GIVE AWAY – Trenger du litt StrikkeKos??!

 

Tenkte det var innafor å ha en aldri så liten Give Away, igjen! Lovet vel noe til helga, men tenker eg tar det nå og heller lar den seile gjennom helga 🙂 Dessuten går det litt treeegt i bloggverden om dagen (Fint vær og hage
i fokus hos de fleste sikker?
) så eg tenkte å få opp tempoet litt *ler*.

Dette er en Give Away fra egen lomme som eg pleier å si; Garnet, NYDELIG Coast fra Holst Garn har eg kjøpt
og betalt selv, det samme med notaboka og den lekre kulepennen (Kjøpt i dag faktisk!) – Binders Biene har eg selvfølgelig laget helt på egen hånd med Hama MINI Perler

 

 

 

 

COAST Garnet er en blanding av Lammeull (55%) og Bomull (45%) og det er hele 350 m pr 50 gr, dvs at her er det 700 m fordelt på 2 grønne nyanser 🙂 Kanskje du vil strikke deg et sjal? Eller kanskje du har en småttis i hus som kunne trengt en lett og deilig genser? Uansett, garnet ER tynt og sååå lekkert + du kan strikke hva du vil i det ♥

 

 

 

 

Tanken bak boka? Jo det skal eg si deg, de siste 15 årene(!!!) har eg skrevet Strikkenotatbøker, eg hadde vært helt lost uten. Det er gull verdt, spesielt om du har flere strikkeprosjekt på gang samtidig. Eg noterer meg alt fra størrelse på strikkepinnene, hvilket garn, strikkefasthet, noterer meg gjennom hele prosjekt. Evn endringer eg gjør, ja i grunnen alt! Det smarte med slike strikkenotater er at du kan hoppe fra prosjekt til prosjekt uten at du glemmer hvor du er i strikkeprosjektet – Ja for det står jo i boka 🙂

Denne boka er litt extra lekker syns eg, selv bruke eg svarte notatbøker og eg har mange! *Bibliotek snart*

 

 

 

 

Som en søt detalje som kan holde styr på det viktigste legger eg ved et brett med 5 bier som eg har laget.
De er limt på kvalitetsbinderser fra Staples, så eg satser på at de holder ei stund
hehe

 

 

 

 

Greit å holde styr på det som er viktigere enn andre ting 🙂
Dessuten ser jo notatboka bra ut og pennen er virkelig god!

Ok, nå lurer du sikkert på hva du må gjøre for å få kloa i en kosepakke av de sjeldne? *humrer* Vel, fortelle meg gjerne hvordan du strikker? Er du notatfreak? Masseproduserer du Post-It lapper som fyker over alt, eller bruker du notatbøker? Sist, men ikkje minst: Har du mange prosjekt i lufta samtidig? Fortelle meg! 😀

 

Som alltid er det KUN kommentarer her under innlegget på bloggen som er med i trekningen,
så det nytter ikkje å kommenter på facebook.

 

Tenker eg trekker en vinner Lørdag 30.april

 

 

 

LYKKE TIL!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

73 kommentarer
    1. vel no strikker eg med tykke pinner ,nr 6 faktisk ,så får vi se om det blir genser på meg , er vel ikke notatfreak ,men skriver dagbok hver dag da :=)nå er det mest hagearbeid ,men jeg har 5 strikkeprosjekter påbegynt da:=)

    2. Eg planlegg strikking av genser til eit lite barnebarn, så dette hadde vore toppers! Og notatbøker? Det blir det aldri nok av!
      Hagearbeid er det lite av ennå, når ein bur i dalstroka innafor med frost på nettene….og flyt georginene ut og inn….

      Ha ei flott helg!

    3. Masse prosjekter på gang samtidig, får “kjeft” av dama i strikkebutikken: “du kan bruke pinnene mer enn en gang..” ja, men ikke når de står i et annet strikketøy. MÅ ha oppskrift, markerer alt som har med min størrelse å gjøre, følger tofarge- eller flette/hullmønster ved hjelp av metallbrett og magnetstripe.

    4. Spennende garn, aldri prøvd. Litt tidlig for hagearbeid her ettersom det i dag også dalte ned noen snøfiller, det er sent her oppi Nord-Østerdal 🙂

    5. Hei. Jeg har mange prosjekter på pinnene samtidig , mest votter og sokker, og så må jeg innimellom ta meg på tak å gjøre ferdig. Så da er det bare å håpe på at jeg har notert det jeg trenger av pinner fellinger og annet i ravelryen min, solvi01

    6. Her er det post-it lapper og notatbøker i salig blanding 🤣 har så mange prosjekter på gang at jeg tror ikke jeg vil telle !
      Litt kaldt på terrassen og i hagen ennå, men håper tempen stiger litt fremover. Coast fra Holst har jeg aldri prøvd faktisk, kun Supersoft og den er jo fantastisk. Av dette ville jeg strikket en deilig genser til vår skjønne lille nabogutt 🥰

    7. Hei

      Ser det er rolig på Instagram også. Grønt er skjønt. Har strikket en del i Holst supersport ( etter påvirkning fra deg ) og blitt hekta. Sikkert et godt garn dette også. Hagen fin helg når den tid kommer

    8. Her strikkes det litt i hytt og pine 🙂 Holder på med et sjal , en babylue, sokker til gubbelille og kluter til en niese . Så utrolig mye fint du har der, de biene var supersøte

    9. Strikker 1 og 1 prosjekt. Tar kopi av mønster og gjør notater på det jeg bruker.

    10. Strikke på en genser til et barnebarn 💙 Har stadig nye post-ut lapper med skrblerier på då en bok hadde vært topp for å få litt system 😂 Strikker og koser meg og ser på sneen som daler 😍

    11. Så kjekke giveaway 😃. En sånn bok har eg alltid ønsket meg, og garnet er nydeligt 😊. Eg har alltid flere strikkeprosjekter på pinnene 🥹. Nå har eg nettopp strikket ett par bunadsokker 😅, og holder på med par 2. Sånn er det når 2 av sønnene har fått seg bunad, og vil ha hjemmestrikkede sokker til bunad🥰. Dette er dagsstrikkingen før tv går på om kvelden, pga mye mønster. Kveldsarbeidet er nå t- skirt til barnebarn,og grytekluter. Ellers og hverdagssokker på pinnene 😄

    12. Har faktisk likens type notatbok, det jeg selv noterer alt av mengde, endringer og hvor jeg må være ops.

    13. Jeg strikker sokker som heter Achilles HeAl av Lucia Light. Strikker med garnet Zauberball. Jeg bruker en strikkemappe med magnetlist og gjerne en Post It-lapp festet på oppskrifta.
      Av prosjekter har jeg kun denne på pinnene da jeg liker å ha det litt ryddig i hodet og strikker kun en ting av gangen. Det er det som fungerer for meg. 🙂

    14. Jeg strikker på 3-4 prosjekt samtidig. Har mine mønster på Ravelry og Bøker (IBooks). På appen Bøker /IBooks noterer jeg ned.
      Ser jeg må bli flinkere å notere ned info om mine prosjekt…..
      Fin blogg å følge og takk fir mange gode råd vibbedille

    15. Jeg liker best å ha et strikke/hekle -prosjekt av gangen. Får liksom ikke ro hvis jeg styrer med to eller flere ting på en gang. Det kommer nok av at jeg er helt elendig på å ta notater (skribler kanskje ned noe på selve mønsteret), og det straffer seg noen ganger🙈🙈🙈

    16. Jeg har alltid mange prosjekter på gang, strikke litt her og hekle litt der. Og plutselig er mange prosjekt ferdigstillet. Det jeg er ferdig med legger jeg ut på instagram. I tillegg så har jeg et dokument for hvert år på mobilen/pcen hvor jeg legger inn bilder, garntype og diverse andre opplysninger. Da har jeg det alltid med meg om noen lurer på noe ☺️

    17. hoi hoi – eg har mange strikketing på gang – heile tiden. Har vel litt som du – korger som rykker fram i køen i tide og utide.
      Men eg kommer i mål med nesten alt – ein gang.
      No er det samstrikk med knitting inna – og du kor eg kosa meg – så mye at det har kommet ein korg til med samstrikk — jaja lov å håpe om 2 gensere ferdig til sommeren

      smil fra ho monika

    18. Jeg har alltid mange prosjekter på gang. For øyeblikket 4. Skriver nesten bestandig ut oppskriften og noterer underveis, men notatbok hadde nok vært fint.
      Holst Coast er nydelig garn, og bie-bindersene var utrolig søte.
      Takk for all inspirasjon, det var for øvrig du som tipset meg om Holst for noen år siden, dro innom dem mens vi var opp sommerferie i Danmark og kom hjem med masse tynn deilig ull.
      Ha en fin helg.

    19. Perfekt til mor som hekler teppe 😍
      Hun har mange strikkeprosjekter på gang: Skal strikke veske, skjerf, genser osv …

    20. Har akkurat gjort ferdig et sjal😊 ellers har jeg sokker på pinnene og votter og sommergenser, og en kofte og en genser som ligger og modner til montering. Det nydelige garnet tror jeg vil passe fint til et nytt sjal😊🧶 God helg☀️

    21. Akkurat no har jeg bare ett prosjekt på pinnene. Har strikketørke så det går tregt med det. Før hadde jeg aldri mer enn ett prosjekt på pinnene, men ettervært som helsa ikke spilte lenger på lag, ble det flere. Greit å ha forskjellig vanskelighetsgrad, etter hva helsa tillater. 😊 Har notatbok som jeg noterer hva jeg har laget, størrelse, hvilket garn og mengde garn som er brukt. Ellers legger jeg inn bilder av alle prosjektene i bloggen min.

    22. Hei
      Jeg holder på med Mary’s Royal Svøp i viking baby ull og skal strikke et til i et annet garn. Og jeg har kjøpt meg ei notatbok som jeg noterer jeg hva mønstre heter, pinner, garn og farge på garnet med fargenr og ellers alle andre opplysninger jeg trenger og så kan jeg gå tilbake senere å se hva jeg brukte der. Ble vant med slik når jeg holder på med katteoppdrett der jeg noterer når kattungene er født, mor og far sitt navn og kattunge navn og kjønn til kattunge.
      Skulle godt tenkt meg det du legger ut.
      Ha en god kveld

    23. Hei 🌞
      Wow 🤩 Holst garn – som jeg alltid har hatt lyst til å prøve❣️
      Akkurat nå strikker jeg Umaro nr 2. Skriver ikke detaljert om prosjektene mine, men hva/til hvem/hvilket garn og pinner + forbruk noterer jeg meg, og hva jeg eventuelt har gjort av endringer. Zet har jeg hatt nytte av flere ganger.
      Jeg har sjelden mer enn ett prosjekt av gangen, men om jeg har to er det ett strikkeprosjekt og ett hekleprosjekt…. 😊
      Ha en superduper kveld 🧶
      Klem fra Moss

    24. Dette ser spennende ut.
      Her er det stadig mange prosjekter på gang. For øyeblikket er det vel 6 forskjellige. Har en strikkedagbok som jeg noterer i. Litt om garn, pinner oppskrift, når jeg starter og når prosjektet er ferdig.
      For øyeblikket er det mest presserende bunad til barnebarnet Isak på 3,5 år. Og nå tror jeg at jeg kommer i mål til 17. mai. Hurra.

    25. For nokre lekre fargar🤩, kan nok få laga litt til mitt barnebarn🥰
      Strikker no på tjukke pinner, men likar best tynnare pinner.
      Notatblokk og dei nydlege bindersane du lagar hadde vore supert å vinne😍
      Ha ein fin kveld.

    26. Har aldri mer enn to prosjekt for om det hoper seg opp blir eg stressa. Har løsark system😂fungere dårlig. De bindersene va jo berre så søte. Ha en fin kveld

    27. Strikker på 2 temperaturtepper til 2 barnebarn. Ene fra 2015 det andre fra 2016. Strikkes i finull på pinne 3,5 Skriver opp notater, men finner de ikke igjen Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    28. Jeg elsker å ha flere prosjekt på gang😊holder på med Marys royale svøp til første barnebarn som ventes til høsten. I tillegg produseres sokker for Husfliden, en genser, pluss votter til mannen. Ja, votter nå- her nord lørvesnyr det, og det ble plutselig full vinter igjen. Når det gjelder notater.. burde absolutt bli flinkere å samle de, d flyr nån post it lapper rundt gitt🙃🙃 ønsker deg en fin hobbykveld, og helg😊

    29. Eg er en periodestrikker. I høst vart det plutselig 3 gensere og 2 jakker før eg viste ordet av det😊har nå en knallrosa genser på pinnene, men strikkelysta er borte.
      Skriver notater både på oppskriftene, og i ei kladdebok.
      Nå går mesteparten av fritida til å være i drivhuset, og male litt bilder

    30. Jeg strikker og hekler til en tanteunge som skal bli mamma i august.Garnet hadde vært fint til en hel dress til frøkna som kommer.Og så er vi like glade i grønt begge 2.

    31. Jeg greier aldri å ha bare ett prosjekt om gangen. Stort sett strikker jeg sokker, enten helt enkle rett fram, eller med hullmønster.
      Nå holder jeg også på med et skjerf, Sommerbris, design Bitta Mikkelborg. Det er rålekkert! Har fått ferdig ett, og igang med nr 2. vinner jeg garnet ditt så blir det vel et tredje også, og da er julegavene til mannens 3 nieser klare.
      Og sokkeoppskriften noteres på kaffefilter😉 altså garn, pinne, antall masker, hælfelling osv, har en hel stabel av de😂

    32. For en lekker gevinst 🥰
      Her noterer jeg på alt fra notatbøker , almanakken , lapper osv. Det eneste som ikke blir brukt er den fine strikke bullet journalen jeg kjøpte. Blir helt låst i at det er ferdig trykt kategorier i den. Har alt for mange prosjekter på gang og bruker vel for mye penger på garn og oppskrifter 🙈

    33. Holder på med sokker i tynt sokkegarn som skal bli en gave. Og en genser til meg selv..den forrige til meg strikket jeg for ca 45 år siden 😅
      Har både notisbok og app til å notere i. Det går bra for ett plagg eller to så går de i glemmeboka 🙈
      Har mye garn men det blir liksom aldri for mye 😁

    34. Så nydelig garn – det har jeg aldri prøvd tidligere!
      Jeg har “alltid” et strikkeprosjekt på gang, men veldig sjelden jeg strikker på flere prosjekter av gangen. I det siste har jeg kun strikket gensere og jakker til meg selv. For meg er strikking min form for “yoga”.

    35. Så herlige gaver. Må jo hive meg på der selv om det den siste måneden har vært totaltørke på håndarbeidsfronten. Dagene har gått med til litt lesing og kryssord. Ellers ikke gjort noe, bre vært.
      Men her er det et godt utvalg arbeider. Varierende størrelser, pinnetykkelser og garnalternative. I kurven(e) ligger et bunadsjal, tykke sokker, medium ankelsokker og tynne sokke. Litt for lite egentlig. Men når jeg tenker meg om er det faktisk en stooor deilig jakke med hette som mangler stolper og en sommerjakke som trenger knapper. Ja da ble det litt bedre. Ler.
      Hvordan jeg har oversikt er med notatbøker, gule lapper på oppskrifter, som senere blir notert på selve oppskriften når jeg forandrer på masker/ omganger underveis.
      Liker å skrive ut oppskrifter og de blir systematisk satt i permer. Ala; sokker, votter, tilbehør, barn osv. Lett å finne.
      Ønsker deg en flott fortsettelse på uken og håper jeg klarer å komme ut av dvalen og bli mer aktiv etter hvert.
      Klam fra Liv

    36. Så utrolig flott gave. Aldri prøvd garnet, lekker farge! “Ørten” prosjekter på gang her, i alle mulige farger og garn. Deilig å sitte på balkongen og strikke. Terapi i hver maske for å sitere Tove Fevang.

    37. Så fint det hadde vore å vunne. Eg strikker en del og alltid kjekt med nytt garn.

    38. Hei. Er egentlig ikke masseprodusert men hvis det er noe jeg liker så kan jeg godt dtrikke mange av samme ting, er nå begynt på min 3 mariusgenser sia mars. Bruker post it lapper når jeg strikker men noterer i notatbok når jeg er ferdig. Super premie da jeg elsker garnet fra Holst😁

    39. Har flere prosjekter på gang samtidig. Liker variasjon så jeg Holder på med strikking, hekling og brodering. Hos meg blir notater skrevet på lapper som har en tendens til å bli kastet.

    40. Jeg har vel flere prosjekter i gang. Vet kanskje ikke helt hvor mange 🙈😄, så ei sånn bok hørtes igrunn veldig lur ut. For få år siden strikket jeg kun ragger, nå er det blitt gensere, kjoler, bodyer og en del andre ting. Glad jeg endelig turte å prøve. Er så avslappende og strikke🥰

    41. Eg strikkar helst små ting, og skriv notat i ei kladdebok! Har som regel eit par strikkeprosjekt på gang samstundes – og eg lagar haugevis hvis det er noko kjekt…

    42. Det er dessverre lite eg klarer strikke for tida pga vonde hender. Men heldigvis klarer eg å hekle litt. Trur nok de kan bli ett fint hekls sjal av dette nydelige garnet. Har fleire prosjekt på gang og det er kjekt å få flrire ting ferdig samtidig. Eg skriver kvar dag både om de eg lager og ting som skjer ellers. Terapi i de å skrive ned ideer og tanker. Limer inn bilder og oppskrifter. Der er anbefalinger om garn og lister over ting eg vil lage. 😃

    43. Har flere prosjekter i gang samtidig. Når det går mot lysere tider da begynner det å klø i «hekle fingrene» og strikkeprosjektene blir lagt til side til det blir høst. Bruker og notatbøker flittig iforbindelse med prosjektene mine.
      Kjempefine grønnfarget på de to nøstene 😍😍!

    44. Eg har som regel 2-3 prosjekt på gong og har ei notatbok der eg gjer som deg, noterer pinnestr, antal omgangar mellom aukingar på f.eks arm, garntype, farge og innfarging.

      Sjølvsagt eitt prosjekt som er kjekkare enn dei andre, og noko blir liggjande i årevis før det blir ferdig etter eit skippertak eller to 🙂

    45. Hei, så koselig med give-away og så fine ting🙂.
      Tror dette kan bli et flott sjal.
      Har bestandig flere prosjekter på gang, for forskjellige anledninger. Skriver i ei strikkebok, men så tenker jeg dette skriver jeg senere, eller dette husker jeg. Og det gjør jeg jo ikke😄.
      Hilsen Elisabeth

    46. For en fantastisk fin gave,har ikke prøvd det garnet så det hadde vært moro å prøve. Tenker det hadde vært flott til en liten genser til et barnebarn.🙂

    47. Ja, har et til ulike anledninger. Noe enkelt, noe alenestrikk, noe til bussturen….

    48. Sååå flotte gevinster! Jeg er ikke flinkt til å notere ned angående strikkeprosjekter, for de er ikke mange eller vanskelige, Nå er jeg i gang med store kranser med nøtter, kongler og annet pynt som skal bli julegaver. Og til DET trenger jeg notatbøker. Riktig god helg! Hilsen Birgitte

    49. Jeg er storforbruker av notisbøker. Klarer meg ikke et møte uten, selv med nettbrett. Det er noe annet å skrive med penn på papir.
      Bindersene ville være kjekke til litt system i notisbøkene.
      Garnet. Det ville jeg gitt til Barndomsvenninna. Du vet hun som strikker sokkene mine. Hun trenger alltid garn, og finner sikkert noe fornuftig å bruke det til.

    50. Hoi, så smart med strikkebok, det har jeg aldri tenkt på! Jeg noterer også under strikking, men da på det som er tilgjengelig akkurat der og da🙈Baksiden av kvitteringer, banderolen til garnet og reklamer😅 Selv om jeg ikke vinner skal jeg sporenstreks skaffe ei sånn notatbok til det!
      Mange ulike strikkeprosjekter er på gang tidligere, men har faktisk blitt litt flinkere etter jeg vant de lekre strikkeveskene dine. Litt mer orden og oversikt, men likevel svirrer det nå rundt en halvferdig heklet duk, en sokk og bolen på det som skal bli en genser😅🙈Superlekkert garn det bare må bli et sjal av, – Jatakk, og krysser fingrene her😍
      Finfin dag til deg!

    51. Hei! Så flott give-away! Har som regel en 2-3 strikkinger på pinne ja. Må ha flere muligheter. Noe til TVstrikk, noe til bilstrikk og noe som jeg må ha litt ro til alene. Skriver litt notater på gule lapper som blir lagt i plastmappa med mønstret ja. Mye lurere med en notatbok ja. Men jeg har en bok hvor jeg noterer når jeg har ferdigstilt et strikketøy. Da er det dato, hva slags plagg, garnsort og vekt. Den eneste hageaktiviteten er sådde tomatfrø og paprikafrø. Venter litt med utarbeidet. God helg! Sølvi B

    52. Veldig flott give away du har🌞 hadde vert kjekt å prøvd det garnet ja 👍

      For tiden går det i baby klær på tynne pinner 🥰 både gutt og jente (ikke tvillinger ) jeg bruker å notere litt, bruker også magneter for å holde styr på hvor jeg er 👍ellers er det jo alltid noen ufoer som det blir strikket en omgang på innimellom 🌞 ha en flott helg

    53. Så herlig ❤ Ønsker meg sånt garn jeg , hadde vært moro å prøve det 👍🏻😍 Nå har jeg tatt meg sammen og holder på med en UFO , et skjørt i diverse bomull til barnebarnet . Problemet mitt er at det er sååå utrolig gøy å begynne på noe nytt 👍🏻

    54. Tidligere gjorde jeg ingen notater og hadde full oversikt i hodet. Etterhvert som antall prosjekter samtidig økte gikk jeg over til å skrive i notatbøker. Eneste måte å holde oversikt på 😃. Har vel ca 5 aktive og 5 passive prosjekter nå 🙄

      God helg 🌸🌸

    55. Jeg bruker papir! Pleier å si t har jeg sett det skrevet, så husker jeg det;-) Og i dag fant jeg igjen strikkenotatboka, den har vært like lenge borts som jeg har hatt strikketørke;-)

    56. Kunne virkelig trengt en notatbok 🙄😅. Nå har jeg minst tre strikkeprosjekt på gang og må telle masker for å finne ut hvilken størrelse jeg holder på med når det er lenge siden jeg holdt på med akkurat det prosjektet…🙈. Garnet kunne blitt en fin genser til et av barnebarna mine.

    57. Hei. Her er det ALLTID flere prosjekter på gang samtidig. Må ha MINST ett hjemme-prosjekt og ett ha med-prosjekt. Ettersom jeg strikker noe på bestilling så har jeg ei notatbok hvor jeg skriver mål på kunden, eller mottaker, og str, type garn, mengde osv.

    58. Notatbøker er gull verdt. Jeg har skrevet det lenge, og er så fornøyd hver gang jeg kan bla tilbake og finne alt jeg lurer på. Når det gjelder antall strikketøy, så vet jeg faktisk ikke…. men det er minst ti. Noen har hvilt seg lenge, og er delvis pakket unna. Hver gang jeg går gjennom kassen, finner jeg noen jeg har glemt. Synes det er helt fint, jeg – godt med valgmulighetene! God helg til deg!

    59. Her er det en blanding av post-it, notatbøker og hvis jeg strikker fra ett hefte noteres alle endringer, pinnenr, garn og jeg limer også inn bilde av ferdig prosjekt rett i heftet. Jeg bruker også Ravlery til notatet, hvis jeg husker det.

      Ha ei super helg.

    60. Har ei notatbok, og prøver å bruke den, men rett som det er så glemmer jeg det… Har også litt for mange prosjekter, så har ambisjoner om å gjøre ferdig flere enn jeg starter på i år…, og helst neste år også.
      Jeg har kjøpt en del Holst-garn (fordi du har skrytt av det), men supplerer gjerne med et par ekstra farger 😉

    61. Jeg elsker notatbøker og har ikke klart meg uten til alle mine hobbyer. Holst garnet har jeg aldri prøvd så det har vært spennende å prøvd dette garnet som du har snakka så varmt om 😉 Vinner jeg ikke så skal jeg perle meg bokmerker. Dine var søte og det frista til å “herme” 😊 God helg 💜

    62. En flott gi-bort.
      Eg er ikke helt overbevist om at eg er en skikkelig notatskriver ennå, men prøver stadig. Notatene blir dessverre ofte litt tynne viser det seg. Eg har jo aldri en intensjon om å legge fra meg et prosjekt særlig lenge. Du vet…

    63. Til nå har det vært sparsomt med notater, kanskje litt på selve oppskriften, hvis jeg har det. Men jeg ser poenget ditt og skal ta i bruk notisbok fremover.
      Jeg har gjerne flere prosjekter på gang, men akkurat nå er det sønnen sin genser. Jeg liker best tynt garn og tynne pinner. 🥰

    64. Strikker som regel på litt forskjellig, og bruker gyldendals strikkedagbok for å holde kontroll på hvor jeg er i de ulike strikkeprosjektene 💙

    65. Vi har bier, så de bindersene hadde vært kjempefine å ha ! Så fine, og så flink du er! Vil gjerne være m i trekningen! Og så smart med bok å skrive ned strikkeprosjekter i da, for jeg begynte på tova tøfler i fjor engang, men mangla mere garn..fått tak i garn, men husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte..

    66. Hei. Når det gjelder notater skrives det masse på selve mønsteret. Prøver å holde oversikt over det jeg strikker med bilder.
      Jeg har noen få prosjekter samtidig. Strikker genser, og plutselig dukker det opp mønster på fine votter jeg bare må prøve ut.
      God helg.
      Drude

    67. Når jeg gjør forandringer, så noterer jeg på mønsteret. Ikke alltid det er nok plass så en notatbok hadde vært lurt.
      God helg og lykke til med uteplassene☀️

    68. Jeg er nok absolutt en notatfreak på både strikking og hekling. Jeg lager meg en egen mappe på laptopen, hvor jeg skriver inn i minste detalj hva som gjøres på akkurat det prosjektet jeg holder på med. Dette er kjekt å finne tilbake til når man har flere prosjekt på gang samtidig. Om jeg har det; JA 🙂

    69. Så flott gave. Å notere hva man strikker/hekler er veldig kjekt. Gjør man forandring på en oppskrift kan man skrive det ned i boka. Har nesten alltid et lite prematurteppe på pinnene.

Siste innlegg