GIVE AWAY – Koselige PåskeStrikke Gaver

 

Ok, nå er det CA 9 uker (for noen 10 dvs de som jobber man-ons) til Årets Fresheste FERIE! Nemlig PÅSKEferien 🙂 EG elsker Påsken! Eg er glad i jula, men det er noe med å pynte i alle de friske fargene sammen med masse tulipaner til Påske 🙂 Det er VÅR liksom og alt er så lyst og fint, ikkje det? Ja og siden det er sen påske kan eg også begynne å tenke på å så frø 🙂 Men men, nå var det ikkje helt DET eg skulle fortelle, nei nei. Hvis du har tanker om å strikke litt til påske, ja litt ny påskepynt f.eks så er det jo kjekt å være ut i god tid.
God Tid = f.eks MANGE kule Høner, erru med?? *ler*

Så ja, i dag har eg vært å SHOPPA! 🙂 Lenge siden at eg egentlig har vært inne på en butikk å kjøpt garn så det var en herlig følelse! Turen gikk til Nille, en av mine favorittbutikker ♥ Garnet er selvfølge Linde Garn og eg elsker det! Dette er et perfekt garn til formålet (eller til det du måtte ønske å strikke).
Total har eg laget til 4 deilige GarnGaver ♥

 

 

 

 

2 av pakkene er i REN ULL (Ikkje superwash). Nøstene er på 100 m, strikkefastheten er 22 m på pinne 4,
men på prosjektet eg tenker på vil eg anbefale max pinne 3.
Den ene pakken er i fargene: Svart, Grå og Hvit, den andre pakkene er i Turkise, Gul og Hvit

 

 

 

De 2 andre pakkene er i TYNN ULL. 80% SW ull og 20% Nylon. Et nøste er på 175 m og strikkefastheten er 27 m på pinne 3. Med tanke på prosjektet eg tenker på vil eg anbefale max pinne 2,5. Her har eg også en pakke som er Svart, Grå og Hvit mens den andre er i Hvit, Cerise og Gul 🙂 Nå skal det blir Påskepynt og masse kos 🙂

Av 3 nøster vil du kunne strikke flere Høner. Etter hvert bare bytter du rundt på hovedfarge og mønsterfarge 🙂

 

 

 

 

Hver gang eg har Give Away hvor premier er garn får eg meldinger som dette: “Det er jo enkelt for deg å ha fine Give Away, du bare får alt garnet gratis!”. Derfor ville eg bare vise at I DAG har eg kjøpt garnet for mine penger fordi eg ville bruke denne type garn fordi det er superbra til det som skal strikkes. Å ja, eg kunne kjapt sendt en mail til enten House Of Yarn eller Sømsenteret og fått tilsendt det eg trengte, men det skal du vite: Selv om eg er ambassadør og i grunnen KAN bestille det garnet eg ønsker så er det absolutt noe eg ikkje alltid gjør. For meg så sitter det faktisk langt inne å spør etter noe selv om eg vet eg kan, så eg benytter meg av det når det virkelig er noe har lyst på. I dag ville eg spandere dette på dere fordi da føler eg at EG gir bort noen gaver, skjønner?
I tillegg kommer jo porto på 55,- pr pakke og det er uansett noe eg betaler hver gang,
enten eg kjøper garnet selv eller får det.

Hadde eg kunnet så hadde eg gitt en gave til alle 🙂

 

 

 

Foto og Design av Bente Presterud

 

I tillegg får alle de 4 som vinner garn tilsendt oppskrifta på disse FANTASTISK morsomme og fine hønene av Bente Presterud! SÅ ja, da har du en komplett PåskeKOOOSE Pakke som du kan kose deg med enten før påske, eller om du sparer den til ferien 🙂 Eg er som du vet i gang med høne nr 2 og de er IKKJE vanskelige, godt forklart i en god oppskrift – Altså: Intet problem å rapportere 🙂 Foreløpig går mine Høner i svart, hvit og grått, derfor laget eg til også disse fargene i gavene. De blir veldig fine! Om du strikker de i tynt eller tykt garn velger du selv.
Eg strikker mine enn så lenge i Finull og det tilsvarer ca det som heter TYNN ULL i gavene her. Har også planer om å strikke noen i samme type garn som REN ULL. Uansett hvilket garn du bruker anbefaler eg å bruke tynnere pinner enn normalt, du bør strikke litt tett med tanken på vatten du skal fylle hønene med 🙂

 

EASTER CHICKENS NORWEGIAN STYLE
Ca 10 cm høye
Norsk og Engelsk strikkeoppskrift

Hvis du vil strikke ei høne nå med en gang
så kan du kjøpe oppskrift på linken over her 🙂

 

Ok, hva må du gjøre får å delta i denne Give Away`n?
Tja, det er jo snart Påske som sagt så da lurer eg på HVA du liker best med Påske,
eller hva liker du aller best å få i Påskeegget?
Skriv kommentar under innlegget her, kommentarer på Facebook regnes ikkje med.

Hmm skal me si me lar denne gå til neste fredag? Me har jo goood tid, ikkje det? Det gjør meg!
Dvs eg trekker 4 vinnere FREDAG 31. JANUAR!

 

 

 

* * * *

Nå har eg inntatt kwellroen! Siden eg var så vanvittig tidlig oppe i dag stupte eg under dyna igjen ca kl 9 og eg sov helt til kl 13!! Hele dagen føltes som amputert, men siden Amira var hjemme så fant me ut på at hun og eg skulle ta helgehandelen. Ble noen koselige timer på shopping 🙂 Nå er me hjemme alle 4 og det er ikkje ofte det skjer lenger og alle har fri hele helga så dette blir masse kos. Det er kun Dib som skal på Julebord på lørdag. I morgen skal eg på SUS (Nyreavd) kl 13 så da er det ut på tur igjen, skal også handle for mor mi, mulig Amira og eg tar oss en runde også. Får se hvordan morgendagen blir 🙂 Men nå? Nå skal det strikke høner!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

214 kommentarer
    1. Det beste med påsken er å sitte ute med strikketøyet i solveggen, spise påskemarsipan og få alle ungene hjem. Da koser jeg meg da.

    2. Fantastisk giveaway.
      For mig er det bedste ved påsken vores årlige familie-påskeægs-jagt. Vi gemmer
      200-300 chokolade påskeæg rundt omkring i haven/på grunden, og så går den vilde jagt til stor glæde og fornøjelse for både børn og voksne.

      1. Det koseligste med påsken er at alle kommer hjem <3 Og grillen kommer ut og påske frokost. Og mere brett spill og se gleden til alle ungene når de leiter etter påske egg 😀 Fra alderen 26 til 3 år. Og strikke tøyet kan være med ut I solveggen. Påske godt… Jeg er ikke så glad I det, men gleden over å se alle mine smile og le sammen det må være godteriet mitt 😊😍

      1. For noen flotte garnpakker 😍. Det beste med påsken er langfri og mye strikketid. I påskeegget må det være fudgekaramell og sjokolade 😄. I år feires den på vår nye hytte, det blir stas! Påskehøner skal strikkes, slik at de kan bli med på hytta 👍🏻😊

    3. Det eg liker best med påske, er sol og varmt ver, kan like godt vere med sjøen som på fjellet☀️☀️ Så blir det masse mat, og sjanse for ekstra god dessert😋 Og å få treffe familie som eg ikkje har sett på lenge!

    4. Det fineste er å nyte fine fridager med datteren , og resten av familien. Er ikke så glad i ski, så elsker å feriere i egen hage 😁Da strikkes det, grilles, slikkes sol om den dukker opp. Påskekrim ❤️👍🏼
      Må jeg jobbe litt, jobber på sfo, så foregår det alltid noe ekstra, og ekstra god mat 😁❤️

    5. Dette hadde vert fint å vinne i alt det dritværet vi har lavtrykka ligger i kø utenfor her. Og mens jeg sitter å venter på at de små kattene skal komme til verden. Da hadde det vert fint med noe lett å strikke.
      Nå sitter jeg å strikker på en diger seterdalskofte til en mann nå er jeg heldigvis snart ferdig med selve strikkingen og da har jeg bare all monteringen igjen og det er det som er arbeidet.
      Så nå får jeg strikke så jeg blir ferdig.
      Ha en fin kveld til deg.

    6. Det beste med påsken er å sitte i solveggen med håndarbeidet, og kanskje få årets første brunfarge 🙂 Favoritten i påskeegget for meg er hobbyrelaterte ting.

    7. Beste med påske er kvikklunsj, appelsin, krim, fri, sol og strikketøy 🐣🌝🍊🍫💛. Strikker meg veldig gjerne ei høne eller to 🐔🐥

    8. Det beste med påsken er å kunne slappe av og kose seg med strikketøyet, lese en god bok og være i lag med med familien 😊

    9. Jeg elsker den tiden på året når naturen våkner til livet igjen. Lange late dager hvor en kan kose seg med familien. I påskeegget vil jeg gjerne ha påskemarsipan og smågodt – kanskje litt garn til nytt strikkeprosjekt og ☺️

    10. Jeg ELSKER påske😍 Påske betyr for meg; vår, lengre og lysere kvelder, fridager sammen med familien, slappe dager på hytta (forhåpentligvis uten snø), blomster i sterke og glade farger, strikketøy, kryssord, marsipan og påskeegg til både små og store🐣🐤🐥

    11. Turer ute i naturen sammen med familien 💛👨‍👩‍👧‍👦 I år blir påsken virkelig spesiell da vi har termin rett før påsken 🐣👶🏼

    12. Nyte dagene med familie og spesielt barnebarna❤️ Helst i solveggen og kanskje noe godt i glasset, en god bok og strikketøy😀

    13. Påsken er en flott tid som betyr masse strikkekos og uteliv . Med strikketøyet🙂

    14. Det beste med påsken er kos i solveggen med steking av pølser på bål og kakao i koppen

      1. Elsker påsken fordi da skal alle gule kyllinger fram, gule kjøkkengardiner gule duker. Det blir så lyst og teiveloc og man blir i godt humør av alt det gule

    15. Det jeg liker med påsken er å tilbringe tid sammen med familien. Masse gode mat. Masse kos med spill og snop

    16. Det beste med påsken er tid sammen med familien, strikketøy i forhåpentligvis solveggen, påskeegg, påskekrim og brettspill med familien 😊

    17. Det beste med påsken er at det slm regel er sooool og godt utevårvær. Norsk ukeblad og hjemmet har svære kryssord. Fra påskeegget er jeg altetende, 😉

    18. Det beste er at det går mot lysere tider, mere og flere farger, både på påskepynt og tulipaner, selv om påsken er gul. Langfri, kos med venner med god mat og påskegodis. Forhåpentligvis skitur og kakao i hytteveggen etterpå i sola ☀️🐣🍫

    19. Perfekt påske for meg er å få barn og barnebarn på besøk, og grille med alle i solen på terrassen☀️ Ellers er påsken perfekt med solvarme dager på terrassen, og kjølige kvelder med masse stearinlys og påskekrim 🕯🕯🕯 i påskeegget fra mannen pleier jeg å få en god blanding av sjokolade, marsipan og masse dill til strikkingen🧶🧶🧶 (alt i fra noen garnnøster til nåler, målbånd og gjerne en god håndkrem) og sist men ikke minst, så feire datteren min som fyller 25 år 12 april👩‍❤️‍👩 Det blir en fantastisk påske🐥🐣 Lurer på om jeg må lage noen høner, har aldri laget det før🙈 så kanskje på tide å lage noe som kan tas frem år etter år 🙊🥰
      Ha en fantastisk god strikkekveld, klem fra Sør Norge❤️

    20. Det beste med påsken er at vi reiser inn på campingen og åpner sesongen vår😊 alltid strikketøy med da vi sitter mye i utestuen og koser oss uansett vær😊

    21. Påske for meg er herlige dager med avslapping, gode mat og komme ut på tur 😃. Og innimellom er det mange timer med strikking. Og i påskeegget må det være smågodt, og kvikklunsj på tur. 💛

    22. Påsken for meg,betyr starten på våren 🌞 Grilling i bålpanna til pappa. Strikketøy og øl i solveggen 🍻
      Og barna som har påskeegg rebus🐣

    23. Samvær med barn og barnebarn er det jeg setter høyest. Og så er det selvfølgelig påskeegg med sjokolade, søte appelsiner og en lun solvegg. Bypåske er for meg det aller beste.

    24. Det beste med påsken er å ha fri med familien og nyte lange, sløve dager 🙂 jeg får aldri påskeegg, men fyller opp et egg eller to eller tre til datteren min fra påskeharen og da drypper det gjerne litt på mor også 🙂 og selvfølgelig ekstra god tid til strikking, kaffe og gode appelsiner. Kanskje en kvikk lunsj også siden det hører med 🙂

    25. Beste med påsken? Fridager, avslapping, gjøre det en føler for enten det er håndarbeid, bok eller film/serie på TV. Det blir lysere og lysere for hver dag som går, og når påsken kommer har vi en hel dag med dagslys. Er det fint vær kan man være ute og kose seg enten i solveggen med en kaffekopp og det foretrukne håndarbeid/bok, eller strekke bena på tur. Er jeg på besøk i barndomshjemmet er det stor sjanse for båttur med tilhørende fisking. Når man da har dratt fisken i land selv, smaker den ekstra godt. Er man riktig heldig får man seg en deilig middag med skrei, lever og rogn. Deilig altså. Er det dårlig vær er det fremdeles deilig å finne på noe inne (les håndarbeid, bok, film)

    26. Det beste med påsken i år er at jeg skal tilbringe den på Stamina Ringerike for å trene, spise sunt og forbedre helsa👍. I tillegg treffe igjen koselige folk som er der for å gjøre det samme iog de ansatte som er der for å hjelpe oss . Også har jeg bursdag første påskedag🐥🐥 Og den som har et strikketøy i hendene har ikke fler hender til å putte chips og sjokolade i munnen🤣🤣

      1. Påske = Årets første bobiltur med mye kos, smågodis, strikketøy og god mat med venner 🐣

    27. Det beste med påsken må være at det er mulig å ta med kaffekoppen og strikkinga ut på verandaen. ( Dersom det er sol da. 😂)

      1. Det hadde vært supert å vinne garn og oppskrift på disse kule hønene 😀👏 Jeg har faktisk ikke påskepynt, har ikke feiret påske, men nå er jeg klar! Har restarta livet og mulighetene ligger åpne for meg 😁
        Hvis jeg skulle bli en av de heldige som vinner, blir jeg veldig glad for å få den garnpakken som har de sprekeste fargene 😅

    28. Det beste med påske er fri med den lille flokken min ❤️ Lange morgener og frokost i pysjen. I påskeegget vil jeg ha MASSE sjokolade 😁

    29. Det beste med påske er sol (forhåpentligvis) som varmer. Sitte og bare sløve, strikke og lese. Kanskje glane litt på tv. Bare rolige fine dager med familie og venner.
      Kan ikke bli stort bedre da vel.

    30. I år blir det beste med påsken at vi endelig har flytta inn i vårt “nye” hus (bygget i 1947, men totalrenovert i løpet av de siste to årene) 🙂 Jeg gleder meg vilt og hemningsløst til endelig å flytte inn, senke skuldrene, finne fram garn og pinner og strikke ALT jeg ikke har fått strikket i løpet av perioden vi har brukt på renoveringen 🙂 🙂 Skal det bli et påskeegg må jeg nok kjøpe det selv, og da blir det masse digg!! 😉 marsipan, sjokolade, lakris, gelegodteri… ja, hva som helst – bare det er skikkelig godt (og skikkelig usunt 😉 ) Så fri skal det bli i påskedagene, før vi begynner på’n igjen… med alt som helt sikkert står igjen etter innflytting.. kanskje begynne på uteområdet? 🙂 God påske 🙂 <3

      1. Jeg har der veldig tungt på vinteren på grunn av leddsykdom, så påsken feirer jeg med glede hvert år. For ha jammen “overlevd” en vinter til. Når det er surt og kaldt så blir det mye innetid på meg, så da fyller jeg den med håndarbeid 😊 Men når påsken kommer, så er det på tide å flytte ut i Solveggen med håndarbeidet😊 Selv om garn er relativt billig, så er det mye penger for en som har lite.. Så hadde vært utrolig takknemlig for å fått muligheten til å få en garnpakke💖💖

    31. Det beste med påsken er late fridager (selv om jeg alltid har fri😂), en kaffekopp i solveggen, og ar jeg ofte har bursdag i påsken. I år er det faktisk på påskeaften!😊

    32. Hei
      Vi skal til Holland i påsken. Det blir hyggelig å treffe svigers, familien og vennene der. Og nyte synet av mengder av påske liljer i midtrabatter på veien, og tulipaner overalt. Gode påskeegg har de også!
      Hilsen Tonje 😊

    33. Jeg jobber stortsett i påsken🙂
      Men syns det beste med påsken er stemningen,den gode maten og få satt fram påskepynten🙂
      Koslig å ha ungdommene hjemme også,men de er jo så opptatt med sitt😃

    34. Veldig snilt av deg å gi bort slike flotte ting! Hadde vært helt topp å vinne en pakke 😊. Da kunne jeg strikket noen høner og sendt til barnebarnet mitt i Danmark. Han er 16 mnd og veldig opptatt av høner, kanskje pga at de har egne høner og haner. De stikker stadig vekk ut av buret sitt og spankulerer rundt på plenen. Påskeferie for meg som barn og ungdom var deilig ferie med lange skiturer rundt onkelen min sin hytte og kortspill på kveldstid. Som voksen har det ikke samme feriefølelsen da jeg jobber i helsevesenet og da må jobbe. Påskeegget måtte inneholde marsipan, mørk sjokolade og Troika, da var det lykke 😍.

    35. Det beste med påsken er å se gleden til barna når de løser rebus for å finne påskeegg🤩

    36. Nyte fridager, både hjemme på terrassen og på turer entre på ski eller på beina. Knall sol ☀️ sekk med kakao, kvikk lunsj, appelsin, strikketøy og skravling. Kanskje årets første grilling på snøfri terrasse. Utekonserter og afterski 😊😊😊

    37. Det beste med påska er TID😃 Tid sammen med familien, og påskeegg selvfølgelig 😃 der vil eg helst ha sitt smågodt og sjokolade😉

    38. Beste med påska er påskefrokostene å kosen med familien 💕💖😍 å grille pølse i sola å påskestrikk 🎉

    39. Jeg elsker det milde været og sola i påsken,spesiell stemning i solveggen. Å så må jeg ha marsipanpølser og gule marsipankyllinger i påskeegget….sikle 🤤😁

    40. Deilig å sitte i husveggen med påskesola,strikketøyet og grille pølser 🐓🐣🧶

    41. Det jeg liker best med påsken er freden og roen. Tid med mine kjære og litt ekstra kos med påskemarsipan og god mat 🥰

    42. Det beste med påsken er at det er vår, start i hagen og kos med familien😊

    43. Det beste med påska er alle de rolige fridagene uten samme press som i jula til å reise hit og dit på besøk.

    44. Åh Vibbe, så koselig at du lager give-away igjen.
      Det beste med påsken er strikking i sola på verandaen. For det MÅ jo bli sol i påsken..eller..🙄

    45. Beste med påsken er tida med familien og lamminga så her blir det nok en del i sauefjøset i påsken. Vist det er mulig så strikker jeg litt. Det kjekkeste påskeegget jeg fikk var for 4 år siden midt eldste barnebarn som no er 7 år ga beskjed til bestefaren at han måtte kjøpe garn til besta og legge det i påskeegget så besta kunne strikke genser til han 😍🧶

    46. Tidligere var påske alltid snø og ski og avslapping. Men det var mens jeg var sprek. Nå kan jeg ikke lenger gå på ski og snøen kan jeg gjerne være foruten. Så nå er påsken kos, familie, god mat, gå turer, gjerne i marka hvis snøen er borte, steke pølser på bål.

    47. Ein skikkelige bra påske er å sitte i hytteveggen å strikke/hekle – i solskinn! ☀️ Og mykje marsipan i påskeegget…. 🐣

    48. Det beste med påsken er å tilbringe tid sammen med familien. Å være ute, ha bål, gå på ski. Og selvfølgelig kunne krype sammen på sofaen på kvelden og strikke!

    49. Wow flott giweaway igjen.
      Påske for oss familiekos, grilling og kos med kvikklunch, kakao og pølser og fiskekaker .Og strikking i solveggen med kopp sjokolade og bare nyt ferien med familie og venner.Gjemme påske egg fylt med småsjokolader og gelegodt til ungene og selv får meg litt strikkegarn og sjokolade da er det påske for meg.
      Så bare håper på litt sjanse denne gangen.🌷🧡🍮😍👍🤩🤗

    50. Det jeg liker best med påsken er at vi er på hytta hele familien og bare koser oss en hel uke! Vi er ikke en ut-å-gå-på-ski type familie så vi koser oss enten i solveggen eller inne hvis været tilsier det. Da spiller vi spill, barna ser på film (vi har tv, men ingen kanaler og iPader ligger igjen hjemme), de leker ute/inne og jeg storkoser meg i sofaen med strikketøyet!
      Det gøyeste med påskeegg er egentlig å lage istand til barna! Så gjemmer vi eggene og leker kaldere/varmere for at de skal finne hvert sitt egg ❤️
      Nå får jeg ikke påskeegg mer siden jeg er voksen, men i år lurer jeg på om jeg skal bestille FableKnitWear sin påskeoverraskelse. Så kan jeg få mannen til å passe på den frem til påske og gjemme den på påskeaften sånn at jeg også kan lete etter påske «egg» 😍
      (Hvis man kan ønske seg pakke så ønsker jeg den i tynn ull med knæsje farger!)

    51. Gule tulipaner på bordet, gul kake til kaffen, eggerøre til frokost, marsipan-kyllinger til mannen min og gule hestehov i veikanten ……………eller gulorange appelsiner i solveggen …. det er påskelykke !

    52. Flotte garnpakker og flott blogg😀😊 Hadde blitt glad for en garnpakke i flotte farger, for her går alt garn i å strikke pannebånd til fattige i Ukraina. Kun 3 uker til jeg reiser ned igjen😊😀

    53. Det beste med påsken ,hvis været tillater det, er å ta med mat og kaffe og gå på tur. Strikking hører selvfølgelig også med. 😊

    54. Liker best tempoet, det er roligere og mindre stressende enn i julen 😗 Å deilig dersom lammingen har startet og vi kan titte innom de søte små. Kanskje også pusle litt ute, innimellom🌱 Men det må ikke være jobb! Kan anbefale ren ull, deilig garn, stikker litt, men tror det kommer seg etter et milobad 🐣

    55. Det beste med påsken må vel være at det blit varmere ute, blir mere farger å se på. Folk kommer litt ut av hi. Det syns jeg er det beste. Nyte forhåpentligvis litt solstråler

    56. Det beste med påsken er å spise pølser ute, kjenne vårsola varme og strikke så mye jeg vil uten at det er masse annet som må gjøres…..vi lever enkelt på hytta 🙂

    57. Påsken er for meg en tid for stillhet og refleksjon, senke skuldrene og glede seg over at vinteren slipper taket og sommeren er i anmarsj. Gjerne sammen med familie og venner, men av og til blir denne tiden alenetid da jeg ikke kan reise på grunn av dårlig helse. Synes det også går helt greit, særlig hvis tiden kan fylles med koselige strikkeprosjekter. 😊

    58. De fleste vil til fjells i påska. Hyttekos, skigåing, sol i snøskavler og Kvikklunsj. For meg er påska starten på våren og da er det tur i fjøra som gjeld. Lukta av sjø og tang og bål i fjæresteinene mens sola varmar og måsen skrik. Det er påske for meg.

    59. Påske forbinder jeg med vår og den første ferien etter jul.
      Jeg er så glad i lyset og alt det kjekke som vi har foran oss, fredelig og god tid, turer og kanskje litt hagearbeid, lese bøker og strikke er påske for meg.
      Sjokolade og smågodt er veldig fristende påskegodteri i påskeegget.
      Takk for all gleden du sprer i dine innlegg.

    60. det må jeg si var godhjertet av deg,en vakker gave som gleder mange :=) ja hva liker jeg å gjøre i påsken,først og fremst finne litt sol,siden vi er uten sol i snart 4 måneder her jeg bor,så er det noe av det beste å få sol i ansiktet,,noen ganger finner vi en plass vi kan gå tur i fjellet uten snø,og noen ganger nyter vi sola i hagen med en kopp kaffe og masse deilig ull rundt seg :=) påske egg har jeg ikke hatt siden våre barn ble voksne og flyttet ut,men synes eg saftig appelsin smaker deilig :=)

    61. Det beste med påske er at eg får barnebarn på besøk. Eg koser meg med å forberede påskerebus. Det vert ikkje ordinert påskeegg men ein lett blanding av f.eks hobbymateriell,litt godteri, kanskje ei heimestrikka høne i år ol. Det andre med påske er at det er lysare så det er lettare å vera lenge ute. Fyra opp bålpanna, ei god lydbok og strikketøy i husveggen og barnebarn som spring omkring.

    62. Påske for oss er familiekos, filmer, god mat og sene morgener. Strikking følger selvfølgelig med 😄

    63. Hehe, det kosligste med påsken er å sitte i hytteveggen med kaffe,påskeegget med godis, appelsing og strikketøy eller å spinne på rokken. Da er det bare å nyte tilværelsen. <3 🙂

    64. Det beste med påsken er å tilbringe ferie med familien <3 Ha god tid til å gå turer, snakke sammen, lage mat og spise sammen og hygge seg med strikking og forskjellige spill om kveldene. Og i påskeegget skal det være marsipan overtrukket med sjokolade eller ren sjokolade : ) Skulle gjerne pyntet med høner i tynn ull i svart, grått og hvitt : )

    65. Det beste med påsken er at jeg, skinnfellen og strikketøyet kan flytte ut på altanen. Gult og eplegrønt er mine favorittfarger og jeg pynter mye. Strikkepinnene går varme, og jeg elsker nye prosjekt. Oppdaget denne blogg i dag. Må lese mer. Give away var smart trix slik at jeg oppdaget den

    66. Påska for meg er toppers, om sola og helst snøfritt, da er det stas og få sitte ute på saueskinna, strikke høyre radio. Være sammen med familien og venner🐣🐤🐔

    67. Det fineste med Påsken er å få god tid til familien, kose seg og nyte fridagene😊😊
      Litt sol er jo alltid et pluss😊😊

    68. Påsken er den beste ferien i året. Hvorfor? Fordi vi har så fin ei tid forran oss og det er digg for meg som ikke liker vinter. 😊

    69. Det beste med påsken er samvær med familien. Nytte en kaffekopp og strikke ute i solveggen (forhåpentligvis), påskenøtter og krim på tv🌞

    70. Det beste med påsken må være at jeg kanskje ser barna mine, som begge har flytta et stykke unna, igjen 🙂

    71. Påske er for meg kos med familien og vi er ofte ute i naturen, griller og koser oss. Noen tar også årets første bad i sjøen!!
      Eggjakt for barnebarna og fint vær!!😁

    72. Så gøy med give away!
      Det beste med påsken, tja, ja hva er egentlig det.
      For meg er det nok veldig delt.
      Jeg storkoser meg med barna hjemme, late morgener med lang frokost/brunch, film på tv’n, kanskje et bonusbarn/lånebarn eller tre, strikketøy og påskegodter, påskelam og annen god mat osv osv
      Men, helt spesielt synes jeg det er å gå i kirken, skjærtorsdag for å motta nattverd, langfredag med tildekket alter og nærmest feststemning 1 påskedag, alle disse dagene gir meg en helt egen opplevelse og fyller meg med en enorm takknemlighet over den enorme gaven Han ga oss alle.

    73. Jeg har aldri vært glad i å gå på ski. Så påske for meg er når blomstene begynner og spire og en tur til sjøen. Da har jeg det best.

    74. Det jeg liker aller best med påska er når barn og barnebarn kommer på besøk og vi går opp i skogen og steker pølser og masse annet godt. Da er det påske. Håper bare det kommer litt snø, men koselig får vi det vel uansett. Utrolig godt å komme hjem igjen og finne frem strikketøyet etter noen timer ute i friluft. 🙂

    75. Oi oi, den med turkis i var en lekker “bukett”!
      Påske….
      Hver første påskedag baker jeg minst 50 rundstykker, og så kommer barn, svigerbarn og barnebarn og spiser påskelunsj.
      Så kjører vi til hytta (10 minutter) hvor jeg tidlig på morningen har vært og forberedt, slik at vi kan ha den tradisjonelle eggletingen. Masse smågodt innpakket i fargerikt silkepapir er hengt i trærne, gjemt på lure steder – det er bare å lete… Kaffe og brus er medbragt, noen ganger også kake eller snacks.
      I fjor hadde jeg strikket masse små, fargerike høner (fylt med erter) som pyntet hytta, og alle fikk velge seg en høne å ta med hjem 🐣
      Snart på tide å pønske ut årets påskelunsj…
      Ha en superkoselig helg!
      Hilsen Margaretha

    76. Påska ja – ete seg lei av billig Kvikk lunsj. Og i år satser jeg på at den kan inntas i hytteveggen, ilag med bok eller strikking

    77. Paaske for meg er og sitte ute I hagen med strikketyet og fuglene synger saa fint,med kaffekoppen.God paaske.Hilsen MaryAnn,

    78. Jeg forbinder påsken med vår og lysere tider, og ikke snø og skiturer. Vi tilbringer påskehelgen på hytta til mine foreldre, ved sjøen. Og i påskeegget (som påskeharen har gjemt) må det være påskeskum! 😄

    79. Det beste med påsken er 10 dager fri fra jobb som gir meg masse strikketid 🙂 Og så litt sosialt samvær og en del ekstra god mat 🙂

    80. Velger å fortelle noe fra sist påske.
      Jeg skulle bort noen dager. Og når jeg åpna bagen min for å finne strikketøyet, lå det et hjerteforna påskeegg med masse godt oppi der❤️ Det var ungene som hadde tenkt på mamma din før de dro avgårde til besteforeldre. Det varma mammahjertet veldig☺️☺️

    81. Det beste med påska er langfri som heile familien tilbringer på hytta, hvor vi går tur i skog og mark, og spiller spill om kvelden. Og sjokolade😋

    82. Det beste med påska må være å få sol i fjeset, være ilage mine 2 og firbeinte og spise påskemarsipan og appelsin

    83. Jeg vokste ikke opp med fjellpåske, så for meg er påska Nidar påskemarsipan, påskeliljer i vase, sitte ute på verandaen i sola sånn at fregnene slipper fram, masse ny krim på TV – og ikke minst – et ordentlig godt strikketøy med nok garn som rekker for hele påsken:)

    84. Det beste med påsken er at da er campingsesongen i gang og vi kan nyte late dager i solveggen på campingen,lyden av lykkelige barn som leker,pølser på grillen og gul brus å drikke til 🐥🐣 påskeegget skulle vært megastoooort og fyllt opp med masse garn og litt påskemarsipan 🐤☀️

    85. Det beste med påske er å kunne sitte ute i sola å strikke🌞 Hadde vært så gøy med nytt strikke prosjekt til det!
      Egentlig er drømmen å kunne gå lange skiturer i tillegg, men med en kranglete kropp er påskekosen blitt solveggen med strikketøy, uten å bli kald🐣 Helst på hytta. Og på kvelden sitte foran peisen, også da med strikketøy👍🏻

    86. Det beste med påska er å være på hytta sammen med familien og masse strikketøy og håpe på sjokoladen Spesial i påskeegget 🧶🐤🐣🐥

    87. Det jeg liker best med påsken er å bare være hjemme, slappe av i sofaen sammen med strikketøyet samtidig som jeg høre på lydbok🧶🐣🐥

    88. De hønene er kjempesøte 😊😊 Tenker at jeg må lage noen slike uansett om jeg vinner 🥰🥰

    89. Det beste med påsken er å grave meg en “snøsofa” og sitte i ly for vinden, i sola, høre på påskelaburinten sammen med kjæresten mens jeg strikker noe fint😎

    90. Det beste med påske er å sitte i solveggen med strikketøyet og spise kvikklunsj fra påskeegget.

    91. Det beste med påske er sol, snø, fjelltur, brettspill med familien, strikkekos, isfiske og tørket kjøtt stekt på bålet.

    92. Elsker påsken. Luften begynner å lukte vår, sola varmer om den er fremme og kaffen smaker så mye bedre ute. Påske for meg er familie, nydelig mat og familiespill. Om kveldene nyter jeg å sitte med Småstrikk, ikke helse til større strikk lenger, men så lenge jeg kan strikke noe, er jeg fornøyd.
      Flotte høner du har laga, får se om jeg legger opp til noen jeg og! Ha en flott helg 😊

    93. Liker best påskekrim og påske egg. Egga liker eg at ska inneholde påskeskum🐤🐣

    94. For meg er det beste m påsken å nyte rolige late dager m familie og venner, helst i solveggen med appelsin og kvikk-lunsj. Holder meg hjemme, for da slipper vi å kjøre i kø – som alle de andre turistene som skal til fjells.🐤🐇☀️😁

    95. Det som er fint med påsken er å gå turer i skog og mark.. Håndarbeid som strikking og hele og bare kose seg i sola.. Håper på litt snø, så skiene kan taes frem… Men det er sjeldent her sørpå 🙄 😀

    96. Det beste med påske er å ta ein liten tur, pakke med pølsetermos og kakao og unger å bare være ♥️ Så sant det er sol da 😂

    97. Det nest beste med påske, om været er som nå 🌨 er ein god påskekrim, enkelstrikk og digg på bordet ♥️ Kan man ha det bedre?

    98. Jeg forbinder påske med noen etterlengta fridager som nytes sammen med familien. Påskekrim og strikketøy er viktig i påska. God mat og påskegodt 🙂

      Kjempefine påskehøner i den flotte give-awayen din. Fikk veldig lyst å strikke meg noen til påske 🙂

    99. Jeg liker bypåske , en ny by å besøke eller hjemme. og få påskeegg😁. Mens jeg koser meg med strikk el hekling. Ro i sjelen

    100. Påske er litt rolege dager, utemåltid om været er bra. Og påskeegget er fylt med smågodt av mange slag, berre favoritter 😊 Fjelltur er også ett fast innslag, iallefall om eg slepp bruka regntøy. Samla gjengen og laga god middag er også ein ting me prøver på. Påske er kos med lave skuldre her 😎

    101. Elsker påska🐣Kos med familien.Fjell,krimbøker,kvikklunsj,appelsin og selvfølgelig strikketøy i solveggen🧶🌞🌞Skumgodteri i påskeegget smaker😊😊

    102. Det beste med påsken er å være på fjelltur. Treffe familien. og selvfølgelig få tid til å strikke litt mer 🙂

    103. Det beste med påsken er rolige dager sammen med familie og venner. Slappe av i sola og ta årets første grillmat-middag 🤩. Favoritten min i påskeegget er sjokolade, alle typer sjokolade er innafor bortsett fra de med alt for mye melkekrem/likør inni. 😊

    104. Det beste med påsken er rolige dager sammen med familie og venner. Slappe av i sola og ta årets første grillmat-middag 🤩. Favoritten min i påskeegget er sjokolade, alle typer sjokolade er innafor bortsett fra de med alt for mye melkekrem/likør inni. 😊

    105. Så fine påskegarnpakker 😍 Hadde vært koselig å vinne en slik. Det beste med påsken er grunnen til at vi feirer påske. ❤ Være på en gudstjeneste å synge Påskemorgen slukker sorgen.
      Ellers så er det herlig når påsken er så sen å kunne sitte ute i solveggen å nyte sola med et strikketøy, ei god bok og en varm tekopp. Tenne opp grillen å kose seg sammen med familien. Har ikke påskeeggjakt lenger da vi bare er voksne. Men litt godt i påskegegg blir det til dei som liker det. Både marsipan og fylte påskeeggsjokolader. 👍🌸 God strikkehelg 🌷

    106. Det beste med påsken er å samle hele familien til en påskefrokost, koke egg ute og å ha alle til middag på 1. påskedag med lammestek.
      Jeg er veldig glad i marsipan og sjokolade, så det fyller mitt påskeegg.
      Likte veldig godt de hønene og garnpakken du har satt sammen.

    107. Det beste ved påsken er å sitte i solveggen med strikketøyet og en kopp te. Familien er samlet, og vi koser oss med sjokoladen som er i påskeegget ☀️ 🧶 ☀️ 🍫 ☀️ ☕️ ☀️

    108. Hei. Det beste med påsken er først og fremst påskebudskapet. Påsken minner oss også om om vår og sommer. Det er en tid til å slappe av og kose seg. Gjerne med strikking. 🐣🐥

    109. Det beste med påske er å ha fri og tid til strikking og lage påskeegg i strømper som har lært fra mormor 🌷🐣🥰

    110. Det beste med påsken er lyset, sola som varmar i ansiktet og skiturar med appelsin og kvikklunsj i sekken. Påskeegga har i mange år blitt fylt med snop frå Godisfabriken på Svinesund, ettersom første bobiltur for året alltid gjekk over grensa 🙂

    111. Det beste med påsken er å pynte med friske farger, kjenne sola varmer, spise lammelår og nyte koselige fridager med hele familien.

    112. Digger påsken akkurat som deg🐤🐣🐥 fine farger og man kan tenke at sommeren nærmer seg🌞 ha en fin fredag🌞

    113. I påsken foretrekker jeg sol, bar bakke, tilbringe tid med familie og venner, spise god mat, strikke til små og store, ikke minst bruke det jeg har strikket. Tulipaner og friske farger gjør påsken komplett og for å toppe det hele er påskeegget fylt opp med garn og tilbehør til et nytt prosjekt 🧶☀️🌷🐣

    114. De beste med påsken er at familiene er samlet og at vi finner på mye gøyt sammen 🐣🐣

    115. Det beste med påsken. Det er delt opp. Jeg liker en hver unnskyldning for å kose seg litt ekstra😝 påsken er inget unntak, enten vi skylder på påskeegget, fargene på alt det gode i butikken eller tiden.. nå som vi har tid kanskje vi skulle bake… lage kake.. lage litt annen mat en stress hverdagsmaten.
      eller sånne ting som å tur i skogen Eller en tur til byen. Det er så mye å utforske, selv for de som ikke har muligheten til å dra på fjellet, slalombakken eller bort når det er ferie.
      Men det aller aller beste er nok tradisjonen med rebusen for at barna skal finne eggene. Planleggingen.. finne på hint… legge ut spor.. gjemme eggene, frustrasjonen i blikkene deres når de ikke skjønner. Og toppen på kransekaka GLEDEN når det går opp for dem hvor det kan være, jubelen når de finner dem.
      Åååå nå kribler det i magen her. Jeg er klar for påske! Haha

    116. Påskesol og påskemarsipan…..kan det bli bedre? 🌞🐣
      Å ta med strikketøyet i solveggen og kjenne at solen varmer,det er herlig det 🐥
      Og så har jo barnebarna skolefri,og kan komme på besøk så vi kan kose masse 😊

    117. Det beste med påsken er tiden man bruker ute i naturen, sammen med familie! Jeg elsker å gå på skiturer, denne påsken derimot, blir nok det beste enten at lillesøster kommer eller at jeg faktisk kommer meg utenfor hyttas vegger og nyte naturen, om det så bare er på terassen.

    118. Det beste med påska er vårtegn dukker opp, liljene spire og kanskje være så heldig at det dukker opp en tulipan. Dukker ikke tulipaner opp i Hagen så dukker det ihvertfall opp en tulipanbukett på bordet. sola varme og i kan sitte i solveggen og strikke. I år blir det jobbepåske, så blir vel ikke så mye kos i solveggen som i ønske. I påskeegget må det være salt lakris, skumgodt, sjokolade til kaffen og masse annet godt. Må si de påskehønene var råtøffe og frister veldig. Fantastisk GIVEAWAY.

    119. Det beste med påsken er skitur, Kviklunsj, kakao med krem, nybakte boller og brettspill🐣

    120. Åååå, så fine høner 🤩🐓
      Det beste m påsken er at solen varmer. Siden det alltid 😉 er fint vær i påsken, digger jeg å sitte i solen med noe gøyt strikketøy og en god bok, multitasking, må vite 😂 Selvfølgelig med kvikk lunsj og appelsin, et “må ha” 💃🌞
      Ha en strålende dag.

    121. Det beste med påsken er at det er så lite Styr i forkant, kontra jul. Ikke hysteriet med gaveshopping, f.eks. Og så er det VÅR, og man får forhåpentligvis gode dager utendørs 🌺🌺🥀

    122. Det beste med påsken er at det er så lite Styr i forkant, kontra jul. Ikke hysteriet med gaveshopping, f.eks. Og så er det VÅR, og man får forhåpentligvis gode dager utendørs 🌺🌺🥀

    123. Påsken tilbringer vi i Tyrkia. Med medbrakt påskepynt og påske egg

    124. Hei🤗
      Du er en raus person med din gavmildhet.
      😍
      Jeg jobber innen helse,så i år skal jeg jobbe i påska. Håper på sol og finvær sånn at vi kan være ute og kose oss med bålpanne, pølser,sjokolade og skigåing.🤗
      Ellers om årene er det dette med å samles 4 generasjoner på hytta for kos, skiturer, bål, pinnebrød og det å bare være sammen som er det aller beste😍
      God helg 🌞🤗

    125. Det beste med påsken er å være på hytta med barn,svigerbarn og barnebarn og slappe av og kose oss. God mat og jakte på påskeegg. Barnebarn får skattekart og må lete etter egga ,, ute vis det er vær og inne vis det er uvær. Er været godt blir det gjerne grilling og selvfølgelig blir det eggkoking på påskedagen😀

    126. I år blir det ei spesiell påske, siden vi får et nytt barnebarn, ei lita jente <3

    127. Hei!!
      Det beste med påsken er å være sammen med barn og barnebarn.
      Påskeegget er fylt med sjokolade og marsipan

    128. Hei Tante Vibbedille,

      Min kjære og jeg har to helt forskjellige måter å feire Påske, :

      Er det sen påske er det tur med båten vår, en lukket flybridgebåt på 34 fot, vi reiser gjerne allerede palmelørdag utover i Oslofjorden og gjerne helt til Sverige og Kosterøyene utenfor Strømstad. Det er deilig og komme sydover for våren har jo kommet lenger enn her hjemme. Som oftest blomstrer Krokus, Snøklokker og Scilla og det er antydning til museører på bjørka og selja har flotte lubne Gåsunger. Vi treffer venner og sitter ute på skjærene, brenner bål og hygger oss, går turer og riktig slapper av og i henhold til tradisjonen spises det Pinnekjøtt med dertil hørende tilbehør på Påskeaften.

      Er det en tidlig påske reiser vi på fjellet og tilbringer påsken i campingvogna, vi treffer venner, går på ski og sitter utemiljø solveggen og hygger oss. Vi deltar ofte i Påskeskirenn, gjerne utkledd og blir med unger og tenåringer på påskeeggjakt.
      Kveldene nyter vi gjerne ute, godt kledd, bål i bålpanna og kanskje litt rødt i glasset mens vi lytter til knitringen i bålpanna og ser på stjernehimmelen.

      Jeg har alltid med meg en prosjekt på pinnene som jeg koser meg med.

      Tusen takk for en koselig blogg og takk for at du så generøst deler med deg av ditt liv og dine prosjekt.

      Vil gjerne få ønske deg en hyggelig etterjulsvinter og en trivelig Påskeferie.

      Klem😘

    129. Det beste med påsken er sol ( er jo alltid det i påsken 😂) tid med familien, tulipaner og masse godteri. 😊☀️

    130. Påsken brukes til kos med familien og strikketøy:)
      I påskeegget kan det godt være litt mørk sjokolade.

    131. Det beste med påsken er at da kommer som regel ungene våre hjem til oss – glede.

      De blir liv og røre i huset – i naturen og i skiløypene 😉 utflytta sambyginger kommer gjerne heim da – alltid noen ein kan prate med .

      og prikken over i en må vel å ta med strikketøyet ut i solveggen. nedi sekken når ein går på ski, eller i solveggen på ein bobil tur .
      Ja påsken gje oss mange glade øyeblikk

      i påskeegget ønsker eg meg ei sokkeoppskrift og noe strikketråd i kule tynne farger – gjerne sammen med litt lesestoff og pitte litt sjokolade

      smil fra ho monika

    132. Det beste med påsken er:
      🐣 Familietid ❤
      🐣 Påskekrim 🕵️‍♂️
      🐣 Trimturer med mannen 👟
      🐣 Påskemarsipan 🍫
      🐣 Mange gode timer med strikking 💜

    133. Det beste med påska er familiekosen, og det beste i påskeegget er såklart sjokoladen 😉

    134. Det beste med påsken er alle vårtegnene som dukker opp 😊 Jeg vasker litt i huset og får opp andre, lette gardiner.
      Men det aller beste med påsken er at vi starter forberedelsene til en ny sesong i campingvogna vår 😀 det gleder vi oss til hvert år. Og strikking er alltid med på tur 😀👍

    135. Det beste med påsken er at man har fri og at man kan sitte ute å kose seg med strikketøyet eller ei bok. Forhåpentligvis😊 For oss som bor i nord, er det større sannsynlighet for at vi faktisk kan være ute uten å måtte kle på seg alt man har av plagg. Påske er best🐥🐤🐣

    136. Påsken for meg er krim på TV, god mat og tid med familien! Siden påsken er sen så blir det nok noen timer ute med strikking på terrassen og litt graving i Hagen 😄. Håper på sol og varme og da hadde det vært kjekt med noen kyllinger på bordet ute! 🧶🧶🐥🐥🧶🧶

    137. I fjor fikk jeg en “strikkekopp” fyllt med godsaker, og det passet jo veldig bra! Og bruke påska til å slappe av, skiturer og kose seg med et strikketøy eller flere;)

    138. Det beste med påsken er å få barn og barnebarn på besøk, sammen med de firbeinte barnebarna mine🐶🐶 Og litt strikketid, sol og kaffe 🧶🌞☕️

    139. Liker best marsipan i påskeegget,og å fylle opp kurven med garn og kose meg med det.

    140. Jeg elsker alt med påsken, godteriene, pynten, kosen og ikke minst at det begynner å våres😊Hadde vært helt topp å vinne garn til å strikke høner😍

    141. Påske er krokus som lyser opp, sol som varmer og en kan sitte ute og nyte det hele, gjerne med påskemarsipan med mørk sjokolade og kaffe. Påskestrikk hører også med så det hadde vært kjekt med garn til høner, kyllinger, grytekluter eller annet🐔🐣

    142. Min beste påske er når jeg kan sitte ute og slappe av i solveggen med en bok eller et strikketøy. Kommer barn og barnebarn hjem er det også stor stas. Da blir det påskeegg-jakt for barnebarna.

    143. 🐣🐥 PÅSKE 🧡🧶
      🌭Pølser på grillen,
      💛Kvikklunsj💛
      🍊🍊🍊Appelsin🍊🍊🍊
      ☀️ SOL ☀️
      🕶 Solbriller🕶
      Jeg eeeelsker påske 🐥🐣

    144. Det beste med påsken er at våren nærmer seg og det er en fin og god start på hyttesesongen ved sjøen.

    145. Det beste med påsken er alle røddagene. Vi har ikke hytte, så vi tilbringer alltid påsken hjemme. Koser oss med kakao og brødskiver med egg til frokost og Påske labyrinten i radioen.. Er det fint vær, blir det sikkert noen turer ut. Så er det Påskenøtter på tv, og selvsagt påskekrimen. Med smågodt og strikketøy til. 💕 🙂

    146. Det beste med påsken er alle røddagene. Vi har ikke hytte, så vi tilbringer alltid påsken hjemme. Koser oss med kakao og brødskiver med egg til frokost og Påske labyrinten i radioen.. Er det fint vær, blir det sikkert noen turer ut. Så er det Påskenøtter på tv, og selvsagt påskekrimen. Med smågodt og strikketøy til. 💕 🙂

    147. Det beste med påsken er å ha fri fra jobb. Rolige dager uten store planer, utover å bruke tid sammen med familien. Håper på fint vær så jeg kan begynne å ordne i hagen og sitte i solveggen med en bok eller strikketøy😀

    148. Påske er mange sammenhengene fridager, lykke. Kos sammen med familie, ei god bok ( ikke nødvendigvis krim), håndarbeid, ikke noe stress. Sitte i ute og slikke sol (oftes godt påkledd i sur nordavind , men hva gjør vel det? ).Påskekrim og påskenøtter på tv”en .Ikke å glemme ,god mat og påske gotterier. Lange kvelder og sene morgener.

    149. I Påskeegget ville jeg ønsket meg Kvikk lunsj, en god appelsin, litt smågodt 💛
      Ta dette med ut i solkroken på hytta 😍 en god bok og en kopp god kakao
      Og selvsagt strikketøyet 😍
      Da koser jeg meg ❤
      Jeg ville delt innholdet i påskeegget med mine barnebarn ❤💙

    150. Det beste med påska er RO. Til å lese, strikke, høyre lydbok.
      Det går ein del bra på TV
      Drømmen å få i påske-egget, må være garn, og gjerne ei overraskande oppskrift man kan forsøke seg på
      Denne påska skal mitt barnebarn døypast, det blir eit høgdepunkt
      Tusen takk for all innsatsen du legg ned i denne supre bloggen
      Ofte KUN av godhet og raushet
      Du er TOPP ❤️❤️
      Klem ❤️❤️

    151. Hei 🙂

      Så fine påskepakker du har laget …, og høna som strikkes er jo bare dødskul. Har hatt den på to do lista siden sist du viste de frem, men synes øynene så vanskelige ut. Ja, finner jeg videoen så får jeg det nok til 🙂

      Påsken for meg er vår!!! De som vil ha snø må gjerne dra til fjells, men her vil jeg ha sol og litt varme. Elsker å sitte i en krok med en god bok og strikketøyet. I påskeegget må det være noen Anthonberg egg…

    152. Det beste med påsken er koselige dager på hytta med familien, påskeeggjakt og kortspill på kvelden. I påskeegget er sjokolade det beste jeg vet😍

    153. Påsken er for meg en tid jeg synker ned i en god stol, helst ute i solveggen, med en god bok eller flere. Her er det jeg som fyller påskeegg, med litt smågodt og gjerne med et flaxlodd oppi. Skulle noen finne på å fylle et påskeegg til meg vil jeg gjerne finne litt frukt og bær ( noe som ikke er særlig praktisk) et et gavekort i en forretning som selger garn og stoffer. Det er godis det.

    154. Ja takk, det hadde morsomt å strikke slike fine høner, kanskje i en god og varm påskesolvegg om værgudene er med oss.

    155. Det beste med påsken er fridager og kos 🙂 Mange år siden jeg har fått påskeegg, så ett med garn hadde virkelig slått an 😀

    156. For en koselig gave du har laga til. Du burde fått deg en gave selv du. Jeg får så masse tips fra deg. Må takke for det.
      Påsken er en super start på hyttesesongen så vi har påskepynten der. Da kan jeg sprudle litt med fargene.
      Klem

    157. Oooo, dette vil jeg så gjerne vinne. Vi har supersøte høner på gården, og det hadde vært heeeelt konge å vinne denne give-awayen 😉 Det beste med påsken synes jeg er at det er ingen forventninger om middagsselskaper osv. Det er helt innafor å si at man ikke skal noe i påsken, og jeg elsker det at det er ok med kosebukse, kvikklunsj og puslespill hver dag og dagen lang! Gleeeeeder meg til påske 😉 God påske til deg Vibbedille 😉

    158. Påsken er tid får ettertanke hvis man har litt tro på Gud osv. Liker denne høytiden med tanke på hva Jesus gjorde for oss..
      Grunn nr 2 er at det er ny sjanse til å samle alle barna… og bare kose oss..
      Grunn nr 3 er at påsken er starten på en ny og VARMERE årstid..
      God påske

    159. Det beste med påsken er at våren kommer når påsken er over. Selv om vi normalt må ha vinterdekk en måned til….

    160. Det beste med påsken må vel være med barna og finne på noe med de og et lite strikketøy i hendene når det er tid =)

    161. Mange fridager! Forhåpentligvis sol mye ut på tur. Go’ mat og masse tid til strikking🤩

    162. Det beste med påsken er å kunne være ute,sitte i en solvegg og kjenne sola begynne å varme🤗og tenne bål og grille pølser🤗Kjøpe tulipaner og plukke gåsunger,og få vårfølelse i stua🤗og selvfølgelig ha påskeegg jakt for barna🤗

    163. I påsken liker jeg aller best å være ute, grille på bålet, gå på ski og rett og slett kose meg sammen med familien. Påsketid er også brettspill-tid. 😃😃 Strikkingen er også alltid med på påsketur😃😉

    164. Påsken betyr ro til å sette seg ned med strikketøyet i fanget og nyte at det går mot vår! Se at det begynner å spire og gro i hagen, samt ha tid til familie og venner, helt fantastisk. Gleder meg alt:)

    165. Påske ja….. Ei goe bok og nytt påskemysteriestrikk er et must 🌞ellers er påske for meg å nyte fridager og forhåpentligvis litt sol sånn at litt hagearbeid kan påbegynne 😁
      Superkule høner 🤞

    166. Det artigste og beste jeg vet med påsken nå, er og lage eggeløp til barnebarna. Morro og se iveren når de trasker rundt for å finne det STORE egget <3
      Ellers er det koselig å pynte med gule lys og tulipaner. Spise ei god lammestek middag og ha masse gotterier i skåler på bordet.
      Påsken er for meg egentlig stille og rolig, men koser meg med strikkinga mi, så lir ingen nød 🙂

    167. Det jeg liker best ved påsken er at da begynner hyttesesongen igjen. Vi har hytte ved sjøen i Skjebergkilen (Sarpsborg). Jeg er glad vi har fire årstider i Norge, men det er våren og sommeren som er min favoritt. Påsken er rolige, fine fridager som gir løfter om mange, gode vår- og sommerdager på hytta. Det blir litt lesing og turgåing, men mest strikking. Påskeegget inneholder helst mandelegg fra Anthon Berg.
      Ønsker deg og dine God påske, og mange fine dager før den tid!

    168. Påske betyr som oftest starten på hyttesesongen ved sjøen, med smak av juleøl (juleøl smaker nemlig myyyye bedre i påska enn til jul), årets første grillmat, og besøk av storfamilien 😊

    169. Sure sjøstjerner eller vepsebol kan jeg ikke stå imot
      Å starte våren i påska er det beste. Ta ut sykkelen. Grille i fjæra…

    170. I påska elskar eg å helse på våren! Eg sit ute i sola med te og strikk, eg syklar lange turar rundt fjorden, eg leitar etter påskeliljer, plukkar påskeliljer saman med dei minste barna, kjenner kor godt det luktar av vår! Viss eg er i byen, går eg lange turar i koselege gater og berre drøymer meg vekk. Eg seier sjølvsagt ikkje neitakk til hytteturar med skigåing, solkrem i solveggen og påskekrim og Kvikklunsj og appelsiner heller. Men vår-påske er og blir det beste. Farvel til vinteren, hjerteleg velkommen til våren!

    171. Det beste med påsken er å sitte i solveggen med kaffekopp og strikk.

    172. I år satser jeg på å få noen nøster garn, ett par KnitPro korte strømpepinner nr.3 og et timeglass med rød sand i påskeegget mitt. Og kanskje litt sukkerfritt snop. Pleier å levere ønskeliste til min datter og da ordner det seg med ønsket innhold i påskeegget 🙂 Før påske må jeg strikke noen av disse knalltøffe hønene, de er i perfekt størrelse til å plassere rundt omkring i huset. Med litt flaks får vi kanskje såpass til vær at det går an å sitte litt ute med håndarbeid, kanskje blir det også en tur til stranda for å myse litt på våren. Ønsker deg ei super påske når den tid kommer Vibbe 🙂

    173. Hei, her starter påska i palmehelga. Da drar vi alltid til Sunnhordland for å besøke barnebarna, som begge har bursdag i dei tider. Selve påskedagene slapper vi av hjemme, med resten av barna på besøk. Påske på fjellet, har aldri vært noe for oss. Må også få si at dette er de kuleste hønene jeg har sett 🐔🐔🐥🐥

    174. Husker ikke om jeg har lagt inn kommentar her så jeg tar sjansen på å legge inn en til. Påsken er familietid. En periode i livet mitt da guttene var i ungdomsskolealder jobbet jeg hver påske og hele tiden. Nå tar jeg det igjen med familie mat og kos. Fikk den nye strikkeboka med Harry potter og der var det mye fint. Tror jeg må få meg ei Hedvig ugle i løpet av påsken!!

    175. Det beste med påske er å sitte i solveggen og kose seg med strikketøy, kaffe og påskemarsipan:)

    176. Det beste med påske er å komme hjem fra hytta og se om våren har kommet.

    177. Påske er fri fra hverdagen og muligheten til å treffe familien. Smågodt og sjokolade er godt i påskeegget!

    178. Det beste med påsken er å reise til campingvogna vår på Hornnes, verdens beste plass.Ha fri fra jobb og være sammen med familien.Kose oss sammen med gode filmer og påskemarsipan.Selvfølgelig må det være et nytt strikkeprosjekt på pinnene og gjerne en god bok.

    179. Det som er fint med påsken, er at da tar vi første turen oppover til Nordmøre hvor vi åpner huset vårt deroppe som har vært stengt en lang vinter. Og i år er påsken så seint at da er det full vår på de kanter. Og så kommer deler av familien og er deroppe sammen med oss. Og selvfølgelig blir det Mandelegg og Anton Berg sine Marsipanegg. Og strikking i solveggen og fotturer. Og innekos med god mat og krim på kvelden. Det gledes.

    180. Påske er appelsiner, kvikk lunsj og solkrem! I alle fall ynskjepåsken. Kan og verå joggesko og vårjakka…eller regnkle og våte sokkar😊

    181. Det er så koselig å pynte til påske og at våren er I anmarsj 😀 gleder meg 💚

    182. Har eg fri i påska, da blir det å få være sammen, med dei eg trivest best med. Turer i det fri og i solveggen med strikket mitt.

    183. Elsker Påsken, veldig koselig å pynte med gule kyllinger og kanskje friske greiner og påskeliljer.
      Husker påsken der jeg vokste opp, nær Tananger. Vi gikk ned til sjøen og hadde bål, kokte blåskjell
      og nøt medbrakt mat. <3

Siste innlegg