Glad i Før og Etter bilder?? -Eg elsker det!

 

Noe eg virkelig kan sitte å scrolle og se på er “Før/Etter bilder” av personer som rydder, vasker, sorterer, lager system o.l. Eg elsker system og orden, men som eg har sagt før så er det slettes ikkje alltid like enkelt å opprettholde den samme orden eg legger grunnlaget for. Når det kommer til kjøleskapene er er ganske sprø, der må det være rent og orden! Når eg i tillegg er så heldig å ha 2 store kombiskap er absolutt muligheten til stede.

Eg rydder kjøleskapet hver uke når ukehandelen er i hus og eg vasker det minst 2 ganger i måneden når eg handler hjem alle grønnsakene. Skulle ha gjort dette før helga, men siden eg reiste ble det i dag – Ååå eg har vel koset meg! Var jo først hos legen og sånt før eg tok en runde på gartneriet og på Kiwi – Foruten knekkebrød
og havremelk kjøpte eg kun grønnsaker! En slik “Rydde ut av posene runde” tar tid
for grønnsaker/frukt skal jo også vaskes.

 

 

 

 

Altså, her må det tas et tak! Matrester i kjøleskapet som har stått siden torsdag….!? Hmm vel, eg har ikkje vært hjemme hele helga så….I skapet til høyre er det forbudt å sette matrester eller kjøtt som må tines –
Eg kaller skapet til høyre “mitt skap”, her har eg frukt/bær og grønt som eg spiser hver dag
og da skal det ikkje kjøtt inn f.eks.

Da var det bare å tømme skapene og vaske alt, skuffer og bokser + “rense” grønnsaker, det som fortsatt er bra til å bo i kjøleskapet og andre grønnsaker som skjæres opp og fryses i zipposer (Kan bli sauser, stapper etc)

 

 

 

 

SÅNN!! *klapper av begeistring!*
Yes, da er det bare å forsyne seg og digge inn! Dib var ganske kjapp,
eg tror han elsker å stå inne i kjøleskapet å kose seg.

 

 

 

 

Å ja, eg spiser en del paprika, både rå og steikt 🙂

 

 

 


Kjøpte Jordskokk for første gang! Søs har sagt at det er veldig godt
så det må eg teste! Spennende!

Selv om eg har handlet en del av dette på gartneri hvor det er billigere enn butikk er det virkelig dyrt med frukt
og grønt! Her for noen år siden ble eg skikkelig irritert når eg fikk høre: “Det er bare å prioriterer riktig” – Hvis eg sa eg syns noe var dyrt….som du vet er jo eg “bare” ufør og alle vet at man er slettes ikkje rik da – Noe man nesten må være om man vil holde kjøleskapet stappet med grønt…Vel, det er jo mye sant i at man må prioritere om man vil kjøpe det man ønsker…Når tobakk, snop og chips er borte fra handlelista blir det en del som heller kan brukes på andre ting, ikkje det? Er nok en endring som ikkje skjer over natta, men det er da mulig 🙂 

Eg håper virkelig at Else Kåss Furuseth sitt forslag får gjennomslag:
Momsfritt frukt/grønt og heller ta sukkeravgiften tilbake.

 

 

 

 

Nå skal eg fikse meg litt suppe og så skal eg fortsette med alt dillet mitt! Var innom Stoff&Stil i dag og fikk i hus et solid påfyll av diverse dingser 🙂 Akkurat nå er det litt markører og strikkefisker som lages 🙂 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Ok, hvis du kommer til Drammen på besøk noen gang så er kjøkkenet vårt forbudt for deg. Vet ikke om jeg tør slippe deg inn her i det hele tatt. Kan jo bli rent flaut..

      1. Eg har 0 problem med hvordan andre har det, eller hva de har i skapene sine 🙂
        Meeen…eg “kjefter” neeesten daglig på gutta her fordi de roter sånn…!

            1. Jepp det kan du, men eg trooor eg vil anbefale å “Koke” de sammen med valnøtter og heller lage “Pære og Valnøtt Marmelade”, mulig du husker den fra i fjor? Jammy opp på en god Brie 🙂

Siste innlegg