Glad i farger? – Strikkeoppskrift

Designet av Tanis Lavallee

 

Me trenger alle en gla`genser i skapet, den er god å ha på noen litt sånne halvmørke dager – Farger er magi vettu 😀 Sitter å lurer litt på hvordan denne genseren er satt sammen, for hvis eg skjønner det designere skriver riktig så skriver hun at Intarsiateknikken er i bruk, men at det er isydde raglanermer? Hmm Ok. Mulig den strikkes rundt ved å starte/slutte midt i en felling…Vet`kje, har ikkje kjøpt oppskriften så det får eg ikkje sjekket, men det er altså litt forskjellige måter å få til dette på – Vanskelig? NOP!

 

 

 

Designet av Tanis Lavallee

 

Strikkefastheten på denne go`biten er 22 m, dvs du bruker garn som er ca 100 m pr 50 gr. Genseren over er strikket i merinogarn – Du strikker i det du liker best og ikkje minst det garnet med de fineste fargene 🙂

 

GARTRELL CREW
Bildene over
Fra 45 cm til 162 cm i overvidde
(Dvs fra str 0/6 mnd til stor voksen)

 

 

 

 

 

 

Tenkte det passet å hente frem min egen Knitting Jacket ♥ Eg har strikket den motsatt vei enn designeren, så eg har bedrevet raglanØKING – syns det er enklere 🙂 Siden eg har strikket jakke er det enklere å benytte Intarsia teknikken ved å strikke hele jakken frem og tilbake 🙂

Mener eg har lest at teknikken kan brukes på rundstrikke?? Klarer ikkje å vrenge hjernen til å skjønne hvordan?? Litt av vitsen med å bruke Intarsia er jo for å unngå lange trådstrekk ved mye eller store mønster. Er du nysgjerrig på teknikken finner du mye info HER. Skikkelig kjekk teknikk!

 

 

 

 

Jo mer mønster du ønsker jo mer tålmodighet trenger du….For å strikke “knitting” brukte eg OVER 40 smånøster….Skjønner fortsatt ikkje hvorfor eg strikket skriften i glattstrikk…?? Var jo meningen å strikke riller – Da hadde det blir mye rene, men men eg oppdaget feilen litt for sent og det var enklest å bare fortsette….Et annet gigantisk Intarsia prosjekt eg strikket ferdig er jo Denne Magiske her! Der brukte eg rillestrikk, og eg personlig syns det er mye finere. Mitt første Intarsia prosjekt var denne Revejakken, kan jo anbefale å starte med noe smått bare for å trene 🙂 Anbefaler det dog, for det er kjempegøy!

 

 

* * * *

 

 

 

Ok, det er fredag, det regner og himmelen ligger neeesten nede på terrassen! Ikkje kaldt da, er faktisk 15 gr, men det er Grått, grått og grått og det betyr kun en ting??? Ahaa det blir skikkelig kose kos å parkere seg inne på Hobbyrommet litt senere! Men først? Litt sånne “plikter” som forventes av ei husmor…Ikkje det?? Har noen fulle stativ med klær som skal brettes og ikkje minst skal det også handles…
Jepp, ut i været for å si det sånn og det bør gjøres kjapt!

Me får skravles utover dagen, du vet hvor du finner meg 😀

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg