Ha en fin helg

    63. Herlig med garn og pinner når det er surt og regn ute. Men dagene blir lysere og lengre for hver dag.

    64. Nydelig garn. Hjemme hos oss var det nok 50 cm sne, men etter mildværet krympet nok 10 cm. Vinter er det åkkesom, og det kommer det til å bli lenge. Er på hytta nå, og fikk logget nesten en mil på ski i dag. Reeeelativt fornøyd med det, altså. God lørdagskveld fra Birgitte

    65. Mye snø i Drammen, men har ikke målt i Hagen. Strikket jakke til meg selv i det garnet . Har en del grått , så kanskje det blir en vest hvis jeg vinner.

    66. Det er ikke så kaldt her hos oss denne helga, men neste uke skal det visst bli tosiffrede minusgrader igjen. Skikkelig vinter i år!

    67. Bor i Finnmark hvor vi har vinter fra oktober til april/ mai. Hadde vært fint å vinne garn så jeg kan strikke meg noe varmt og godt 😊

    68. Så fint med give away! Takk for at du er så gavmild 🥰. Er jeg heldig, så kommer jeg til å strikke sokker av det garnet. Er så mange fine oppskrifter å velge mellom til det. Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    69. Hei
      du e gal,men så kom eg på at sånn e det for mange. Farlig med garn på tilbud,men en får alltid bruk for det som regel eller til giveaway som du må gjør. er fantastisk fint gjort av deg og vil veldig gjerne ha en pakke da jeg aldri har prøvd dette garnet du snakker så varmt om😊

    70. 14 januar???? Og jeg som ikke så innlegget før i dag! *hulk*
      Jaja. Håper den som vant ble skikkelig glad. 🙂🥰

    71. Hei 🤗Dette garnet har æ ikke prøvd ennå 🤔 Her i Trøndelag har det vært mildvær med regn og plussgrader. Det har resultert i at æ er veldig glad for at æ har flere par med piggsko og masse strøsand no når det er speilholke og glatt 🫣

    72. I Åfjord, på Fosenhalvøya, har snøen regna bort de siste dagene. 8+ i dag.. Passet meg utmerket da hverken mannen min eller jeg er i stand til å måke snø for øyeblikket. Regner med at vinteren kommer tilbake før vi vet ordet av det, -det er i allefall normalen,- og da håper jeg snømåkeformen er på plass igjen også… Inntil da, blir det mye lesing og strikking😊

Siste innlegg