Gjentar Suksessen! -Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Bitta Mikkelborg/ Strikket av Wenche Magerøy

 

Hvem kjenner vel ikkje Bittami nå etter så pass mange år? Dama som aldri slutter å imponere vil eg si! Eg vil tro, basert på tidligere erfaringer at hun nå starter en ny “Ellevill” stemning i Strikkeverden 😀 Nytt skjerf på gang, en slags oppfølger av den sagnomsuste STRIPA som tok fullstendig av for en 3-4 års tid tilbake – Mye mulig du fikk det med deg ja? Det ble slettes ikkje lydløst på så mange nivå og er i grunnen akkurat like populært nå som da 🙂

Dessverre har eg ennå ikkje fått orginalen på pinnene mine, selv om eg har boka stående nærmest skrivebordet mitt, som en kontinuerlig påminnelsen til meg selv….Ikkje sant! Ble jo ikkje akkurat bedre nå da når denne
R I L L E versjonen kom….Ahaa…snakk om å starteuka i knestående!?!

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg/ Strikket av Gro Andersen

 

Denne nye varianter kan du da strikke i et tynnere garn, men som med de fleste skjerf kan du omtrent bruke det garnet du ønsker. Eg har et steingammelt Baktussjerf i tynt sokkegarn som eg strikket for en halv mannsalder siden (2006) og det bruker eg ennå! Kjekt med slike litt tynne skjerf som man bare kan knyte uten på skjorte o.l
Eg er overbevist om at dette kommer til å ta helt av, og det gledes stort!

Garantert til stor lettelse for mange så selges denne nye varianten som singeloppskrift og ikkje i en bok –
Selv om eg virkelig kan anbefale Bitta sin bøker, men der er nok både du og eg enige 😀

 

STRIPA RILLE-EDITION
Bildene over
2 størrelser
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg/ Strikket av Kjersti Hegna

 

Her er altså orginalen og som sagt før; Den er fortsatt høyt på mi liste, det er bare tiden som ikkje strekker til….
Det er i grunnen 2,5 år siden siste eg hadde et skikkelig aktivt strikketøy på pinnene, eller for den slag skyld;
Kaos i strikkekurven! Du som følger meg vet jo så alt for godt hva eg har bedrevet med *fniser* Strikking vil uansett stå mitt hjerte nærmest når det kommer til hobbydelen i livet mitt 🙂

 

STRIPA
Oppskriften til dette finner du fortsatt i boka Sjal og Skjerf.

 

 

 

* * * *

 

 

 

Oj Oj! Mandag og siste uka før Strikkefestivalen!! Eg bør egentlig bare få ryddet skrivebordet pronto for eg har planer om en siste serie med maskemarkører i Cernit! Skal nemlig lage en gevinst som skal loddes ut nå til helga! Er litt BLANK, for hva skal eg nå lage denne gangen – Tiden er litt knapp hvis eg inkl den surretiden eg trenger + eg “mister” morgendag og fredag når eg våkner bør det være ferdig! Dvs eg har i dag + ons og tors til rådighet!!
I morgen starter eg tidlig ho Mekonomen kl 12 (Omlegging av dekk) og sååå skal eg til F R I S Ø R EN (Halleluja stemning) – Nye krøller skal på plass før helga og det skal bli herlig å slippe å tenke på topplokket en sådan helg! Bare krøllene er ute av kontroll så går det helt fint!

Eg må nesten bare komme meg inn på Hobbyrommet og starte dagen – Det er FULLSTENDIG kaos der inne
og det er ikkje tull en gang! Selv syns eg det er ganske gøy/morsomt det eg har laget så får me se
om det etter hvert faller i smak MoHaaa

 

 

LAG DEG EN SUPER
MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Ja, jeg kommer nok til å kjøpe mønsteret til rille-stripa! 🙂 har strikket minst 2 vanlige Stripa, og liker det veldig godt, men kjekt med et tynnere skjerf også🙂 og kanskje som julegaver 😉

    2. Denne var mer i min stil. Strikket Stripa, men har aldri brukt den. Likte den ikke da den var ferdig.
      <ønsker deg en flott kreativ uke.
      Klem fra Liv

Siste innlegg