STRIPA! Årets Hotteste HIT! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Bitta Mikkelborg/ Foto: Kjersti Hegna

 

Noen ganger går eg rett og slett glipp at ting!! (Trodde i teorien ikkje det var mulig, men ja, det skjer!). Er det en designer her hjemme eg alltid følger med på så er det jo våre kjære Bitta, men Stripa, ja den skled rett under radaren min!!! Skjønner ikkje helt, for denne falt eg jo for med en gang eg så den og det var først i denne uka!!
Så nå har eg begynt på årets liste over ønsker til jul *fniser* og den står øverst over bøker! Har alltid noen strikkebøker på ønskelista for det er jo supert for de som liker å handle julegaver på nett 🙂

 

Designet av Bitta Mikkelborg/ Foto: Kjersti Hegna

 

Eg elsker jo sånn helt enkel struktur som vrangbordstrikk er, så Stripa skal på mine pinner enten det er sånn eller sånn! Det eg ELSKER med design som dette er at du kan bruker akkurat det garnet du vil! Eg ser jo for meg at eg kan sprette et av de mange Kauninøstene eg har liggende, eller kanskje eg skal bruke et deilig alpakkagarn!?

 

 

STRIPA
Bildene over
Oppskriften er i boka “Sjal og Sjerf” og den kan du kjøpe HER INNE 🙂
Eller du kan skrive boka på Årets Ønskeliste til Jul – Det skal eg 🙂

 

 

* * * *

Eg er ganske sikkert på at me “Tar Helg” i dag….er nemligen helt tomme for dasspapir så da må me jo på butikken *ler*. Er overhodet ikkje det samme å sitte der med pynteservietter….!! Ali overrasket skikkelig med å presentasjonen av ukas helgemeny: Taco på fredag og Lasagne på lørdag…!!?? Skikkelig uvant til å være han, men det henger nok sammen med at kjøkkenet er litt på halv 8 og da må det bli enkel mat,
men begge deler gikk “rett hjem” her i heimen *ler*

Me var ute igjen i går for å få i hus det me trenger til den kjøkkenbenken, men heller ikkje Montèr hadde svart Hardvoksolje…og ikkje er det noe enkelt å få tak. Etter hva eg har lest og “hørt” skal den være helt super til kjøkkenbenk for den er også godkjent i forhold til næring og det er jo viktig når det er en kjøkkenbenk. Problemet er å få den i svart! Har funnet den på et sted på nett så me får prøve å kjøpe den der. Prøvde tidligere, men da fikk me bare opp melding om at produktet ikkje var tilgjengelig. Håper jo at “masinga” mi får et spann eller 2 inn på lageret 🙂 Snakket med en nisjebutikk inne i Stavanger innen maling i går og de hadde hatt 3 spann på lager inntil nylig før det plutselig var noen i Fredrikstad som trengte de, så ja, det var jo vår flaks hehe

Akkurat nå var eg inne på Facebook og kikket og der har jammen innleggene som ble slettet i går kommet tilbake! “Ting” var slettes ikkje ok da eg sto opp i dag så nok en gang fikk eg Blogg.no til å sjekke, men det eneste de fant ut var at problemene lå hos FB. Ganske logisk, for hadde problemet vært på Blogg.no hadde det jo ikkje bare vært min blogg som ble rammet. Om eg har “hørt” noe fra FB? Nop, men etter hva eg så i går har de nok blitt ned“ringt” av klager fra dere så de har nok sett skikkelig på mine innlegg og blogg. Krysser fingrene for at det går knirkefritt fremover for dette er utrolig kjipt for å si det sånn!

Hvorfor kan f.eks ikkje FB sende en melding om hva problemet var? Var det gjentatte rapporteringer? Ja da vil eg vite hvorfor og ikkje nødvendigvis av hvem, var det noe teknisk PÅ facebook så vil eg vite hva, men neida…ingenting. Eg vet jo at det “Noen” der ute som overhodet ikkje har noe til overs for meg(?) og bloggen min. Eg har lest om meg selv på andre blogger så eg vet hva noen mener, ja det kan jo være ubehagelig, men eg velger å IKKJE kommentere tilbake der for erfaringsmessig kan jo det da eskalere og bli veldig ubehagelig. Eg velger å kose meg her i en verden av garn, pinner og strikketøy. At eg inn i mellom kan ytre mine meninger eller erfaringer i forhold til diverse er eg i min fulle rett til, men å “diskutere” det i forhold til min person gjør eg ikkje. De som mener det de gjør om meg, ja, la de styre på. Har de bestemt seg at de ikkje liker meg er det jo lite eg kan gjør med det.

 

 

 

HA EN STRÅLENDE
HERLIG DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg